Analys och utvärderingsfrågor resultat (yngre skola) ___________________________________________________________________________ Huvudfrågeställning: Vad.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HSO Skåne Ett samarbetsprojekt mellan HSO Skåne och Furuboda Arbetsmarknad Finansierat av Arvsfonden De Offentliga Arbetsgivarnas Ansvar DOA.
Advertisements

Intensivperiod i svenska -förskoleklass v.4 – v
Muntligt redovisning LUBNA HASHIM. Skolan och elever  Lockeruds skolan i Mariestad  Årskurs 5  Lektioner i Sv, Eng,So och Matematik  Grej of the day.
Vad är KKiK? och hur bra är vi?. Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK) Jämförelse med andra kommuner och med oss själva över tid 245 kommuner deltar
Opinionsbildning och påverkan i stort och smått. Varför beslutsfattarna ska lyssna på Företagarna?
Förbättringsområde Ökad tillgänglighet för personer med behov av att ta sitt blodtryck.
ASI och Ubåt - ett ramverk för att följa upp och utvärdera insatser i missbruksvård.
Marina Lundquist, universitetsadjunkt, Örebro universitet, Ledamot Riksföreningen för skolsköterskor Kvalitetsmått för elevhälsans medicinska insats Skolsköterskekongress.
Regiongemensam elevenkät 2016 Skolrapport Öjersjö Brunns skola ÅK5.
Folkhälsa - Minskad psykisk ohälsa bland unga kvinnor år
Uppsats – ”Etik och livsfrågor”
Exklusive nyanlända elever
Nätverksträff för lärare i fritidshem Verksamhetsutveckling
Syftet med ASI och UBÅT är att bidra till en kunskapsbaserad lokal missbruksvård
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Utvärdering och systematiskt kvalitetsarbete för ämneslärare, 8 hp Lkk81N LKK81N, GÖTEBORGS UNIVERSITET, IPS.
Välkommen till mitt utvecklingssamtal ÅK Ht 2017
Sophie Mårtensson Linda Partland Minna Granica Karin Envall
Religion.
BESÖK OSS PÅ FACEBOOK OCH EDGYMNASIET.SE
LAG OCH RÄTT Samhällskunskap LPP.
Funktionell kvalitet- måluppfyllelse
rekommendera catering stockholm
Lektionspass 3 Säsong, miljömärken?
Vad kan du som förälder göra? Om någon annan inte har det bra
Likheten förenar Möt Maria Johansson som uppmanar oss att se vad som förenar människor, trots våra olika upplevelser och erfarenheter.
Formativt lärande.
Vad är sociologi? – en repetition Momentöversikt Vad är en analys?
Iris Rosengren Larsson
Biologiperiod dag 1.
Regiongemensam elevenkät 2016
Engelska – English Pick a colour…
Att långsiktigt säkra konkurrenskraften genom att samverka
Etik- planering.
Svenska i gymnasieskolan
Regiongemensam elevenkät 2016
Elev- och Föräldraenkät
FÖRMÅGOR OCH KUNSKAPSKRAV
nationell enkätundersökning
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Hur mycket använder ungdomarna olika beroendeframkallande ämnen i Helsingborg, Skåne, Sverige & Europa? Arbetsmaterial med diskussionsfrågor i klassrummet,
Handelshögskolan vid ÅA Utbildningslinjen för ekonomi
Vem är Kristina Johansson och vad gör hon då?
Partisympatimätningar i sverige idag - en översikt och diskussion
Bygga svenska beskriver elevers språkutveckling i fem steg med fokus på skolspråk.
RELATIONELL PEDAGOGIK ”utbildningens brännpunkt”
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Medarbetarenkäten december 2018.
Regiongemensam elevenkät 2016
Regiongemensam elevenkät 2016
Medarbetareinformation
Utbildning i hantering av Behovstrapporna
Systematiskt kvalitetsarbete
Karin Elardt leg psykolog Barn- och ungdomspsykiatrin Nässjö
Insatser i öppenvården för att förebygga ungdomars återfall i brott
Jenny Henriksson Hushållningssällskapet
Regiongemensam elevenkät 2016
Behovskartläggning Kartläggningen beskriver målgruppens behov och skapar därmed förutsättningar för att utveckla processer som motsvarar behoven. Den.
Evidensbaserade miljöanalyser
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Hur gör vi nu tillsammans på skolan med praktiska test?
Länsgemensam ledning i samverkan
Barnkonventionen och barnrättslagen
Djuren möter ungdomskulturen
Ett komplement till vårdens övriga hälsofrämjande arbete
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Framgångsfaktorer - Kvalitetsutveckling på sfi
Vad tänker du om alkohol och andra droger?
Presentationens avskrift:

Analys och utvärderingsfrågor resultat (yngre skola) ___________________________________________________________________________ Huvudfrågeställning: Vad kan vi se med hjälp av årets resultat behöver förändras och utvecklas i vår undervisning? Hur kan vi lyfta in och tydliggöra det i nästa års planering? Ämnesanalys och kartläggning av förbättringsområden inom ämnen  Vilka mönster ser vi i årets resultat jämfört med föregående års resultat? (trendbild NP)  Jämför resultaten i de olika delproven NP.  Vad säger oss årets screening i Partillemodellen?  Hur skiljer sig de olika ämnenas resultat åt i år? Vad kan ha påverkat det?  Vad säger oss översikterna i Unikum?  Jämför utifrån olika aspekter t ex ämnen, pojkar och tjejers resultat. Finns det några skillnader i resultat? I så fall vad tror ni det beror på?  Vilken förmåga har våra elever lyckats bäst på i år? Vad är tänkbara orsaker till att de lyckats bra med just denna förmåga?  Vilken förmåga har eleverna presterat sämst på i år? Vad är tänkbara orsaker till att de lyckas sämre med just denna förmåga?  Vad kan vi se med hjälp av årets resultat att vi behöver förändra och utveckla i vår undervisning? Vilka utvecklingsområden ser vi? Allmändidaktisk analys och kartläggning av förbättringsområden som ej är ämnesspecifika  Vilka metoder och strategier kan vi se fungerar bra i våra elevgrupper utifrån våra elevers behov? Hur vet vi det?  Vilka metoder och strategier som vi idag använder kan vi se inte fungerar bra utifrån våra elevers behov? Hur vet vi det? Vad gör vi istället?  Hur gör vi idag för att medvetet bedriva en undervisning som tränar eleverna i olika lärstrategier, ansvarstagande och studieteknik? Hur kan vi lyfta in och tydliggöra det i nästa års planering?

DelprovABCDEFGHSnitt NP Svenska åk MuntligLäsa berättandeLäsa faktaHögläsningTextsamtal Skriva- berättandeSkriva- stavningSkriva- fakta Oxled99,190,594,898,3100,094,088,897,495,4 Partille (alla)99,190,991,796,698,590,585,892,193,2

NP Matte Åk 3 Muntlig Sannolikhet, huvudräkning Uppdelning av tal Geometriska begreppRäknesätt Mätning massa Enkla problem Snitt ABCDEF1F2G1G2Snitt 2016 Partille (alla)93,892,488,488,288,790,77791,188,688,8 Oxled89,7 91,485,190,587,981,094,088,888,7