Biologiperiod klass 8 Vecka 2-4 och Vecka 6-7 Vecka 2-4 och Vecka 6-7.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Advertisements

Behandlingsfas 1, hjälpmedel
Från Vasatid till Vasalopp Lpp Historia åk 5, Vasatiden
Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
Förstå, jämföra och föreslå åtgärder Centrala begrepp.
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
Textrespons Vad är bra i berättelsen? En händelse? En formulering
Lärdomar från skolor med mer traditionellt undervisningsmönster
Kön, genus och jämställdhet Lokal pedagogisk planering Sh åk 9
Närvaro!!.
Vetenskaplig Metod.
Ulla Wiklund 2013/Reflektum AB
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
Anatomi Läran om kroppens uppbyggnad
Geografi År 1-2 År 3-4 År 5 År 6 Kartan: Känner till närmiljön
Mål och betygskriterier
Våren 2009 Beskriv ett land Mathias Ahrn Jan-Eije Hammaräng.
Hälsa och Kondition.
Presentation av gipsmask-gör en snygg presentation av din mask
Intervju inför ViV-projektet.
Enskild uppgift: 1. Vad är mänskliga rättigheter för något?
Viaskolan Ht – 13 Ninweh, Ilona & Björn
Att hålla en presentation
Svenska p Svenska p.
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
Betyg och förmågor.
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Läroplansträff Välkomna.
En läsande klass Träff 1 - Introduktion.
Att synliggöra lärande
Från vardagskunskap till vetenskap
Sökstrategier. Skaffa dig en överblick över din upptäckare/upptäckt (Lektion 2)
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
PIRATPARTIET Rubriksnitt: Impact, vanlig text Arial Här kan man lägga en lite ingressbetonad text på ett par tre meningar (men funkar även utan). Vill.
Tema Kär och galen.
UPPSATSSKRIVNING ENTRÉSKOLAN
Del 1: Naturvetenskap s. 6-7
Läroplansnätverk förskola
Hyväksymis- ja omistautumisterapia Acceptance and Commitment Therapy
Träff BFL-piloter 15/11 Kollegiesamtal Dokumentationsmall
Köpmansgatan / lv 115 Förankring i läroplanen Utifrån det centrala innehållet för; Samhällskunskap -Individers och gruppers möjligheter att påverka.
Argumenterande text.
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Mål: Människans organsystem, organens namn, placering och funktion.
Anställningsintervjun
The Big 5 ANALYSFÖRMÅGA KOMMUNIKATIV FÖRMÅGA METAKOGNITIV FÖRMÅGA
Förstå, jämföra och föreslå åtgärder Centrala ord och begrepp
Hållbar utveckling Köpa läsk. Uppgiften  - uppdelad i två delar  - en gruppuppgift och en enskild  Din klass ska vara med och ordna en fest på skolan.
Annika Hultén Vem skriver vad till vem och i vilket syfte? Några källkritiska tips när du använder nätet.
Världskrigens tid, en mörk tid.
Fordonskännedom FOK poäng
Debattartikel.
Bäst uppfinningarna!. Teknik och fysikaliska begrepp ha kunskaper om användning av naturvetenskap och teknik i samhället kunna beskriva några vardagliga.
Sexualitet, lust, relationer och sexuella hälsa
Varför?.
Hälsa och Kondition.
Nationellt prov Sv – I andras ögon.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Analysförmåga Jämföra: Likheter och skillnader, för- och nackdelar
Hållbar utveckling - förmåga 1 i biologi.
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
på föräldramöte för år 3-6!
Välkomna Klassbloggen Lärare i klassen Skolrådsrepresentanter
Nationer, ideologier och folkmord genom
IBSE Viktiga punkter i IBSE
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Föreläsning Svenska II
Viggen veckobrev v. 4 Pedagoger: Mia, Jossan och Linda
Ett samarbetsprojekt mellan
Källors relevans och trovärdighet
Presentationens avskrift:

Biologiperiod klass 8 Vecka 2-4 och Vecka 6-7 Vecka 2-4 och Vecka 6-7

Perioden ska behandla följande: Läkekonstens historia Skelettet Musklerna och lederna Huden Nervsystemet v 6-7 Läkekonstens historia Skelettet Musklerna och lederna Huden Nervsystemet v 6-7

För att få godkänt på perioden Göra ett periodhäfte med minst två egenskrivna texter. Alla bilder som Lisa ritar på tavlan ska in i periodhäftet. Kom ihåg att anteckna föreläsningarna så att du har något att plugga på! Göra ett periodhäfte med minst två egenskrivna texter. Alla bilder som Lisa ritar på tavlan ska in i periodhäftet. Kom ihåg att anteckna föreläsningarna så att du har något att plugga på! Vid prov visa att du har kunskaper om uppbyggnad och funktion hos: Skelett Muskler och leder Hud Nervsystemet Vid prov visa att du har kunskaper om uppbyggnad och funktion hos: Skelett Muskler och leder Hud Nervsystemet

Du har möjlighet att visa: Att du kan samtala om frågor som rör hälsa och att du kan skilja fakta från värderingar. Du får också möjlighet att formulera ställningstaganden och motivera dina åsikter. Att du kan söka och värdera naturvetenskaplig information. Att du kan använda den informationen i diskussioner och för att skapa texter och bilder. Att du kan samtala om frågor som rör hälsa och att du kan skilja fakta från värderingar. Du får också möjlighet att formulera ställningstaganden och motivera dina åsikter. Att du kan söka och värdera naturvetenskaplig information. Att du kan använda den informationen i diskussioner och för att skapa texter och bilder. Att du kan ge exempel på och beskriva några centrala naturvetenskapliga upptäckter och deras betydelse för människors levnadsvillkor. Att du kan föra resonemang om hälsa, sjukdom och ärftlighet och att du då visar på samband som rör människokroppens byggnad och funktion. Att du kan ge exempel på och beskriva några centrala naturvetenskapliga upptäckter och deras betydelse för människors levnadsvillkor. Att du kan föra resonemang om hälsa, sjukdom och ärftlighet och att du då visar på samband som rör människokroppens byggnad och funktion.

Om….. Du är sjuk – ta igen med hjälp av Lisa eller en vän. Du tappar dina instuderingsfrågor – kolla på bloggen! Du inte fattar vad jag säger – säg till! Du är sjuk – ta igen med hjälp av Lisa eller en vän. Du tappar dina instuderingsfrågor – kolla på bloggen! Du inte fattar vad jag säger – säg till!