Marknadsföring av turism

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skapa en lönsam kundrelation
Advertisements

Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Reseproduktion och försäljning
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
MARKNADSPLAN 2013 Caroline Ossmin Lukas Jensen Malin Rydberg Linda Kåberg Johanna Svedlund Sebastian Otterborg.
Marknadsplan Sandström de Wit
Grundkurs i marknadsföring
Lärcentra – vad säljer vi?
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
Intervju inför ViV-projektet.
Block 4: Att driva företag
Vad kostar resan? Det är svårare att sätta priset på en resa idag för det finns fler aktörer och många olika faktorer som spelar in.
Ny målstyrningsmodell för Värnamo kommun!
Hur jobbar Sigtuna turistbyrå?
Marknadskommunikation i praktiken
Affärsidé - företagets vägvisare
PA Consulting group ab.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Steg 3 – Mötet RUTINER FÖR VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
4. Nulägesanalys. Marknadsföring, Gleerups. S Fürst mfl
Positiv Livskraft © Att komma dit du vill
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
marknadsförarens verktygslåda
Kap 6: Marknadsstrategier
Förslag till planering kapitel 12
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Marknadsföring och försäljning
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
Marknadsmixen – 4P Pris Plats Påverkan Produkt.
Kap 10 Marknad för turism •
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
Steg 4 - Mötet FÖLJA UPP OCH UTVÄRDERA VÅRT ARBETSMILJÖARBETE
AU-matrisen Utbud Marknad Penetration
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Företaget – Andmotion  Bildades år 2010 och ägs av eEquity  Främst inriktade på vinter- och vattensport inom näthandeln  Affärsidé ” Att genom e-handel.
Marknadsföring av turism
Vo12 Projekt på APL: Lagar och bestämmelser
Kap 1 Hej, Hur mår du sid Målet med kapitel 1 är att du ska göra följande Uppgift 1 a: Berätta om din livsstil med hjälp av ditt test på sid 16.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
5 P TAB SERVICES JUTTA JÄRVENPÄÄ, JANIKA KAITO, HENRIIKKA KEMPPINEN, MIREKA KANTANEN & SUSANNA KAINSALO.
Varumärke Värderingar Plattform Identitet Relationer Service
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Produktens olika delar
Musikens funktioner The soundtrack of my life. Musikens funktioner  I detta arbetsområde utvecklar vi kunskaper om musikens funktioner för individen,
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
[Produktnamn] Marknadsplan
på personer i behov av hjälp
Marknadsplan Gör en marknadsplan.
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
Undersök och analysera
Sälja en produkt eller tjänst
(c) kompetensresurs ab
Affärsidé Vilka behov har mina kunder?
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
(Företagsnamn) Affärsplan
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
på personer i behov av hjälp
på personer i behov av hjälp
[Produktnamn] Marknadsplan
Presentationens avskrift:

Marknadsföring av turism Kapitel 10

Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt kom vi?

Marknadsplan sid 172 1. Nulägesanalys: Vart står vi nu? Pest (sid 173) Swot (sid 176) Marknadsanalys av kunder 8 punkter och livsstilar (S174) och konkurrenter (175) koll på 5 områden Marknadsundersökning (177) 1. Gör en pest och swot och skriv in i bloggen och redovisa nulägesanalysen

2. Marknadsmål (sid 178) Vart vill vi komma? Marknad - affärsidé Produkt – målbeskrivning, målgrupper, säljvolym Pris Volym – marknadssegment (en del) Lönsamhet Genomgång och uppgift 2. Skriv in i bloggen din affäridé och diskutera

Handlingsplan sid 180 De 5 P:na Produkt, Plats, Påverkan, Pris, Personal. Produkt: Turisttjänst - service, kvalitet, prestige, namn, varumärke Plats: Geografisk plats, där produkten blir tillgänglig för kunden Påverkan: Fem konkurrensmedel s 184 + Annonser, reklam, personlig förs, Mässor Pris: Företagets kostnader, kunden vilja och förmåga att betala, konkurrens på marknaden Personal: Kunnande, kompetens och service Marketing mix= kombination av ovanstående 3. Analysera de 5 P:na och skriv in i bloggen

Utvärdering sid 194 Uppföljning och kontroll Mätbart Realistiskt Se sid 195 Exempel på utvärdering av en enkät (tvärgruppsredovisningen) 4. Ge förslag på hur du ska utvärderaoch skriv in i bloggen och redovisa

Tips till inlämningsuppgiften : Läs kapitel 10. Repetera power-point . Reflektion i wordpress/blogg Instuderingsområden: 1. Gör en pest och swot och skriv in i bloggen och redovisa nulägesanalysen 2. Skriv in i bloggen din affäridé och diskutera 3. Analysera de 5 P:na och skriv in i bloggen 4. Ge förslag på hur du ska utvärderaoch skriv in i bloggen och redovisa