SLUGs Medlemsundersökning Resultat och kommentarer från studenterna 2009-09-16.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HÄR BOR JAG Skogstrollen vt 2013
Advertisements

Brukarenkät Måltidssituation. Vilken avdelning bor du på? Avdelning 1.Sparven2(9%) 2.Vargtass2(9%) 3.Blåklockan2(9%) 4.Lindorna2(9%) 5.Skogsstjärnan2(9%)
Snabbguide och tips.
Det första du bör göra är att rita horisonten
easyresearch. se/s. asp Varför?
ALINQ.
Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
Detta har du vetat länge…. Klicka för att gå vidare.
Kanske är ni goda vänner i ett år,
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Här kommer det finnas ett stolpmanus för föreläsningen
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Vi utvecklar människor. Människor utvecklar företag Utvärdering Säljutbildning Öppen utbildning Vt 2010 Utbildare: Johan Skogström Plats: Consensus Utvärderingen.
Barnanpassad utredning
Patientenkät sommaren -13
ABSOLUT BrucElvis Det här bildspelet består av material som BrucElvis tror han kommit på alldeles själv. Dock kan ju någon annan varit lika ”smart / rolig”
KKME – Livsfrågor Oktober 2007
Solanderskolan presenterar
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
AB HANDELNS UTREDNINGSINSTITUT RAPPORT TILL ALCOHOL UPDATE 2009 SVENSKARNAS ATTITYDER TILL GRÄNSHANDEL MED ALKOHOL.
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Att välja till gymnasieskolan ………är en process som pågår……
Vi vill sända denna lilla saga som en extra tanke till julen
Högtidstal Retorik.
hej och välkomna EKVATIONER Ta reda på det okända talet.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
Praktisk arbetslivsorientering
- Konsten att ge feed-back
Syftet med en personlig handlingsplan
Ingrid Svensson, Eva Horneij Inquiry-based learning ( IBL) - En pedagogisk metod som stimulerar till nyfikenhet och gränsöverskridande lärande”
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
ERGONOMI Vad är det?.
Brukarenkät IFF Brukarundersökning individ, familj och funktionshinder (IFF) hösten Sammanlagt svarade 185 brukare på enkäten. För IF så var.
SOCIALA PROBLEM Tryck på pil-tangenten höger så startar bildspelet automatiskt.
Att hålla en presentation
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
, Hej, Nu har snart en termin gått av det här verksamhetsåret. Vi som jobbar med och för era barn summerar det pedagogiska arbetet på förskolan och konstaterar.
En PowerPoint om PowerPoint
Demokrati och hur Sverige styrs
VÄLKOMNA! ELEVLEDDA UTVECKLINGSSAMTAL S:ta Gertruds skola, Sigtuna.
Grunderna - Från ett logiskt perspektiv André Bodin, Anders Edholm – 2011.
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Att skriva efter en litteraturdiskussion
Flickors psykiska ohälsa
Debattera.
Energi- och klimatseminariet uppföljning 2014 Kerstin Angberg-Morgården, 11 juni 2014 Energisamordnare på Länsstyrelsen Dalarna.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Här kommer det finnas ett stolpmanus för föreläsningen
Hur gör man en debattartikel?
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Så tycker småföretagarna om Kassaregisterlagen …eller historien om riktigt kassa register Undersökning FöretagarFörbundets webbpanel oktober 2009.
Samhällsvetenskapliga metoder
Jobbskuggning 8A och 8B Vecka 17 mån och tis 20 och 21 april 8C och 8D
Varför börjar alla prata om ”Drop outs” ?
Yoghurtförpackning!.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
MAKTLEKAR.
Formellt, skarpt och snyggt
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Herman & Brita Resultat av Hermans & Britas dag. Besökare 225 personer räknades komma in genom dörrarna. 117 svarade JA på frågan ”Skulle du rekommendera.
1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa.
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Bild 1 EXAMENSARBETET KANSKE STARTEN PÅ DIN NYA KARRIÄR…
Välkomna.
Presentationens avskrift:

SLUGs Medlemsundersökning Resultat och kommentarer från studenterna

Om respondenterna 372 personer svarade på undersökningen 77 procent av dessa läser något av Lärarprogrammen 79 procent är självdefinierade kvinnor

Vet du hur beslut fattas i SLUG?

Kommentarer ”Antar att det finns någon typ av fullmäktige som bestämmer övergripande saker och en kårstyrelse som sköter den dagliga verksamheten.” ”Medlemsmöten hade varit mycket bättre. Då kan alla engagera sig och vid valda tider.” ”Det finns information att hämta, men jag har inte detta högprioriterat.” ”Jag vet inte vart jag kan läsa eller informera mig om kårens arbete överhuvudtaget.” ”Efter en termin på skolan vet jag väldigt lite.” ”Misstänker att ni har en styrelse som väljs på årsmöten eller dyl.” ”Jag har inte engagerat mig, men det ligger inte på SLUGs organsiaion utan helt hos mig själv.” ”Är inte tillräckligt intresserad tror jag.”

På vilket sätt har du märkt av SLUG under din utbildning?

Kommentarer Väldigt många kommenterar kring hur man märkt av SLUG består av att man ”tvingats betala sin kåravgift.” Andra kommentarer: ”Gratisblock utanför expeditionen.” ”Rådfrågat SLUG i juridiska frågor.” ”Information vid kursstart.” ”Köpt begagnad kurslitteratur.”

Vet du hur du ska gå tillväga om du behöver hjälp från SLUG?

Har du under HT-08 och VT-09 träffat någon studentrepresentant som informerat om studentkårens arbete?

Kommentarer ”På uppropet då jag började i höstas.” ”Läser halvfart och informationen var inte riktad mot oss och viktig information saknades det kunskap om.” ”Det skulle vara bra om ni var närmare studenterna än innan. Jag tror inte att det är många som känner er. Jag hörde bara av er när jag hade avgifter att betala och jag har fått något erbjudande på mejlen.” ”Vi som är äldre skulle vilja ha information som är mer anpassad åt oss.” ”Representanten kunde inte besvara våra frågor, inte ens vad det kostade att vara med vid halvfartsstudier.” ”Representanten kom efter att vi bett om det…eftersom vi undrade vart våra pengar går!” ”De första dagarna av höstterminen (min första termin) var det representanter från SLUG och presenterade sig, men sedan har jag inte stött på någon.” ”Jag tror jag vet hur man får hjälp. Skulle gissa att man går till kontoret och säger till?” ”Bara under första informationsdagen plus något litet efter någon föreläsning.”

Genom vilka kanaler vill du få information från SLUG?

Kommentarer ”Mail, TV-skärmarna samt bordstalarna är de bästa kanalerna. Och dasspappret är oslagbart.” ”Mer perosnlig information, att SLUG kommer ut lite mer i klasserna.” ”Muntlig information är alltid bäst - kanske någon föreläsning om hur det hela funkar?” ”Information ska vara lättillgänglig, men inte påträngande. Dasspappret är briljant.” ”Mail absolut, eftersom man under större delen av studietiden inte befinner sig på Pedagogen.” ”Då inte alla studerar på Pedagogen är det bra med information över nätet.” ”Informera på Humanisten. Kanske genom dasspapper eller lappar på anslagstavlorna.” ”Skilj på politisk information och information av social typ. Då kan man ta del av det man är intresserad av.” ”Dasspappret rocks!” ”TV-skärmar på Humanisten.” ”Mail vore toppen.” ”Gärna mer information på Internet. Har en tendens att glömma bort när man får information så långt i förväg som det ofta blir i Spionen.”

Vilken typ av arrangemang tycker du att SLUG bör ägna sig åt? ”Arbetsmiljö, föreläsningar, studenthjälp av olika slag.” ”Förbättra studenternas villkor och inte slösa pengar på fåniga aktiviteter.” ”Sådant som rör studierna, social kan man vara på egen hand.” ”Studentrepresentation och platser där studenter umgås och utbyter erfarenheter med varandra.” ”Socialt och det som rör skolan. Det de gör nu verkar funka.” ”SLUG borde arbeta för att ge studenterna en plats att träffas på. Pedagogen blir inte denna plats, sedan de flesta studenter är på spridda institutioner.” ”Inte lägga krut på fester och dylikt utan jobba mera som facket gör i arbetslivet.” ”Öppna föreläsningar och kvällskurser hade det varit roligt att få ta del av.” ”Kanske träffar, så man får träffa fler andra studenter vid sidan av studierna. Jag tror främst att det är information om vad som händer som är dålig.” ”Att förbättra villkoren för oss studenter i frågor som framför allt berör vår studiesituation. Allt ifrån att man skall kunna kräva engagerade handledare under en uppsatskurs till att lärarledda seminarier ska vara mer frekventa.”

Ska du vara med i SLUG även när det inte längre är obligatoriskt?