BENLA COMMUNITY SCHOOL Fakta I Margibi County nära Kakata Ca 130 elever från förskola till årskurs 6 (K1 Pre, K1, K2, 1-6) 7 stycken lärare 20-25% av eleverna.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vår vision för Segevångsskolan bygger på att vi tror att alla kan lyckas. Segevångsskolan ska vara en skola där alla är trygga, delaktiga, ansvarskännande.
Advertisements

Skollagen 3 kap 3§ ”ska elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och i sin personliga utveckling för att de utifrån sina egna.
Skola och arbetsliv i samverkan
Alla förskolor stimulerar och utmanar barnens matematiska tänkande.
0-Vision Syfte: Samtliga elever, som är antagna på respektive program när antagningsprocessen avslutas varje läsår, ska fullfölja sin gymnasieutbildning.
Välkommen till Vikenskolan
Enhetschef Fastighetsutveckling
Kulturförvaltningens verksamhet
Viktiga utgångspunkter
SKOP Elever - Västra skolan, alla årskurser 1 Rapport till Vara kommun om Elevundersökning 2010 SKOP:s arkivnummer: S19APR10 Elever - Västra skolan, alla.
Ekonomisk bedömning av energirelaterade åtgärder
Nya Elementar!.
Cannabis-appen - ett preventionsverktyg i vår tid 3 april 2013.
F INSAM I V ÄSTRA G ÖTALAND Resultat från SUS januari-december 2013.
Partille Kommun 2012 Ingegerd Winqvist
SKOL- OCH BARNOMSORGSFÖRVALTNINGEN Stephan Rapp, Skolinspektionens dag Lund 22 nov 2010 ”Vi ska klara alla barn och elever”
Kapitel 11 Prissättning.
Redovisning av uppdrag ang
Planering.
Fiber till hemmet. Agenda Presentera dagsläget Vad har vi gjort sedan sist Valet av nätbyggare Vem vi valt och varför Insatser och Fiber bonus Tidsplan.
Plug in riktar sig till elever som avbrutit eller riskerar att av bryta gymnasieskolan. Nationellt visar SKL:s öppna jämförelser att ca 77% fullföljer.
Världens bästa skola Linda Norberg.
Sidan 1 Samfakturering privatkunder Telge Energis erfarenheter EI:s referensgruppsmöte 14 januari 2013.
Bläseboskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Torpaskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Vättleskolan - Åk Göteborgs Stad Syfte: Syftet med undersökningen var bland annat att få ett konkret underlag om hur elever och föräldrar uppfattar.
Lilla Trulsegården - Åk F-3 - Göteborgs Stad
Bergsgårdsskolan - Åk Göteborgs Stad
Utbildningsinspektion i Göteborgs kommun. Skolverkets utbildningsinspektion Vi inspekterar för att förbättra!
Läroplansträff Välkomna. Program för förmiddagen 8.30 Uppföljning av lektioner som planerades förra gången. Berätta för varandra gruppvis om.
Hej och välkomna!.
Kvalitetsutveckling av studie- och yrkesvägledningen.
Tillväxtanalys uppdrag Bl.a. analysera förutsättningar för utveckling och hållbar tillväxt i olika delar av landet, inklusive tillgänglighet till kommersiell.
Fakta om undersökningen
Att främja närvaro – för alla elevers rätt till utbildning.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
IUP Karin Wennbo Bilderna är från flickr
Kvalitetsarbetet och redovisningen
Den individuella utvecklingsplanen
Fakta om undersökningen
Kvalitetsarbete i korthet – varför, vad och hur?
BFL-piloter Rektorer UTVÄRDERING BFL 19/4. BREDARE BILD=SÄKRARE ANALYS Kvalitetsavstämning från alla rektorer ger ett bra underlag för analys.
Försäkringskassans regleringsbrev för 2013
SUS 2014 SUS-genomgång Västerås SUS 2014 SUS ”Sektorsövergripande system för uppföljning av samverkan och finansiell samordning inom rehabiliteringsområdet”
Myh.se. Fyra förändringsområden 1) En mer sammanhållen myndighet med en gemensam kultur 2) En stärkt myndighets- ledning 3) Utveckling av YH som system.
Uppdrag att genomföra integrationsinsatser inom skolväsendet - ”Nyanländas lärande” Uppdragets olika delar: - kartläggnings- och bedömningsmaterial 18,5.
Narkotikaanvändning Undersökningen grundas på enkätsvar från totalt 50 elever ur årskurs 3 på Åkrahäll.
SKOP Föräldrar- Västra skolan, alla årskurser 1 Rapport till Vara kommun om Undersökning bland föräldrar i skolorna 2010 SKOP:s arkivnummer: S21APR10 Föräldrar.
1 Munkedal 2009 Sveriges Kommuner och Landsting Signild Östgren Leif Klingensjö.
F INSAM I V ÄSTRA G ÖTALAND Resultat från SUS för perioden januari-augusti 2013.
Grundskolans åk 7-9.
Västbusmöten Alingsås sept-dec 2013 Antal möten KönÅlderKallandeDeltagandeOrsakBeslut 44 P6,11,14,?2 soc 1 grskola 1 särskola BUP, skola, förskola, soc,
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Varför börjar alla prata om ”Drop outs” ?
Pontus Bengtson, OpenBIM/WSP Samhällsbyggnadssektorn – i stora drag yrkesverksamma Årliga investeringar – ca 300 miljarder SEK - Bostäder,
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Resultat trivselenkät Enkäten genomfördes bland Vifolkaskolans elever i slutet av april Svarsfrekvensen var hög, 239 av skolans 261 elever besvarade.
Rektor/förskolechefens roll i införandet av ny läroplan
1 Laholms kommun Skolundersökning 2015 Vårdnadshavare/Föräldrar Katthults förskola 17 respondenter - svarsfrekvens 61% April 2015.
1 Genevadsskolan Antal svar elever: 45 - svarsfrekvens 96% Antal svar vårdnadshavare: 5 - svarsfrekvens 11% April 2015 Laholms kommun Skolundersökning.
Resultatsammanställning Västernorrland Skolpresidiet Lars Thorin.
Skoldialogen - samverkan för bästa skola Växjökonferensen den 27 januari 2016 Marie Sedvall Bergsten, Undervisningsråd.
Välkommen till Skytteskolan!
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Laholms kommun Skolundersökning 2015 Elever - Vårdnadshavare/Föräldrar
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Enkät i gymnasieskolan 2015
Rösjöskolan Elever åk 3, 6 och svar, 92%
Presentationens avskrift:

BENLA COMMUNITY SCHOOL Fakta I Margibi County nära Kakata Ca 130 elever från förskola till årskurs 6 (K1 Pre, K1, K2, 1-6) 7 stycken lärare 20-25% av eleverna kan idag inte fortsätta studierna hela läsåret. Varför stöds skolan? En mycket enkel skola med stora behov, som stödjer ett lokalt skolbehov för elever i de lägre årskurserna. Det fanns tydliga bra projekt där rimliga insatser kunde ge stor nytta BAKGRUND PROJEKT Färdigställande av byggnad för tre klassrum Färdigställande av byggnad till förskola t o m årskurs 1, inkl färdiigställa tak, cement till golv etc :-Förbättring av skolmiljö 75 stolar 50 skolbänkar 9 skoltavlor :-Skolmaterial & böcker 36 skolböcker, olika ämnen Papper, pennor, kritor etc Blockboards 8.700:- DRIFT Stipendieprogram 26 elever, dvs 20% av eleverna ska få möjlighet till betald skolgång. Det är elever som sannolikt annars inte kan få kontinuerlig utbildning. Det ger en säker intäkt som motsvarar ca y% av lärarlönerna 7.500:-Vidareutbildning Utbildningsworkshop (2 dagar) för administrativa skolprocesser tillsammans med några andra lokala skolor som stöds Stöd av lokal personar kring administrativa processer (2 dagar) 2.500:-Uppföljning Initial analys av skolans verksamhet Uppföljning av projekt som stöds 5.000:- Tre ytterligare klassrum Effekt Förbättrad skolmiljö för undervisning Effekt Bättre skolmaterial till undervisningen Effekt Vem/vilka stödjer skolan? Skolan stöds gemensamt av alla givare till Svenska utbildningsfonden för Liberia En ej färdigställd skolbyggnad hade påbörkats men ej avslutats av en lokal biståndsorganisation ZOA :- 2013/ : :- Totalt: Byggnationsprojektet har gått bra. En skolbyggad har färdigställts. Projekten med skolmilljöförbättring och skolmaterial har haft önskad effekt. Vår insats har haft mycket god effekt. Vi avser att samarbeta med skolan i ett stipendieprogram och fortsatt vidareutbildning. STATUS

BENLA COMMUNITY SCHOOL Projekten med skolmilljöförbättring och skolmaterial har haft önskad effekt. Vår insats har haft mycket god effekt. Vi avser att samarbeta med skolan i ett stipendieprogram och fortsatt vidareutbildning. FÖRE

BENLA COMMUNITY SCHOOL Projekten med skolmilljöförbättring och skolmaterial har haft önskad effekt. Vår insats har haft mycket god effekt. Vi avser att samarbeta med skolan i ett stipendieprogram och fortsatt vidareutbildning. EFTER

BENLA COMMUNITY SCHOOL Projekten med skolmilljöförbättring och skolmaterial har haft önskad effekt. Vår insats har haft mycket god effekt. Vi avser att samarbeta med skolan i ett stipendieprogram och fortsatt vidareutbildning. EFTER