PA1201 Projektarbete 100 p.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Viktiga delar från skolverket
Advertisements

Material för projektarbetet
Beskriver vad eleven ska försöka uppnå
Gymnasiearbetet p..
Solanderskolan presenterar
Centrala innehåll och kunskapskrav
DITT BOENDE.
PROJEKTARBETE – PA1201 (100p) Introduktion Arbetsprocessen Loggbok
PROJEKTARBETE Nationell kursplan 100 gymnasiepoäng
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Mål och betygskriterier
Att skriva projektrapport
Högskoleförberedelse
Presentation av gipsmask-gör en snygg presentation av din mask
Centrala innehåll och kunskapskrav
Björn Thuresson CSC HPCViz/VIC Datorspelsdesign DH2650.
Logga in i Fronter och klicka på:  Rum  Alla rum  Biblioteket  Projektarbetet En plats att börja på Här hittar du massor av råd och tips – följ länkarna!
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
observation förutsägelser experiment förenklingar.
Kvalitetsredovisning 1 ÖSTERÄNGENS REKTORSENHET. kvalitetsredovisning 2.
Projektarbete 100p Ekebygymnasiet
Lokal Pedagogisk Planering
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
Hälsopedagogiskt arbete kap 4
Hur kan en plan för ett arbetsområde/tema se ut?
PROJEKTARBETE – PA1201 (100p) Bild 1 av 5Fredrik Johansson  Val av ämne  Gruppsammansättning  Skriva idéskissen  Projektplan.
Bedömning.
Problembaserat inlärande eller Problembaserat lärande
Ett kvitto på att du är förberedd för högskolestudier
Matematiklyftet Märta-Stina Gahlin Lundberg
Jakobsgårdskolan ansvar - kunskap - självkänsla - framtid Lokal arbetsplan Prioriterade mål under året! Pedagogik i klassrummet För att uppnå.
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
UPPSATSSKRIVNING ENTRÉSKOLAN
Utvärdering av processmognad
Mari Elfving Lindeskolan i Lindesberg
Att övertyga ! Disposition och mall.
GYMNASIEARBETE – vad är det?
? Gymnasiearbetet Hur kan biblioteket hjälpa dig
- fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Hälsopedagogik Kapitel 4
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
Gymnasiearbete 100p Introduktion.
PROJEKTARBETE 2010 – 2011.
Michel Thomsen, Maria Åkesson - Informatik Högskolan i Halmstad
Aktiviteter och upplevelser
Projektarbete (PA1201) 100 poäng.
Välkommen till Info om Projektarbete i åk3. Vad är ett projektarbete? 100 gypoäng Ca 100 timmar per elev Särskild handledare/lärare Särskild planering.
Marknadsföring och försäljning
Projektarbetet 2012 En 100-poängskurs som är gemensam för alla gymnasieelever - men som ändå skiljer sig åt…
Vo12 Projekt på APL: Lagar och bestämmelser
Lgr 11 - fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner.
Kommunikationsplan för ----
Pedagogiska året Vattentornet 15/16
Gymnasiearbete för högskoleförberedande examen
1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa.
Framtidskartläggning
Att skriva en projektplan Wibke Jonas VT 2016 Fri efter Cecilia Eriksson Linsmeier Fredrik von Wowern 2014.
Självständigt arbete i teknisk fysik 15 hp Kursansvarig: Martin Sjödin Uppsala Universitet Institutionen för teknikvetenskaper Nanoteknologi och funktionella.
Självständigt arbete i teknisk fysik 15 hp Kursansvarig: Martin Sjödin Uppsala Universitet Institutionen för teknikvetenskaper Nanoteknologi och funktionella.
Kandidatuppsats i Statistik 732G32 Linda Wänström.
Lära för livet!.
Krav inför VFU Studenten skriver en studieplan Dokumentation av VFU
Djuren möter ungdomskulturen
Examensarbete för högskoleingenjörsexamen i maskinteknik (MSGC17) 22
Agenda till telefonavstämningar med Health Navigator
Självständigt Arbete i Teknisk Fysik 15 hp
Självständigt Arbete i Teknisk Fysik 15 hp
Djuren möter ungdomskulturen
Varmt välkommen till kursen Avslutande VFU, 13,5 hp. VT 2019
Presentationens avskrift:

PA1201 Projektarbete 100 p

Vad är ett projektarbete? Från idé till slutprodukt 100 gymnasiepoäng Ca 5 tim/vecka i två perioder Programmålen styr Enskilt eller i grupp

Handledarens roll Någon att diskutera arbetet med Ger konstruktiv kritik Bör informeras om arbetet Säger INTE vad du ska göra Sätter betyg

Programmålen styr Idéskissen ska visa kopplingen till programmålen Skolverkets hemsida – länk på elevportalen

Arbetsgång Idéskiss, v. 5 Projektplan (arbetsversion), v. 15 Tidsplan, v. 15 Loggbok, från det att du börjar jobba utifrån projektplanen Redovisning, v.15,17,18 Slutrapport, v.18 Betygssättning, v.21

Elevportalen Viktigast just nu är: Projektförslag Idéskiss Projektplan Betygskriterier

Tips! Börja i tid Arbeta kontinuerligt Skriv loggboken redan från start Använd din handledare och boka tider Använd din edu-mailadress Använd biblioteket Använd betygskriterierna som hjälp

Betygskriterier Kriterier för betyget Godkänd - Eleven skriver en idéskiss som ligger till grund för projektarbetet. - Eleven planerar, genomför och redovisar med handledning ett projektarbete. - Eleven väljer och använder med handledning relevant arbetssätt och material. - Eleven skapar en projektplan och arbetar utefter den. - Eleven upprättar och följer en tidsplan. - Eleven för loggbok regelbundet. - Eleven utvärderar själv arbetsgången och resultatet i slutrapporten. - Eleven deltar i regelbundna träffar med handledaren. Träff bör ske minst varannan vecka.

Betygskriterier Kriterier för betyget Väl godkänd - Eleven uppfyller kraven för G-nivå väl. - Eleven håller de för projektarbetet angivna tidsramarna. - Eleven visar självständighet i valet av kunskapsområde och uppgiftsformulering. - Eleven identifierar problem som kan uppstå under arbetets gång och förmår lösa dem. - Eleven tar initiativ till att aktivt använda handledaren och/eller andra som stöd. - Eleven tar till vara på och utvecklar arbetet utifrån andras synpunkter, samt visar på vilket sätt det gjorts. - Eleven beskriver själv olika arbetssätt och arbetsmaterial som kan användas, samt motiverar utförligt varför man valt att använda respektive förkasta dem.

Betygskriterier Kriterier för betyget Mycket väl godkänd - Eleven uppfyller kraven för G- och VG-nivå mycket väl. - Eleven motiverar sitt arbetssätt och sina val med väl underbyggda argument. - Eleven tar egna initiativ, visar uppfinningsrikedom och kreativitet dels i formuleringen av problem eller uppgift, dels i valet av metod, arbetsredskap och material. - Elevens utvärdering av projektarbetet visar mycket god insikt i det egna arbetet. - Eleven visar skicklighet i utförandet av slutprodukten.

Lycka till! /Kristina