NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2011. RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Advertisements

PTS Bredbandskartläggning
Justerad metod i RAMS Justerad metod i RAMS 2011 I framställningen av den Registerbaserade arbetsmarknadsstatistiken (RAMS) avseende.
Folkhälsan i Sverige: Årsrapport 2012
Innovationsfinansiering
Beräkning av kommunernas och samkommunernas utgifter år 2012
Kärnverksamhet Innovation Nya företag Etablerade företag Finansiering
Prissättning Ta hänsyn till: kostnaderna konkurrenternas priser
RAPPORT Hur går det för kunderna – en uppföljande mätning Juli 2012 Kund: NyföretagarCentrum Sverige Kontaktperson: Harry Goldman, Daniel Dworetsky Kontakt.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
PROJEKT TRAPPSTEGET Bilaga 1 PROJEKT TRAPPSTEGET
Fakta om invånarna i Göteborg
Det allmänna ekonomiska läget
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
 NYHETER  MENTOR EGET FÖRETAG  MÄSSAN & NYFÖRETAGARVECKAN  RESULTAT 2011 NYHETER.
Kundundersökning mars 2010
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Projektföljeforskning
Presskonferens 8 juni 2011 Arbetsmarknadsutsikterna våren 2011 Tord Strannefors.
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Strama Skåne Antibiotika öppen vård Skåne 2010 Förskrivare, typ av antibiotika, antibiotika vid luftvägsinfektion, antibiotika vid urinvägsinfektion, antibiotika.
Sidnummer1 Svensk utgivning 2011 enligt Dewey Hur blev det? Harriet Aagaard Olof Osterman.
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Vara vård värd Överblick över svensk ätstörningsvård utifrån Riksät.
Kapitel 3 November 2008/Leif Carlsson Kontakter med vården Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000, 2004 och.
Uppgift 1 a) 15/17≈ 0,88 x 100= 88% Svar: 88% har smart phones i min klass b) 53% 27% 13% 7% Appl e Sony Ericsson Samsung Huawei & Andra.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse lokala.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING 2012 RESULTAT.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
| Trycksår Kommun/Områdes-skillnader (inklusive könsdimensionen) Dennis Nordvall Statistiker/Datamanager,
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Kostnader för läkemedelsförmån Utveckling t.o.m. september 2014 Materialet: avser kostnader inklusive moms är ej åldersstandardiserat Lennart Tingvall:
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
/hp Beräkning av kommunernas och samkommunernas utgifter år 2013 Övriga utgifter 0,81 md € Investeringar 4,70 md € Övr. verksamhetskostn. 0,79.
Helhet Händelse Agerande Kunskap om vardagsverksamheten Förståelse av vardagsverksamheten.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
NyföretagarCentrum Resultat 2009 Rådgivning Företagsstarter Nätverk Finansiering.
Idrottsverksamhet 2010 i Motala kommun Omfattning totalt Största idrotterna Största flickidrotterna Största pojkidrotterna Jämställdheten inom olika idrotter.
Resultat sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Västra länsdelen mätperiod 2014.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, bolagsform, omsättning, anställda?
Rådgivar- och Ordförandekonferens 18 – 20 maj LondonSt Giles/ St James´Court Ca 140 rådgivare, ordföranden och samarbetspartners.
RALS 2007 – Lite siffror mars anställda 50,2 % kvinnor 49,8 % män.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Smittspårarutbildning
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, bolagsform, omsättning? Jämförelse.
Nacka Yrkesvux 2010 Skolverket startade yrkesvux med statliga medel 2010 Nacka har erbjudit yrkesvux sedan 2005 Alla Nackaelever får läsa alla yrkesprogram.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
NyföretagarCentrum Resultat 2009 Rådgivning Företagsstarter Nätverk Finansiering.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
NyföretagarCentrums resultat 2014 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2014.
Presentationens avskrift:

NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2011

RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING

RÅDGIVNINGSVOLYMER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  Totalt antal besökare  Nya besökare  Från tidigare år

STOR RÄCKVIDD: VERKTYGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT

STOR RÄCKVIDD: VERKTYGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT Besökare på NyföretagarCentrums webbplatser Användare av NyföretagarCentrums Affärsplan Exemplar av Tidningen Allt om Eget Företag

NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT STOR RÄCKVIDD: KAMPANJER 8 700

NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT Starta Eget-kit under Nyföretagarveckan Besökare, Eget Företag 2011 Besökare på Bazaren STOR RÄCKVIDD: KAMPANJER Seminariebesökare, Eget Företag 2011

KÖN %52,5% 46%47,5% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  Kvinnor  Män

ÅLDER %13% 13%12% 27%28% 26%27%15%4% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  Upp till 25 år  år  år  år  år  61 år –

URSPRUNG %80% 19%20% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  Född i Sverige  Född utomlands

Internet Vänner/bekanta Arbetsförmedlingen Media Broschyr/info från NyföretagarCentrum Almi Kommunen Verksamt.se Övrigt %18%26% 18%27%6% 6%5% 6%3% 5%4% 5%2% 15%8% HUR HITTAR BESÖKARNA OSS? NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011

TYP AV RÅDGIVNING %51% 21%24% 7%8% 5%7% 21%10% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  Affärsidén  Ekonomiska frågor  Marknadsföring  Myndighetskontakter  Övriga frågor

FÖRETAGSSTARTER  ANTAL STARTER  BOLAGSFORM  SEKTOR  BRANSCH NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011

ANTAL FÖRETAGSSTARTER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  Antal starter

BOLAGSFORM %69% 31%25%5% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  Enskild firma  Aktiebolag  HB/KB

SEKTOR %68% 24%25% 6%7% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  Tjänstesektor  Handel  Industri & hantverk

Hälsa, Sjukvård, Omsorg12%Teknisk Konsultverksamhet3% Detaljhandel (e-handel, butik etc.)10%Tillverkning, Verkstad, Industri3% Kultur, Nöje, Fritid, Event, Musik 6%Hår, Skönhetsvård3% Utbildning, Utveckling, Forskning 6%Media, Förlag3% Bygg, Anläggning, Fastigheter, ROT5%Juridik, Bank/Finans/Ekonomi, Försäkring, Affärsutveckling2% Design, Inredning 5%Jordbruk, Skogsbruk, Jakt, Fiske, Djurskötsel2% IT, Data, Programmering, Teknik4%Personaluthyrning, -förmedling, HR, Andra kontorstjänster2% Marknadsföring, PR, Reklam,Turism, Hotell2% Information, Marknadsundersökning 4%Reparation, Installation2% Restaurang, Café 4%Partihandel/Grossisthandel2% Personliga tjänster, HushållsnäraTransport, Spedition, Logistik1% tjänster/RUT, Serviceföretag4%Annat17% BRANSCH NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011

NÖJDHET  NÖJD MED RÅDGIVNINGEN?  NYTTA AV RÅDGIVNINGEN  KUNDERNAS EGNA ORD  REKOMMENDATION NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011

 Mycket nöjd  Ganska nöjd  Ganska missnöjd  Mycket missnöjd %48% 39%42% 6%7% 2%3% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011 NÖJD MED RÅDGIVNINGEN?

 Stor nytta  Viss nytta  Inte särskilt stor nytta  Ingen nytta %36% 45%47% 11%13% 4%5% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011 NYTTA AV RÅDGIVNINGEN

”Supertrevliga människor, Så bra att ni finns!” ”Tillvägagångssätt, strukturering. Prioritering.” ”Hjälp med stöttning och att stärka självförtroendet när man ibland tvivlade på eget företagande. Det var perfekt att då få stöttning! ”Uppmuntran och inspiration.” ”Inspiration.” ”Hela min affärsplan blev mycket bättre efter genomgången med Johan.” ”Vi fick bekräftelse på att det var helt fel pris på ett företag med så dåliga siffror. Hjälpen att granska och ifrågasätta var av stort värde.” ”Blev medveten om brister i den egna iden och möjlighet/hjälp med att korrigera dessa.” ”Flera konkreta tips, genuint intresse.” ”Tips och råd i ett besvärligt läge!” NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011 KUNDERNAS EGNA ORD

REKOMMENDATION NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT % av NyföretagarCentrums kunder skulle rekommendera NyföretagarCentrum till andra som vill starta företag

NÄTVERK  SAMARBETSPARTNER  KOMPETENSNÄTVERK  IDEELLA INSATSER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011

SAMARBETSPARTNER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT (2 450) företag, organisationer, myndigheter och kommuner stöder och finansierar NyföretagarCentrum

KOMPETENSNÄTVERK NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT (4 100) personer finns i NyföretagarCentrums kompetensnätverk

IDEELLA INSATSER NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT (45 500) timmars ideellt arbete har NyföretagarCentrums kompetensnätverk lagt ned på verksamheten under 2011

FINANSIERING  OMSÄTTNING  PRIVAT VS. OFFENTLIG FINANSIERING NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011

OMSÄTTNING kr* kr* kr3 900 kr kr4 800 kr kr8 400 kr NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  Totalt  Per besökare  Per nybesökare  Per företagsstart *Alla NyföretagarCentrum inkl. moderorganisationen NyföretagarCentrum Sverige

PRIVAT VS. OFFENTLIGT %40% NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  Privat  Offentligt Snitt för alla NyföretagarCentrum inkl. NyföretagarCentrum Sverige

NYFÖRETAGARCENTRUM