| 1 | Välkomna Skolbiodagen BUFF
| 2 | Invigning Tove Torbiörnsson, SFI
| 3 | Barnsligt med film? Per Eriksson, SFI Barnsligt med film? Per Eriksson, SFI
| 4 | ”Ingen skildring, hvarken i tal eller skrift, kan så rycka den unga publiken med sig som dessa rörliga scenerier, där själfva lifvet illusoriskt återgifves.”
| 5 | ”Undertecknad har själf af brottslingar hört uppgifvas, huru den första tanken på en förbrytelse varit en barnslig lust att efterlikna hjälten i en spännande brottmålsroman”
| 6 | Eleverna i årskurs 1-3 ska utforska ”skildringar av livet förr och nu i barnlitteratur, sånger och filmer”. Eleverna i årskurs 4-6 ska lära sig filma och redigera i datorprogram. Gymnasieeleverna ska få kunskaper om genrer samt berättartekniska och stilistiska drag […] i film och andra medier.
| 7 |
| 8 | Kulturens betydelse för lärande och utveckling Kulturens betydelse för lärande och utveckling Staffan Selander, SU
| 9 | Paus
| 10 | Estetiska perspektiv i lgr 11 Ulla Wiklund
| 11 | Civilkurage och skolan Brian Palmer, UU Civilkurage och skolan Brian Palmer, UU
| 12 | Paus
| 13 | Fantasin, lärande och utveckling Sven-Eric Liedman
| 14 | Paus
| 15 | Pass 1: Filmhistorien och värdegrund. Stora salen Pass 2: FN, film och skola. Lilla salen (Matsalen) Parallella seminarier
| 16 | It’s not easy Johanna Koljonen It’s not easy Johanna Koljonen