Förväntade fördelar 1 1.Effektivare mer automatiserad beställnings- och betalningsprocess, som minskar administrativa resurser och risk för fel i alla.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Magnus Ivarsson Kvalitetssamordnare
Advertisements

Kvalitetssäkrad leverans i Maximoprojekt
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Hans Juhlin Affärssystem Nydalavägen Vetlanda
EIO-Q Ledningssystem - leder till bättre resultat
Praktisk nytta och användning av SS-ISO/IEC och 27002
Affärside Fallskyddspecialisterna är ett komplett fallskyddsföretag vilket innebär att vi förutom försäljning av fallskyddsprodukter och räddningssystem.
Visionen för PTS Conny Axelsson Fastighetschef Landstinget Kronoberg.
Kort om BEAst. Effektivare anläggningstransporter Standarden Nordic e-Construction (NeC) 6 mars 2013.
Några viktiga krav i ISO9001:2000
Elektronisk handel – Effektiva inköp
Kvalitetssäkring av grunddata
Datorer och e-handel Mattias Alatalo | Robert Nilsson.
Tillsynstaxor. Sid 2 | Lantbrukarnas Riksförbund Taxan är en avgift och ingen skatt! Motprestation från kommunen Taxans fasta årliga avgifter är en lista.
Svenskt Lantmäteri en viktig grund för det goda samhällsbygget
Processorienterat förbättringsarbete
Saminvesteringsforum
Nyttobeskrivning för pågående gemensamma IT-insatser i VG
Regiongemensam utveckling av hälso- och sjukvården Regionstyrelsen
Affärsmodell för att fördubbla kollektivtrafikens marknadsandel
Caroline Fruberg, Utvecklingsledare i Landstinget i Jönköpings län
Beställning av tjänster
Geografisk IT utvecklingssamarbete Malmö, Helsingborg, Lund
Att vara lpl »Nätverksträff för lokala projektledare i Umeå 7-8/4-14 »Lars Cronfalk.
Presentation av BEAst verksamhet och projekt Peter Fredholm, vd på BEAst.
En förnyad administration Behovsanalys
En enklare och bättre sjukförsäkringsprocess
Effektivare vårdadministration - ett förbättringsprogram
miljömål.se Miljömålens syfte: - Strukturerat miljöarbete
Fokusgruppsmetoden i Nätmiljö Syfte Metodbakgrund: fördelar/nackdelar Genomförande Erfarenheter av metoden Slutsatser.
Att planera ett e-arkivprojekt
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Namn på presentation. Ändras i Sidhuvud/Sidfot 1 Mål och vision BRANSCHEN ● Vision ● Idé ● Strategiska områden ● Framgångsfaktorer.
Titel: Agera 1. Bakgrund (varför pratar du om detta?)
Stöd till införandet av nationella riktlinjer om sjukdoms- förebyggande metoder Projektledare Iréne Nilsson Carlsson
Dagens organisationsmodell kännetecknas av utmaningar
Mamut Business Software 9.0 Nyheter & Försäljningsargument Håkan Carlsson, Leif Persson.
Beställning av tjänster
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Kvalitetsutveckling - administrativa processer
Implementering Mårten Åhström 30 september 2015
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Introduktion till energieffektiviseringsnätverk. Program 9.30 Inledning – Landshövdingen, Magdalena Andersson 9.50 Presentationsrunda Nätverksmodellen.
Innan du börjar För mer hjälp kontaktar du klubbens IT-ordförande eller avdelningen Electronic Learning via e-post: Denna presentation.
Vi är en förening med bred ungdomsverksamhet inom fotboll. Vi har 18 lag, 574 aktiva ungdomar, 3 seniorlag och totalt 1400 medlemmar. Det är fantaskiskt.
Införandestöd och Leveransplanen »Ladok3 Informationsdag »Malin Zingmark – Förnyad förvaltning »Lars Cronfalk - Ladok3/Införandestöd.
Introduktion till The Rational IT Model
projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL
projekt livsmedel för SÄRSKILDA NÄRINGSÄNDAMÅL
Processer och verktyg för effektivisering av spårbarhet av livsmedel.
Vi är din IT-avdelning Alla storföretag har IT-avdelning / IT-chef. Mindre företag har inte resurser till samma lösningar. Vi erbjuder småföretag samma.
För en annan grupp är det den enda värld de verkligen kan
Bedömning för lärande Erfarenheter från arbetet med respons
Öppen frågestund Den 4 maj 2017.
Processutveckling vid MALMÖ HÖGSKOLA Per Hillbur, PROCESSÄGARE (prorektor) Charlotte Kipowsky, PROCESSLEDARE (tf. chef studentcentrum) Birgitta Magnusson,
Uppföljning av resultat inom den sociala barn- och ungdomsvården
Uppföljning av Temagrupper och processtöd ÖK mars 2011
ASPEKTER PÅ CIO-ROLLEN-1
”Hur arbetar vi i ambulanssjukvården som en del i framtidens sjukvård”
Rylanders Kontorsvägen Lysekil Epost
Ledningens genomgång: Informationssäkerhet Mall där allt underlag finns i denna presentation Datum 2018-XX-XX.
Ett ”lyckat” projekt som misslyckades
Kommunikationsprocesser
Verktyget Utmärkelsen….
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Interna miljörevisioner
Stockholm 9 oktober Jannica Häggbom, Naturvårdsverket
Vad vill vi att digitaliseringen ska medföra?
Interna miljörevisioner
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Förväntade fördelar 1 1.Effektivare mer automatiserad beställnings- och betalningsprocess, som minskar administrativa resurser och risk för fel i alla led. Rätt från början. 2.Bättre transparens av behov på kort och lång sikt ger bättre kapacitetsutnyttjande, säkrare leveranser och mindre miljöpåverkan. 3.Nya arbetssättet och tillgängliga resurser ger kortare och effektivare byggtid med lägre totalkostnad. 4.Gemensamt artikelregister ger enklare registervård, minskar risk för missförstånd och ger bättre möjlighet till benchmarking och uppföljning.

Förberedelser inom Peab 2 Presentation och feedback från intressenter i organisationen, Kunder Transport och Maskin Täkter Betongtillverkning Miljö Ekonomi Inköp IT Ansvariga referenspersoner för branschgemensamma artikel- register utsedda. Säkerställande att pågående utvecklingsprojekt stödjer standarden. Tvärfunktionella diskussion kring tester och implementerings- ordning.

Framgångsfaktorer 3 Börja litet. Enkelhet i kommunikation och användarvänliga gränssnitt för beställare. Upplevt mervärde > Insats. Win - Win Användargrupper och ständiga förbättringar. Kraftsamla. Avsätt tid och resurser. Detta är inte bara en IT-fråga. Fortsatt gott samarbete mellan intressenterna i branschen.