BABBLARNAS FÖRSTA LÅT http://www.youtube.com/watch?v=ffNfr_ZAFjM Hämtad från Youtube.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
HÄR BOR JAG Skogstrollen vt 2013
Advertisements

En presentation om verksamheten på Bamse
Karlstad 16 juni 2011 Modersmål idag och imorgon Karlstad 16 juni 2011
Inkludering av barn med hörselnedsättning i förskolan.
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
Säters förskolor fastställd vt.2009 ( rev.ht. 2010)
Den svenska förskolan.
Läroplan för förskolan (Reviderad 2010)
Vandring bland lärresurser på nätet för pedagoger
Föräldramöte 12 september 2011
ATT UTVECKLA KOMPETENS I VAD SOM SKA BEDÖMAS OCH HUR Martina Lundström universitetsadjunkt LTU och pedagogista i Piteå kommun.
Exempel utifrån ett antal målområden
Systematiskt kvalitetsarbete 2012/2013
Möta utmaningar………………
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
Föräldramöte 11/ Välkomna till Syskonavdelningarnas föräldramöte 2011.
Nu har våren kommit till Pollux
Musik & kommunikation 50p.
Kvalitetsäkring , avd. Holmen, Tullens förskola, Tema: Matematik i vardagen Varför matematik? Matematik används dagligen i många olika situationer.
Lokal pedagogisk planering i förskolan
VÄLKOMMEN TILL FÖRSKOLAN
Likabehandlingsarbete mot diskriminering och kränkande behandling
En reviderad läroplan för förskolan
VART SKA VI…?.
Välkommen till Förskolan Ekorren
Samma fast olika eller olika fast samma?
Struktur och ledning Rektor Styrelse samt ansvar: Tony Roth, rektor
Entreprenöriellt Lärande _says_schools_kill_creativity.html Hur förbereder vi eleverna att möta en framtid.
FÄRGER Verksamheten ska utgå från barnens erfarenhetsvärld, intressen, motivation och drivkraft att söka kunskaper. Barn söker och erövrar kunskap genom.
Lokal Pedagogisk Planering
Ett temainriktat arbetssätt
Förändringarna av förskolans läroplan och den nya skollagen
IUP Karin Wennbo Bilderna är från flickr
Läroplan för förskolan Victoria Blom Solna 5 maj 2011
Vår tolkning av Förskolans Läroplanenfastställd december 2010
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
Välkommen till Skogsduvans föräldramöte!
Språkutvecklande förhållningssätt
Läroplansnätverk förskola
Språklig medvetenhet.
Dessa bilder vill vi ha som ett bildspel, vi vill bara ha ett bildspel, som är stort. Där vi i nuläget har de 4 småbilderna. Ta bort det lilla bildspelet.
En vetenskapsgren som behandlar språkets funktion i ett samhälle.
Välkommen till Kattfots föräldramöte!
Systematiskt kvalitetsarbete Björnkällan, Sjöhagen och Skogstorp
Språk och lärande hänger oupplösligt samman liksom språk och identitetsutveckling. Förskolan skall lägga stor vikt vid att stimulera varje barns språkutveckling.
Vanningsåkers förskola
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE I FÖRSKOLEVERK-SAMHETEN
Prioriterat utvecklingsområde 10/11
Vandring bland lärresurser på nätet för pedagoger
Läroplansnätverk förskolan
Vilken betydelse har miljön för barns lärande och utveckling?
”Förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar förmåga att ta hänsyn till, och leva sig in andra människors situation samt viljan att hjälpa andra.”
Datorn som skrivredskap på förskolan
Askungen. - Disney’s version -balett av den ryske kompositören Sergej Prokofjev.
Ifous Små barns lärande APT 22 april 2015
Det vi vet Barn utvecklar språk; talat-, skrift-, kropps- och teckenspråk i samspel med sin omgivning och möten med den andre.
Naturkunskap i förskoleklass
IKT – spaning Bjälbo förskola 2014
VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE Funktionell kvalitet.
Kvalitetsredovisning ht-2014 vt Dungen. Normer och värden Hösten 2014 började med reflektioner kring normer och värden. Vi ville utveckla barnens.
VÄLKOMNA TILL MYGGANS FÖRÄLDRAMÖTE
Välkommen till Nyckelpigans föräldrarmöte Vi som arbetar på nyckelpigan är Batol, Kristin & Veronica.
Välkomna till styrd helpdesk: Språk & kommunikation 28/
Välkomna till styrd helpdesk: Lek
Funktionell kvalitet VERKTYG FÖR BEDÖMNING AV FÖRSKOLANS MÅLUPPFYLLELSE OCH PEDAGOGISKA PROCESSER.
Föräldramöte Välkomna!.
Verksamhetsbeskrivning
”Ester Arg och Daisy Galej” och Babblarna
Vad innebär ett mål för lärande eller utveckling
Presentationens avskrift:

BABBLARNAS FÖRSTA LÅT http://www.youtube.com/watch?v=ffNfr_ZAFjM Hämtad från Youtube

‪Babblarnas Stompalång Tut Pling sång‬ http://www.youtube.com/watch?v=v3sznytoSCY Hämtad från Youtube

Hämtat från www.hattenförlag.se Så här säger den reviderade läroplanen för Förskolan i Sverige (Lpfö 98) ... språk och lärande hänger oupplösligt samman liksom språk och identitetsutveckling. … förskolan ska lägga grunden för ett livslångt lärande.
… alla barn ska få erfara den tillfredställelse det ger att göra framsteg, övervinna svårigheter och att få uppleva sig vara en tillgång i gruppen.
… verksamheten ska anpassas till alla barn i förskolan.
… förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar nyanserat talspråk, ordförråd och begrepp samt sin förmåga att leka med ord, berätta, uttrycka tankar, ställa frågor, argumentera och kommunicera med andra,
… förskollärare ska ansvara för att arbetet i barngruppen genomförs så att barnen stimuleras och utmanas i sin språk- och kommunikationsutveckling,
… förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar sin förmåga att uttrycka sina tankar och åsikter och därmed får möjlighet att påverka sin situation, http://www.hattenforlag.se/index.asp?mainId=107&cat1=238&show=238 Hämtat från www.hattenförlag.se