NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2012. RÅDGIVNINGEN  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING 2012 RESULTAT.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Det värdefulla ENGAGEMANGET

Justerad metod i RAMS Justerad metod i RAMS 2011 I framställningen av den Registerbaserade arbetsmarknadsstatistiken (RAMS) avseende.
Webbprofil Webbundersökning 2-9 maj Om undersökningen •Undersökningen genomfördes på sporthoj.com under perioden 2-9 maj •Svarspersonerna.
Företag som drivs av personer med utländsk bakgrund
Kärnverksamhet Innovation Nya företag Etablerade företag Finansiering
Från idé till lönsamt företag
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
RAPPORT Hur går det för kunderna – en uppföljande mätning Juli 2012 Kund: NyföretagarCentrum Sverige Kontaktperson: Harry Goldman, Daniel Dworetsky Kontakt.
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Projektföljeforskning
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
Sidnummer1 Svensk utgivning 2011 enligt Dewey Hur blev det? Harriet Aagaard Olof Osterman.
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Kapitel 3 November 2008/Leif Carlsson Kontakter med vården Liv & hälsa i Örebro län år 2000, 2004 och 2008 Liv & hälsa 2008 Liv & hälsa 2000, 2004 och.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse lokala.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
V E R S I O N N R 2. 0 T A V E L I D É E R I M I L J Ö.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
Fastighetsbyrån Konjunkturundersökning Oktober 2012.
Affärsidé - företagets vägvisare
Sammanställning genomförd av: Susanne Malmquist, Codeq AB.
SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Ett projektarbete under ST i allmänmedicin av Magnus Röjvall
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
NyföretagarCentrum Resultat 2009 Rådgivning Företagsstarter Nätverk Finansiering.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Idrottsverksamhet 2010 i Motala kommun Omfattning totalt Största idrotterna Största flickidrotterna Största pojkidrotterna Jämställdheten inom olika idrotter.
1(31) Ett omdiskuterat ämne. Vad är det som händer? 2.
Resultat sammanhållen vård och omsorg om de mest sjuka äldre i Örebro län Västra länsdelen mätperiod 2014.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, bolagsform, omsättning, anställda?
Rådgivar- och Ordförandekonferens 18 – 20 maj LondonSt Giles/ St James´Court Ca 140 rådgivare, ordföranden och samarbetspartners.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Nationell NKI-undersökning Jobs and Society NyföretagarCentrumKundnöjdhet 2009 Fakta om undersökningen Målgrupp Personer som var på rådgivning hos.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2011  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, bolagsform, omsättning? Jämförelse.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
NyföretagarCentrum Resultat 2009 Rådgivning Företagsstarter Nätverk Finansiering.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
NyföretagarCentrums resultat 2014 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2014.
Presentationens avskrift:

NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2012

RÅDGIVNINGEN  ANTAL BESÖKARE  RÄCKVIDD  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING 2012 RESULTAT

RÅDGIVNINGSVOLYMER  Totalt antal besökare  Nya besökare  Från tidigare år 2012 RESULTAT

STOR RÄCKVIDD: VERKTYGEN Besökare på NyföretagarCentrums webbplatser Användare av NyföretagarCentrums Affärsplan Exemplar av Tidningen Allt om Eget Företag 2012 RESULTAT

Starta Eget-kit under Nyföretagarveckan Besökare, Eget Företag Besökare på Bazaren STOR RÄCKVIDD: KAMPANJER Seminariebesökare, Eget Företag 2012 RESULTAT

KÖN 52,5% 47,5%  Kvinnor  Män 2012 RESULTAT

ÅLDER 17,5% 13,5% 27,5% 24,2% 13,3% 4,0%  Upp till 25 år  år  år  år  år  61 år – 2012 RESULTAT

URSPRUNG 80% 20%  Född i Sverige  Född utomlands 2012 RESULTAT

Internet Vänner/bekanta Arbetsförmedlingen Media Broschyr/info från NyföretagarCentrum Almi Kommunen Verksamt.se Bank Startlinjen/Tillväxtverket Övrigt 19% 18% 22% 5% 3% 6% 8% 6% 4% HUR HITTAR BESÖKARNA OSS? 2012 RESULTAT

TYP AV RÅDGIVNING 48% 19% 7% 5% 21%  Affärsidén  Ekonomiska frågor  Marknadsföring  Myndighetskontakter  Övriga frågor 2012 RESULTAT

FÖRETAGSSTARTER  ANTAL STARTER  BOLAGSFORM  SEKTOR  BRANSCH 2012 RESULTAT

ANTAL FÖRETAGSSTARTER  Antal starter 2012 RESULTAT

BOLAGSFORM 63% 32% 5%  Enskild firma  Aktiebolag  HB/KB 2012 RESULTAT

SEKTOR 69% 24% 7%  Tjänstesektor  Handel  Industri & hantverk 2012 RESULTAT

Detaljhandel (e-handel, butik etc.)17,1% Hälsa, Sjukvård, Omsorg8,9% Personliga tjänster, Hushållsnära tjänster/RUT, Serviceför.6,0% IT, Data, Programmering, Teknik5,9% Restaurang, Café 5,5% Bygg, Anläggning, Fastigheter, ROT4,6% Tillverkning, Verkstad, Industri3,3% Kultur, Nöje, Fritid, Event, Musik 3,1% Utbildning, Utveckling, Forskning 2,2% Jord-/Skogsbruk, Jakt, Fiske, Djur0,9% Transport, Spedition, Logistik0,9% Hår, Skönhetsvård0,9% Juridik, Bank/Finans/Ekonomi, Försäkring, Affärsutveckl.0,7% Design, Inredning 0,7% Marknadsför., PR, Reklam, Information, Marknadsunders. 0,7% Media, Förlag0,4% Personaluthyrning, -förmedling, HR, Andra kontorstjänst.0,3% Turism, Hotell0,3% Reparation, Installation0,3% Partihandel/Grossisthandel0,3% Hantverk0,2% Annan konsult-/tjänsteverksamhet24,9% Annat11,9% BRANSCHER 2012 RESULTAT

KUNDNÖJDHET  NÖJDHET  NYTTA  BESÖKARNAS EGNA ORD  REKOMMENDATION 2012 RESULTAT

 Mycket nöjd  Ganska nöjd  Ganska missnöjd  Mycket missnöjd 50% 41% 7% 2% NÖJD MED RÅDGIVNINGEN? 2012 RESULTAT

 Stor nytta  Viss nytta  Inte särskilt stor nytta  Ingen nytta 39% 45% 11% 5% NYTTA AV RÅDGIVNINGEN 2012 RESULTAT

"Personen vi mötte avdramatiserade egenföretagandet (vi trodde det var JÄTTEKRÅNGLIGT och hon förklarade att bara om man är noggrann och sköter sina papper så är det inte så farligt) och hon trodde på vår idé.” ”Nya infallsvinklar.” ”Rådgivaren pekade mycket öppet ut svårigheterna just när det gällde min idé.” ”Mentorskapet, jag har NN som mentor och han ger ett stöd som gör att jag vågar tro på mig själv. Kontinuteten, han finns alltid där för mig! Att få en ärlig och realistisk vägledare som inte skrämmer men inte förskönar arbetet med att starta eget. Han har ett ovärderligt engagemang. Jag hade aldrig vågat eller klarat av att göra jobbet utan honom.” "Vår rådgivare visade hur vi kunde bygga företaget utan att ta för stora risker - fantastiskt bra! Fick en tydligare bild av vad som krävdes för att starta. Vår rådgivare stödde oss genom uppstartsprocessen på ett mycket bra sätt.” BESÖKARNAS EGNA ORD 2012 RESULTAT

REKOMMENDATION 93% av NyföretagarCentrums besökare skulle rekommendera NyföretagarCentrum till andra som vill starta företag 2012 RESULTAT

NÄTVERK  SAMARBETSPARTNER  KOMPETENSNÄTVERK  IDEELLA INSATSER 2012 RESULTAT

SAMARBETSPARTNER företag, organisationer, myndigheter och kommuner stöder och finansierar NyföretagarCentrum 2012 RESULTAT

KOMPETENSNÄTVERK personer finns i NyföretagarCentrums kompetensnätverk 2012 RESULTAT

IDEELLA INSATSER timmars ideellt arbete har NyföretagarCentrums kompetensnätverk lagt ned på verksamheten under RESULTAT

FINANSIERING  OMSÄTTNING 2012 RESULTAT

OMSÄTTNING kr* kr kr kr  Totalt  Per besökare  Per nybesökare  Per företagsstart *Alla NyföretagarCentrum inkl. moderorganisationen NyföretagarCentrum Sverige 2012 RESULTAT

NYFÖRETAGARCENTRUM