Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE2010-0407 PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Omnibus Express v. 50 IKEA Försäljnings AB December 2009
Advertisements

AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Novus Allmänheten om regional identitet i Dalarna (Del B)
Justerad metod i RAMS Justerad metod i RAMS 2011 I framställningen av den Registerbaserade arbetsmarknadsstatistiken (RAMS) avseende.
Svenskarnas shoppingmotiv – förnuft eller glädje? Ingela Gabrielsson, privatekonom 1.
Restauranger och service Våren 2005 T SHR: Leif Holmström Temo: Arne Modig, David Ahlin Datum:
Innehåll, huvudpresentation 4. Rangordning av ordningsstörningar (fråga 1) 5. Problem med nedskräpning (fråga 1a) 6. Problem med skadegörelse (fråga 1b)
Beräkning av kommunernas och samkommunernas utgifter år 2012
Affärsmässigt drivna IT-satsningar i småföretag - en potential för fler nya jobb T Stockholms Handelskammare Microsoft Synovate Temo: David Ahlin.
Dagens och framtidens seniorer och deras framtidsförväntningar
Ecpat © 2011 YouGov 1 SE Barnsexturism 2011 Barnsexturism 2011 Ecpat November 2011 Stockholm, November 2011.
Canal digital - Målgruppskartläggning TV-TITTANDE HOS BarnfamiljER
BENÄMNA lätta ord SPRÅKTRÄNING VID AFASIKg VIII
Tillämpning av bolagsstyrningskoden vid årsstämmor 2005 och 2006.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Hela Sverige ska leva Totalrapport. Regeringens bidrag har medverkat till kunskapsförmedling?
Pensionsplanering dröm och verklighet Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Projektföljeforskning
Eddie Arnold - Make The World Go Away Images colorées de par le monde Déroulement automatique ou manuel à votre choix 1 för dig.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling BILD 1 Resultat av enkät till landstingspolitiker
Sveriges Annonsörer © 2009 You Gov 123 | 123 Kommittéfrågor 2009 Kommittéfrågor 2009 Sveriges Annonsörer Maj 2009.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Skånedatabasen & Region Skånes tillgänglighetsmodell
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Enkät Enkätundersökning Yrkesförare Annan personal vid åkerier.
1 Medarbetarenkät svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse lokala.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Stora additionstabellen
Kommunpussel Din uppgift är att sortera de organisatoriska delar på nästa sida på ett sådant sätt att det överensstämmer med hur din kommun är organiserad.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Entreprenörskaps- barometern 2012 Entreprenörskapsbarometern 2012 Sveriges största attitydundersökning.
SWEPOS Kundnöjdhetsundersökning Undersökningen Webenkät under 3 veckor i september 2012 Bruttourval ca huvudutskick och 2 påminnelser Triss-lott.
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Avgiftsstudie Nils Holgersson år 2007 Bild 1 Baserat på rapportversion
Sveriges utrikeshandel (Andelar i procent) ImportExport EU (25) EFTA NAFTA Central- och Östeuropa Asien - Japan - Kina Övriga 59,9.
Finländarnas uppfattningar om äldrevården Kirsi Markkanen Utvecklingschef Tehy rf.
1 Vänsterskolan Debattartiklar. 2 Aktuell krok 3 Aktuella krokar 1. Direkt krok.
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Institutionsägda lokaler Övrigt: Mätningen är gjord terminstiden för VT13 (undantag.
Från Gotland på kvällen (tågtider enligt 2007) 18:28 19:03 19:41 19:32 20:32 20:53 21:19 18:30 20:32 19:06 19:54 19:58 20:22 19:01 21:40 20:44 23:37 20:11.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Medlemsundersökning bland Byggnads medlemmar. Byggnads medlemspanel 1600 medlemmar har svarat på denna enkät som genomfördes i Byggnads medlemspanel.
1 Bakgrund & Genomförande MÅLGRUPP Män och kvinnor år, dvs ca 7 miljoner Riksrepresentativt urval från Novus Sverigepanel som är slumpmässigt rekryterad.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
/hp Beräkning av kommunernas och samkommunernas utgifter år 2013 Övriga utgifter 0,81 md € Investeringar 4,70 md € Övr. verksamhetskostn. 0,79.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2009 April 2009 Project #:
© RESEARCH INTERNATIONAL SWEDEN ABPROJEKTNAMN / PROJEKTNUMMER 1.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2010 Juni 2010 Project #:
Novus Unga om vården Vårdförbundet Lina Lidell 1718.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Varumärket Luleå kommun
1(31) Ett omdiskuterat ämne. Vad är det som händer? 2.
Arbetspensionssystemet i bilder Bildserie med centrala uppgifter om arbetspensionssystemet och dess funktion
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Omnibuss KPA Pension. 2 Hur skulle du reagera om du fick veta att dina pensionspengar placeras i företag som producerar pornografi? Med pensionspengar.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Februari 2015 Friskis&Svettis - Tracking. Totalt – 7 mätningar (2014: Jan/Mar/Maj/Juli/Sep/Nov och 2015: Jan)
Medborgarpanel 4 - Diskriminering Botkyrka kommun Oktober - November 2009 Stockholm november 2009.
Presentationens avskrift:

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 2 SE PR-undersökning SIS Innehållsförteckning 1.Information om undersökningen 2.Resultat 3.Presentation YouGov

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 3 SE PR-undersökning SIS 1 Information om undersökningen

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 4 SE PR-undersökning SIS Information om undersökningen Metod MetodOnlineintervju UrvalsramYouGovs Internetpanel i Sverige bestående av förrekryterade kvinnor och män i åldrarna år som vill delta i undersökningar. Panelen ären så kallad accesspanel. Urval Undersökningen är genomförd bland kvinnor och män i åldern år. Dessa utgör ett representativt urval av den svenska befolkningen vad gäller kön, ålder och region. Målgrupp1005 har genomfört undersökningen DatainsamlingUndersökningen är genomförd under perioden september 2010 Vid publicering av undersökningsresultat skall YouGov anges som källa. 1

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 5 SE PR-undersökning SIS Frågeställningar 2 Information om undersökningen 1. När du köper en vara eller tjänst, hur viktigt är det att företaget/organisationen arbetar aktivt med socialt ansvarstagande? 2. Är det viktigt för dig att göra medvetna köp som främjar samhället och miljön? 3a. Skulle du kunna tänka dig att betala mer för en vara eller tjänst om företaget/organisationen arbetar aktivt inom socialt ansvarstagande? 3b. Varför kan du tänka dig att betala mer för en vara eller tjänst om företaget/organisationen arbetar aktivt inom socialt ansvarstagande? 3c. Varför kan du inte tänka dig att betala mer för en vara eller tjänst om företaget/organisationen arbetar aktivt inom socialt ansvarstagande? 4. Du står inne i en affär med en vara i handen som du vet inte är producerad i enhetlighet med ett gott socialt ansvarstagande. Vad gör du? 5a. Skulle du vara mer benägen att rekommendera en vara eller tjänst om företaget/organisationen arbetar aktivt inom socialt ansvarstagande? 5b. Varför skulle du vara mer benägen att rekommendera en vara eller tjänst om företaget/organisationen arbetar aktivt inom socialt ansvarstagande? 5c. Varför skulle du inte vara mer benägen att rekommendera en vara eller tjänst om företaget/organisationen arbetar aktivt inom socialt ansvarstagande? 6. Förväntar du dig att företag/organisationer arbetar aktivt med socialt ansvarstagande? 7. Kommunicerar företag/organisationer tillräckligt kring sitt sociala ansvarsarbete? 8. Vad är viktigast för dig som konsument att ett företag/organisation inom socialt ansvarstagande ägnar sig åt? (ranka) 9a. Litar du på svenska företag när de talar om sitt sociala ansvarstagande? 9b. Varför litar du inte på svenska företag när de talar om sitt sociala ansvarstagande? 10. Vad tycker du om att företag/organisationer som arbetar aktivt inom socialt ansvarstagande använder det i sin marknadsföring? 11a. Vill du att din arbetsgivare arbetar aktivt med Socialt ansvarstagande? (Om du inte har en arbetsgivare just nu, föreställ dig en tänkt arbetgivare i framtiden eller en tidigare arbetsgivare du haft.) 11b. Varför vill du att din arbetsgivare arbetar aktivt med Socialt ansvarstagande? 11b. Varför vill du inte att din arbetsgivare arbetar aktivt med Socialt ansvarstagande? 12a. Skulle du känna dig stolt över din arbetsplats om den arbetar aktivt med Socialt ansvarstagande? (Om du inte har en arbetsplats just nu, föreställ dig en tänkt arbetsplats i framtiden eller en tidigare arbetsplats du haft.) 12b. Varför skulle du känna dig stolt över din arbetsplats om den arbetar aktivt med Socialt ansvarstagande? 12c. Varför skulle du inte känna dig stolt över din arbetsplats om den arbetar aktivt med Socialt ansvarstagande? 13. Om du i egenskap av anställd skulle fatta beslut om inköp från en underleverantör, hur viktigt är det att underleverantören arbetar med socialt ansvar? (Om du inte är anställd just nu, föreställ dig en tänkt anställning i framtiden eller en tidigare anställning du haft.) 14. Hur uppfattar du olika märkningar och certifieringar som finns på produkter? 15. Skulle du vilja att företag/organisationer underlättade för dig att fatta köpbeslut som främjar samhället och miljön? 16. Vet du vad nedanstående certifieringar står för? (Du kan markera flera svar) 17. Känner du till organisationen ISO, International Organization for Standardization? 18. Känner du till organisationen SIS, Swedish Standards Institute?

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 6 SE PR-undersökning SIS Bakgrundsvariabler 2 * Storstad enl SCB:s definition av stor-Sthlm, stor-Gbg och stor-Mlm Information om undersökningen

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 7 SE PR-undersökning SIS 2 Resultat

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 8 SE PR-undersökning SIS Genomsnitt 1 (Inte alls viktigt) – 5 (Mycket viktigt) 3.32 Ganska/mycket viktigt: 44% Genomsnitt 1 (Inte alls viktigt) – 5 (Mycket viktigt) 3.32 Ganska/mycket viktigt: 44% 1. När du köper en vara eller en tjänst, hur viktigt är det att företaget/organisationen arbetar aktivt med socialt ansvarstagande? Bas: Alla (n=1005) 7% 12% 31% 32% 12% 5% 0%10%20%30%40%50%60%70%80%90%100% Inte alls viktigt (1) Mycket viktigt (5) Vet ej

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 9 SE PR-undersökning SIS Genomsnitt 1 (Inte alls viktigt) – 5 (Mycket viktigt) 3.42 Ganska/mycket viktigt: 49% Genomsnitt 1 (Inte alls viktigt) – 5 (Mycket viktigt) 3.42 Ganska/mycket viktigt: 49% 2. Är det viktigt för dig att göra medvetna köp som främjar samhället och miljön? Bas: Alla (n=1005) 4% 12% 33% 36% 13% 2% 0%10%20%30%40%50%60%70%80%90%100% Inte alls viktigt (1) Mycket viktigt (5) Vet ej

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 10 SE PR-undersökning SIS

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 11 SE PR-undersökning SIS

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 12 SE PR-undersökning SIS

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 13 SE PR-undersökning SIS

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 14 SE PR-undersökning SIS

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 15 SE PR-undersökning SIS

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 16 SE PR-undersökning SIS

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 17 SE PR-undersökning SIS Genomsnitt 1 (Inte alls viktigt) – 5 (Mycket viktigt) 3.84 Ganska/mycket viktigt: 58% Genomsnitt 1 (Inte alls viktigt) – 5 (Mycket viktigt) 3.84 Ganska/mycket viktigt: 58%

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 18 SE PR-undersökning SIS

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 19 SE PR-undersökning SIS

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 20 SE PR-undersökning SIS Genomsnitt 1 (Inte alls viktigt) – 5 (Mycket viktigt) 3.71 Ganska/mycket viktigt: 59% Genomsnitt 1 (Inte alls viktigt) – 5 (Mycket viktigt) 3.71 Ganska/mycket viktigt: 59%

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 21 SE PR-undersökning SIS Genomsnitt 1 (Inte alls viktigt) – 5 (Mycket viktigt) 3.38 Ganska/mycket viktigt: 39% Genomsnitt 1 (Inte alls viktigt) – 5 (Mycket viktigt) 3.38 Ganska/mycket viktigt: 39%

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 22 SE PR-undersökning SIS

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 23 SE PR-undersökning SIS 3 Presentation YouGov

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 24 SE PR-undersökning SIS Presentation YouGov Presentation av företaget 4 YouGov genomför kompletta analyser som hjälper företag att bättre förstå sin marknad samt maximera effekten av reklam och produktlanseringar. Till sin hjälp har YouGov ett effektivt undersökningssystem och personer i en nordisk panel. YouGov är noterat på engelska börsen och har kontor över hela världen. Med målet att förändra undersökningsvärlden fokuserar YouGov i Sverige på kundnytta, smarta och enkla lösningar för att kunna leverera rätt beslutsunderlag i rätt tid.

Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 25 SE PR-undersökning SIS Presentation YouGov Kontakt 4 YouGov Sweden AB Holländargatan 17 B Stockholm T YouGov Sweden AB Västergatan Malmö T YouGov Zapera A/S Ryesgade 3A, København N T YouGov Norge AS Møllergata Oslo T Konsult: Tina Fernandes Projektledare: Anna Malmborg