Besökarrapport Detta är en rapport över vilka som besökte Underhåll i Göteborg 2012 och vad de tyckte om mässan. Data för undersökningen samlades in genom.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
Advertisements

Projektet och syftet med upphandlingen 1. 2 GIS är ett av flera verktyg för stöd i och utveckling av den kommunala verksamheten.
1 Handelshögskolan i Stockholm 2 Lunds universitet
Julshopping 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Svenskarnas shoppingmotiv – förnuft eller glädje? Ingela Gabrielsson, privatekonom 1.
Folkbildningspolitikers attityder till studieförbunden 2013
AB HANDELNS UTREDNINGSINSTITUT RAPPORT TILL ALCOHOL UPDATE 2009 SVENSKARNAS ATTITYDER TILL GRÄNSHANDEL MED ALKOHOL.
Ett webbaserat rekryteringsverktyg för alla branscher!
Beräkning av kommunernas och samkommunernas utgifter år 2012
Hur nå ut till företag ? Fred Nordström.
Så kan vi tänka oss att använda en skatteåterbäring 1 • Ingela Gabrielsson Privatekonom
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Solen Skolskjuts Användarmöte / /23.
Jul klappar och övriga julutgifter Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Besökarrapport 4 mars 2013 etta är en rapport över vilka som besökte Baby & Barn i Göteborg 2013 och vad de tyckte om mässan. Data för undersökningen samlades.
Besökarrapport 30 november Detta är en rapport över vilka som besökte Swedental i Göteborg 2010 och vad de tyckte om mässan. Data för undersökningen.
Besökarrapport Detta är en rapport över vilka som besökte Leva & Fungera i Göteborg 2009 och vad de tyckte om mässan. Data för undersökningen samlades.
BEANS NÖJD KUND INDEX (e-survey undersökning)
RAPPORT Hur går det för kunderna – en uppföljande mätning Juli 2012 Kund: NyföretagarCentrum Sverige Kontaktperson: Harry Goldman, Daniel Dworetsky Kontakt.
Guldkanten Intäktskällor 2014 Intäktskällor 2014 • Försäljning • Loppis • Auktioner • Medlemsservice • Verksamhetsbidrag/stöd från Värmdö kommun för dagverksamheten.
© 2014 HUI RESEARCH Maj 2014 Servicehandelsindex - Servicehandelns utveckling första kvartalet 2014 HUI Research På uppdrag av Svensk Servicehandel & Fast.
En bransch med många ansikten….
SS Standard för tekniska försörjningssystem
Distriktet i Stockholm
Strandgården vår gemensamma angelägenhet!. Strandgården Strandgården drivs av Stiftelsen Fritidsgårdar i samverkan med församlingarna inom Equmeniakyrkan.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Välkommen till Vision! September 2010 September 2011 Beslut Namnsajt 26/10 11:16:29 Fokusgrupper och tester Design Produktion Juridik.
Jobs and Society uppföljning 2007 Hur går det för kunderna? Ansvarig undersökare på Synovate Temo: Arne Modig Beställare på Svenska Jobs and Society:Harry.
Redovisning av drogvaneundersökning åk 7-9 Strömsunds kommun 2010
Nordeas boendebarometer- förväntningar och attityder Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Tillväxtområde Test- och övningsverksamhet – vad innebär det? Katarina Rönnbäck Telefon el
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
UNIONEN - tillgänglighet under semestern 2014
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse lokala.
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
TRÄ- OCH PAPPERSKEMI Anna Sundberg Lab. för Trä- och papperskemi
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2014 Resultat för Hemtjänst Centrum (minst 7 svarande) Hemtjänst.
1 Polismyndigheten i Västerbottens län Uppföljning av mål April 2014.
Arbetsmiljöverkets vision
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Lidingö stads service under 2010.
Information statistik Ej med i statistik: Konradsbergs lokaler (utgår VT13) Institutionsägda lokaler Övrigt: Mätningen är gjord terminstiden för VT13 (undantag.
Besökarrapport 7 oktober 2013 Undersökningen bygger på svar från 607 slumpvis utvalda besökare under Bokmässan 2013 i Göteborg
Kostnader för läkemedelsförmån samt läkemedel i slutenvård Observera! Förändrad statistik för slutenvården fr.o.m. år 2010 Utveckling t.o.m. februari 2012.
Vår metodik för att energieffektivisera Flerfamiljsbostäder
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Byten och attityder på den svenska elmarknaden
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
AUTOMATION SMÅLAND GISLAVED, 4/ Cecilia Warrol Programchef Produktion2030.
Rapport Förbifart Stockholm Uppföljning efter beslut Bil Sweden & MRF.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2014 (e-survey undersökning)
© Synovate Rapport: Svenskt Sigill- en kartläggning av konsumenternas attityder Utdrag ur.
“Bättre vård med facebook” Katrin Moeschlin Charlotta Wolgast Wallman Nov 2011.
Besökarrapport 3 november Undersökningen bygger på svar från 608 slumpvis utvalda besökare under Bokmässan 2011 i Göteborg.
Elinstallatören har i genomsnitt läsare/nr enligt Orvesto Näringsliv Därmed är vi byggbranschens största tidning. VVS-Forum och Elektrikern.
Ledarskapsprogrammet 18 kommuner deltar (totalt 25 personer) Förslag till fördjupningsdagen: o Feedbackövning. Vad har de olika grupperna nått för insikter/resultat?
European Commission Enterprise and Industry Business & Breakfast 23 november 2011 Pontus Sanneus & Peder Bylander.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
1.
Kartminne En serie bilder som ger övning av ”rutinen” Tänk på: –Vart är jag på väg? –Varifrån är kontrollen lättast att ta? –Vilken är sista säkra? –Förenkla.
Tre prioriterade miljöområden Effektivare energi- och transportanvändning Resurssnålt och giftfrittVärna mark och vatten.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Försäljning av Newbody Säsongen Mål Målsättningen är att sälja 1000 st paket. Förra året sålde vi totalt 801 st paket, vilket gav ett överskott.
Hur mår Halland? Sofia Frising miljömålssamordnare
Vinster med förebyggande företagshälsovård
Besökarrapport 6 oktober 2015 Undersökningen bygger på svar från 608 slumpvis utvalda besökare under Bokmässan 2015 i Göteborg
Vision Svenskt Monteringsforum vidareutvecklar Sveriges konkurrenskraft med hjälp av: industriella nätverk forsknings och utvecklingsinsatser samverkan.
Näringslivets inrikes transporter, 2017
Presentationens avskrift:

Besökarrapport Detta är en rapport över vilka som besökte Underhåll i Göteborg 2012 och vad de tyckte om mässan. Data för undersökningen samlades in genom intervjuer med ett urval av besökarna. Vid utgången svarade 301 slumpvis utvalda besökare. 26 mars

Stål-, metallindustri21% Värme-, vatten-, elförsörjning14% Massa-, pappersindustri9% Kemisk industri (inkl gummi/plastprod)9% Fastigheter och vägar7% Livsmedels-, dryckesindustri4% Gruv-/mineralutvinningsindustri2% Transporter inklusive rederier2% Annan industri32% 100% Hur ser könsfördelningen ut bland fackbesökarna? Vilken befattning/funktion har fackbesökarna? Tekniker32% Underhållschef11% Marknadsföring, försäljning, reklam11% Arbetsledare, förman8% Ingenjör8% VD6% Teknisk chef5% Inköp4% Platschef2% Produktions-, driftchef2% Utbildare2% Övrig företagsledning1% Studerande1% Konstruktör1% Annat6% 100% Inom vilken bransch arbetar fackbesökarna? Var det ett självklart beslut att besöka årets Underhåll?

Varifrån kom fackbesökarna? Från övriga länder kom ytterligare 2% fackbesökare. 9% 8% 12% 43% 12% 14%

Är fackbesökarna intresserade av att besöka Underhåll nästa gång, 2014? Besökte fackbesökarna förra Underhåll, 2010? Vad är fackbesökarnas helhetsintryck av årets Underhåll? Vid inköp av sådant som visas på mässan, vilken funktion har fackbesökarna då i beslutsfattandet?

Vilka produktgrupper på Underhåll intresserade fackbesökarna? Knöt fackbesökarna några nya leverantörs- /affärskontakter på mässan? Mekanisk service48% El och elektronik27% Smörjning25% Arbetsmiljö23% Kontroll, mätning21% Fastighetsunderhåll17% Industrirengöring14% Ytbehandling, korrosionsskydd13% IT9% Specialtjänster (utbildning, konsult etc)7% Annat14% Rekommenderar fackbesökarna andra att besöka mässan? Planerar fackbesökarna att köpa eller föreslå köp av produkter eller tjänster de sett på mässan?

Nästa Underhåll 11 – 14 mars Du kan anmäla dig redan nu. Ring Anna Jarnö på Svenska Mässan! Tel: 031– PRELIMINÄR STATISTIK Totalt antal besök9 139 Utländska besök376 Utställningsyta6 869m 2 Utställare246 Representerade företag 381 Representerade länder 25 Mediarepresentanter19 Undersökningen är gjord av Tel