Mål Verksamheten Fokusera verksamheten geografiskt och skapa/behålla ett välplanerat utbud. 2014-07-02.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
 Service Systemet Strukturella Förslag Sveriges Servicekonference.
Advertisements

Handbollen i Halmstad.
Individuellt Stöd i Vuxenlivet Arbetslinjen 2.0
Skapa en lönsam kundrelation
DI21 Mål Vilja Våga Verka Zonta International District 21 ▪ Sweden & Latvia 1.
Innehåll Strategier, målgrupper, mål Informationskanaler
Barn och ungas delaktighet utifrån ett normkritiskt perspektiv •Mer än bara en bemötande fråga?
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency 1 Det här bildspelet är till för dig som arbetar på Naturvårdsverket och vill ha.
Kommundirektörsföreningen i Sverige
Acando föreläsning Uppsala caseakademi
Ämne Kulturambassadörer Kulturenheten Kultur- och fritidsförvaltningen.
Lokalgrupper och temagruppers organisering
Detta är en presentation tänkt att användas som information till vårdpersonal där enheten planerat att starta med Mina vårdkontakter. Gör så här: 1. Skriv.
Dialogdag 23/ Lagen om regionalt utvecklingsansvar i vissa län Regionalt tillväxtarbete (regionalt tillväxtsansvar) -Regional utvecklingsstrategi.
Forsknings- och utbildningsstrategier 2009–2012 Förändring för kvalitet och förnyelse.
6 april april april april april april april april april april 2017
Föräldramöte augusti 2014.
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Hur vänder vi trenden? Carsten Rose Moderator. Paneldeltagare Birgitta Södertun, Regionråd (KD) Ordf. folkhälsoberedningen Region Skåne Eva Pettersson-Lindberg,
Modul: ”Mäta för att veta” Psykiatri Nordväst, Avdelning 131
Idrottslyftet 2014.
1:a Möte Offert process Avsluts process
Naturpasset grundpaket - Utveckla dagens naturpass genom att nivåanpassa det traditionella naturpasset - Arrangera cykel-, kultur-, fotopass eller.
Rätt förvärv i rätt tid på rätt sätt – omorganisation av medieresursförvärvet vid SUB Sabina Anderberg, Avdelningschef Avdelningen för media, Stockholms.
CASE Grupp 8 Fanny Abelsson | Felicia Karlsson | Irene Werin
Bellanita HB Profilkläder och maskinbrodyr för föreningar
Värderingar En värdering är egentligen ingenting annat än en personlig uppfattning om hur bra eller dåligt någonting är eller om vad som är rätt eller.
Välkomna till OK Orinto och Sjuhäradsklubbarnas OL-möte! VÄSTERGÖTLANDS ORIENTERINGSFÖRBUND Nils Wåhlens Minne Nattsjuan Sjuhäradsmästerskap Info från.
Mervärden och aha-upplevelser
Vimmerby Kommun. Case: Hur arbetar offentliga arbetsgivare med personalklubbar? Hur finanseras de? Hur skulle Vimmerby kommuns personalklubb kunna arbeta?
Hur jobbar vi fram en MARKNADSPLAN? SPF-KURS Rune Kjernald.
? FORSKNINGUTBILDNINGSAMVERKAN HÅLLBAR UTVECKLING.
IS HALMIA Återtåget – vision Verksamhetsidé Verksamhetsidé IS Halmia IS Halmia skall vara en förening som med framåtsträvande anda och tydliga mål.
Strategiska perspektiv på verksamheten
TREADMÖTE 15 APRIL 2010/VÅRA ROLLER I PROJEKTET 1 ETT SAMVERKANSPROJEKT FÖR STUDENTER, FÖRETAGARE SAMT MENTORER I SKÅNE NV MENTORERNAS ”BIDRAG” Matchning.
Rätt förvärv i rätt tid på rätt sätt – omorganisation av medieresursförvärvet vid SUB Sabina Anderberg, Avdelningschef Avdelningen för media, Stockholms.
Lokal utvecklingskonferens och årsmöte på Zinkensdamm lördagen den 26 mars 2011.
Utvecklingskonferens Eskilstuna september 2013 Redovisning - föreningsenkät.
Nya Landsbygdsprogrammet
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Styrelseutveckling i etapper Syfte: Utveckla och förnya styrelsearbetet i SPF Inspirera till utveckling av arbetsformerna Utveckla engagemanget och samarbetet.
Mål och Handlingsplan 2009 Kommungemensamma Mål och aktiviteter inom chefsförsörjningsområdet 2009.
Ett sätt att locka unga kompetenser till offentlig verksamhet
Riskanalys i patientsäkerhetsarbete
SÅ GÖR VI EN VERKSAMHETPLAN- UTIFRÅN SPF SENIORERNAS MÅL OCH RIKTLINJER 1.
Resultat: Under de två veckorna med schemalagda promenader har de utförts 10 dagar av 14. Välbefinnandekurvan hos de boende visar på en minskad oro och.
VSSF Strategiplan Augusti VSSF är en del av Svenska Simförbundet (SSF) och vår inriktning framgår av Svenska Simförbundets stadgar.
Kompetens i samverkan. Utlysning - "Kompetensutveckling för att stärka särskilt utsatta företag, organisationer och geografiska platser i region Övre.
Delregionalt Kollektivtrafikråd Skaraborg
Innan du börjar För mer hjälp kontaktar du klubbens IT-ordförande eller avdelningen Electronic Learning via e-post: Denna presentation.
IF Friskis&Svettis Kalmar Verksamhetsplan
Utveckling av ishockeyn i Tyresö kommun. Bakgrund Båda föreningarna i Tyresö kommun har svårt att var för sig bedriva en stabil och bra verksamhet för.
Föreningsstöd - Kommunikationsstöd
SFAM:s Workshop åtagande/lärandemiljö/bemanning
Fysioterapeuterna Västerbotten
Verksamhetsplan 2009.
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
Korta noteringar från borden
Tilldela roller i Sportnik
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Att leda och genomföra transformation WS 3 Skellefteå
Att leda och genomföra transformation WS 3 Region 10
Vilka utmaningar står gotländsk fotboll inför?
”Klubbkonsult” Beskriva zonordförandens roll som "klubbkonsult"
Rekryteringsstrategi/medlemstrategi
Daglig verksamhet i utveckling
Idéseminarium för ungdomsledare Rubecks gymnasium 9 feb 2019
Medarbetarenkät 2018 – sammanfattning och analys
Det kan bara du svara på. Vägen till målet finns på Ledarskapsön.
Presentationens avskrift:

Mål Verksamheten Fokusera verksamheten geografiskt och skapa/behålla ett välplanerat utbud

Strategi Verksamheten Utifrån verksamhetsområden skapa fler pass med bredd i både intensitet, varierade tider och smidig åldersförflyttning mellan barngrupperna

Mål Organisation Fortlöpande uppdatera, identifiera och arbeta efter organisationsstruktur med roller och befattningsflöde

Strategi Organisation Skapa organisationsplan Fortlöpande arbeta utifrån en checklista vid olika typer av event, rekrytering m.m. Fortlöpande uppdatera och arbete utifrån arbetsbeskrivning för de olika rollerna som finns i föreningen

Mål Varumärket Stärka varumärket

Strategi Varumärket Skapa och fortlöpande se över den grafiska profilen och arbeta efter en enhetlig logga. Skapa och arbeta utifrån en marknadsföringsplan. Hitta bra kommunikationskanaler/informationsvägar som vi återkommande nyttjar

Mål Medlemmar Fler medlemmar, genom att behålla befintliga och locka till oss nya medlemmar

Strategi Medlemmar Erbjuda ett bra och varierat utbud. Rätt marknadsföring. Fräscha lokaler. Erbjuda bra och inspirerande ledare. Utöka antalet ledare

Mål Ledare Öka antalet ledare som fortsätter sitt ledarskap

Strategi Ledare Skapa delaktighet och synliggöra ledaren. Skapa och arbeta utifrån ett faddersystem. Erbjuda ett bra ledarforum. Uppdatera välkomstkittet/avslutningsformuläret och delge alla nya ledare resp. de som väljer att avsluta sitt ledaruppdrag. Erbjuda utveckling som delvis är obligatorisk