Vision 2025 Bilder: Hanna Maxstad I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet. Lust är.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Ideellt Utvecklingscentrum
Att förstå anonymiteten (översättning från
Tidsplan för införande av MiFID i Sverige
Pedagogisk verksamhetsidé
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Välkommen! Stormöte 28 april 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
Unga14 10 – 21 februari (v 7-8) sker en mätning av folkhälsa bland barn och unga.
Vision 2025 Foto: Hanna Maxstad I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet. Lust är passion,
En guide till SKLs Millenniemålsprojekt (2015)
Innehåll Strategier, målgrupper, mål Informationskanaler
Välkommen! Stormöte 4 februari 2014 Ortsutveckling FLENS STAD.
VISION Kommunplaner – strategisk planering
Ortsutveckling i Sparreholm Stormöte Folkets Hus - Sparreholm 9 maj 2011.
Elkraft 7.5 hp distans: Kap. 3 Likströmsmotorn 3:1
Bokföring av Lönekostnader
En resa från 2010 till 2013 Feelgood FHV och SDF Fosie (Malmö Stad) 2010: -Fokus på efterhjälpande individ -Traditionellt samarbete -Kund/leverantör förhållande.
Ortsutveckling i Sparreholm Sparreholms Bygderåd 17 januari 2011.
Kommunpussel Din uppgift är att sortera de organisatoriska delar på nästa sida på ett sådant sätt att det överensstämmer med hur din kommun är organiserad.
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
V E R S I O N N R 2. 0 T A V E L I D É E R I M I L J Ö.
V ersion Dialogseminarium – Patientens väg i vården Välkommen!
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
Enkätresultat för Fritidshem Föräldrar 2014 Skola - Hällby skola.
Tiden är kort. Presentation av eventuellt nya deltagare Förra minnesanteckningarna Sammanställningen från Workshopen Hur fortsätter vi? Nästa möte Workshop.
Halmstads kommuns visionsstyrningsmodell
Länsgemensam ledning i samverkan
Fakta om undersökningen
Välkomna till Kommunikationsplanerin g Linköping 7/12.
Måsens pedagogiska år 2010 /2011
Utvärdering + uppföljning = resultat
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Din kompetens – vår möjlighet. Övergripande visionärt mål Målet är att hos landstinget som arbetsgivare höja kunskapen om personer med funktionsnedsättning.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
TraditionsBoks Workshop
Ortsutveckling Flen Centrum- och Näringslivsutveckling 29 augusti 2013 BCPW.
Chefkandidatprogram för chef över chef
Riktlinjer för tillgänglig information och kommunikation Rådet för funktionshinderfrågor 27 september 2012 Jan Terneby.
Ortsutveckling Bettna Stormöte den 9 oktober 2013 Välkommen!
Täckningsgrad Dec 2014 – feb 2015 Täckningsgrad Dec 2014 – feb 2015.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Revisionsplan — Fullmäktiges revisionsenhet (REV) Ove Olsson, BDO Nordic Stockholm AB PROTOKOLLSBILAGA C Fullmäktiges protokoll ,
1 Anneli Juhlin FP
Göteborgs universitet förnyas – implementering av organisationsarbetet
Gilla oss! Så jobbar vi med Facebook Kommunikation.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Ortsutveckling Skebokvarn
Kommunens Kvalitet i Korthet - utveckling och syfte.
Förenkla för företagen Företagsträffar Hösten , 9 och 11 november, Malmö.
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 19 november 2012.
Välkommen! Stormöte 22 oktober 2013 Ortsutveckling FLENS STAD.
Kartläggning av inköpsprocessen
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 2 september 2013.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Ekonomirapporten. December 2014 Diagrammen.. 1 Resultat i kommuner och landsting Miljarder kronor Ekonomirapporten. December 2014.
När infaller Julafton och hur ofta?
Botkyrkas styrmodell och kommunens ekonomi
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 18 november 2013.
Var med och utveckla Umeå universitet
Vad innebär regionbildningen?
Praktiskt och tider kring varumärkesbytet
Processen utgår ifrån förvaltningens vision internt och externt
Kort presentation av: Chefkandidatprogram för chef över chef
Om du vill ändra kalenderns utseende kan du använda en ny designmall.
Presentationens avskrift:

Vision 2025 Bilder: Hanna Maxstad I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet. Lust är passion, vilja, ambition. Det är också det lustfyllda – det vi lever för och det vi lever av – mat, kärlek, arbete, gemenskap, upplevelser. Läget är rätt – rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Katrineholm – Läge för liv och lust

Reflektion

Vision Process och tidsplan • Januari 2010 Beslut i kommunfullmäktige om nytt styrsystem. • 24 november 2010 Beslut i kommunstyrelsen om starta visionsarbetet • december 2010 Omvärldsanalysdagar för kommun- och bolagschefer • 20 januari 2011 Workshop med referensgrupp från olika delar av samhällslivet • 25 januari 2011 Workshop med gymnasieklass • 1-2 februari 2011 Workshop som samtliga politiska partier i kommunfullmäktige, förvaltnings- och bolagschefer inbjöds till • 21 mars 2011 Presskonferens Förslag Vision 2025 • 23 mars 2011 Presskonferens Förslag Kommunplan • 23 mars 2011 Återkoppling och workshop med referensgruppen • 28 mars 2011 Återkoppling och workshop med gymnasieklassen • 30 mars 2011 – Beslut om vision och kommunplan tas i kommunstyrelsen • 18 april 2011 – Vision och kommunplan antas av kommunfullmäktige

Därför en vision? • Signalerar ambition - ”Places of ambition” • Skapar tydlighet och trygghet internt och externt • Skapar engagemang

Krav på en vision •Framåtsyftande •Skapa energi •Vara kommunicerbar - lättförståelig - särskiljande - väcka positiva känslor

Vad är gjorts? • En kommunikationsplan är framtagen. • Utställning i Kulturhuset maj 2011 • Presentation i annonser, på webb, på stortavlor och i sociala medier • Bilder har tagits • Julskyltning på Köpmangatan • Inspirations- och utbildningsdag för kommunens alla chefer Material som stöd i den fortsatta interna förankringen. • Kommunikationsrådets möte i oktober 2011 • Kommunmässan i december

Fortsatt arbete • Året delas in i kvartal och fokuserar på läge, liv, lust och Läge för liv & lust. • En aktivitetsplan finns, Exempel: • Se över allt informationsmaterial • Kommunens grafiska profil ska kompletteras • Katrineholmare tar fram olika korta visionsfilmer • Ta fram en musikjingel. • Arenareklam • Visionsbudskapet testas på en transportbils sidor.

Visions- och varumärkesarbete Image Hur vill man att Katrineholm ska uppfattas? Hur uppfattas Katrineholm bland externa grupper? Hur är Katrineholm ”på riktigt”? Identitet utvecklas internt Vision 2025 ”Varumärkesarbete innebär ett strukturerat och systematiskt arbete kring identitet, profil och image”. Målbild Profil Identitet

Hur används visionen och varumärket? Visionens intention ska alltid förmedlas. Visionen används i det interna utvecklingsarbetet, i kommunikation riktad till kommunala organisationen och till kommuninvånare. Varumärket används i det externa profileringsarbetet; inflyttning, företagsetablering, besökande.

VISION Lagstiftning Policies Värdegrund

En röd tråd i styrningen Mål Verksamhet Uppföljning Omvärldsförändringar Vision

Vision Implementering Hur kan du bidra till att vi Katrineholmare når Vision 2025? • Internt i din organisation • Invånare, företagare, idrottsrörelsen, kulturliv?