Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Hur skulle du uppleva det här om du inte kunde se?
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Elever med synskada eller hörselskada skall inte exkluderas oavsett om eleverna går integrerade med seende eller hörande klasskamrater eller i specialskolor. Elever i särskolan skall inte exkluderas. Hur kan museerna hjälpa till?
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Utsätt dig för konsten Dramatiserade visningar för alla! Ett konstpedagogiskt projekt i Hallwylska museet
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Vad gör vi? Hallwylska museet utvecklar under våren 2009 en ny variant av dramatiserade visningar för att kommunicera museets konstsamling till elever med hörselskada, synskada samt till elever i Grundsärskolan och Gymnasiesärskolan.
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Vad är en dramatiserad visning? •En visningsaktivitet där teatrala element ingår. •Leda visningsdeltagarna till kunskap om museets innehåll genom att levandegöra historien.
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Varför dramatiserade visningar? •Väcker intresse och nyfikenhet •Underlättar för ork och koncentration •Levandegör fakta •Underlättar därmed för lärande
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Upplev konstverken med flera sinnen •Genom konstverk som syntolkats •Genom att känna på olika material •Genom dofter •Genom att utforska rekvisita
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Syntolkade verk
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | ”På spaning bland drakar och änglar” •Genom att skapa egna berättelser så övas den språkliga, dramatiska och fantasiskapande förmågan. •Det finns inte alltid korrekta svar
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | ”Konst eller konstig?” •Få konstverk tillkommer av en slump. Konstverket är ofta tänkt att fungera i ett sammanhang. •Wilhelmina von Hallwyl beställer konstverk och porträtt av Julius Kronberg •Vem har makt över vem?
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | ProgramÅlder På spaning bland drakar och änglarF 1-2 Den magiska sagostigenF 1-2 Särskolan Äldre åldrar; ”Konst eller konstig?”9-Gymnasium Konst med alla sinnenGymnasiesärskolan
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Referensgruppen med lärare för särgrundskolan och särgymnasiet •Lärare och elever deltar i den kreativa processen •Hur uppfattas visningarna av deltagarna?
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Kreativa processen steg för steg Manusarbete Manusbearbetnin g Gestaltnin g feedback avslut Januari/februari aprilmars juni maj
Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Hur skulle du uppleva det här om du inte kunde se?