Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | 111 47 Stockholm | tel. 08-402 30 99 | Hur skulle du uppleva det här om du inte kunde se?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013
Advertisements

Samtala om böcker.
Från Vasatid till Vasalopp Lpp Historia åk 5, Vasatiden
Coaching i akademiska miljöer Vad? Hur? Varför?
Projekt. Varför startades projekt Carpe? Funktionshinderområdet är litet i varje kommun men för brett för att varje enskild kommun ska klara av att fylla.
Att hålla lektion i ämnet Idrott & Hälsa
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
Viktiga ord Tes Argument Motargument/ replik Huvudåsikt Ämnet/rubriken
HU2 - Högre utbildning för Hållbar utveckling HU2 Nätverket HU2 - Högre utbildning för Hållbar utveckling - startades den 16 juni 2006 och vänder sig till.
Apptips med koppling till läroplanerna Grundsärskolan
Föräldramöte 12 september 2011
Min tur I LULEÅ EU-projekt i samarbete mellan Folkuniversitetet, Arbetsförmedlingen och ESF januari 2012 – juni 2014.
Ulla Wiklund 2013/Reflektum AB
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
Film i särskolan Film i Särskolan – Pia-Mari Wehrling
Vad innebär val av vårdenhet?
Möjligheternas ö TJÖRNS KULTURVECKA 27 SEPT – 5 OKT 2014.
Hasta la Vista Vinn en äventyrsresa med Microsoft till Spanien.
Mål och betygskriterier
Inspira/Silverbäckens förskola
Migrationsverket - Asyl, besök, bosättning, medborgarskap medarbetare
SET Social Emotionell Träning
- Hur vet vi om vi har lyckats?
Att hålla en presentation
22 augusti 2014 Slide N° 1 8 april 2009 Bild nr 1 Urbact-sekretariatet URBACT II 2007–2013 EU-program för territoriellt samarbete om integrerad och hållbar.
Sidan 1 Samfakturering privatkunder Telge Energis erfarenheter EI:s referensgruppsmöte 14 januari 2013.
”Vi kan alltid göra nåt!”
En plats för UTMANING UPPTÄCKSFÄRD ÄVENTYR
Comenius.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen 2013? Verksamhetsresultat för Mark Särskilt boende.
Vattenfall Vindkraft Bruzaholm MarkCheck Juni 2014.
Förskolan Sandviks lärmiljöer utifrån läroplanen
Autoliv Leadership Development 1 Välkommen till: “Supporting Diversity at Autoliv” – en utbildningsmodul i Mångfald.
TYSKA STEG 3 Fem arbetsområden: 1. Reisen und Schule in Deutschland
Om konsten att bedöma trovärdigheten hos det du ser, hör och läser
Kvällens program: Kort information om Eksjö Gymnasium och programmen. Fördjupad information av programmen i respektive sal: kl kl kl
”Att väcka intresse” distanskurs she 31 januari 2011 Fredrik Björk.
Björkdungens förskola Föräldrar Förskola - Våren svar, 69%
Logoped Lena Nilsson Logoped Elin Berglund
KEPS att lära sig ur flera perspektiv
Förväntansdokument Finnbacksskolan
Entreprenörskap + Studie- och yrkesvägledning
Skriftlig och grafisk kommunikation – Gör ditt CV
Vardagsliv och boendestöd
Praxis och professionell utveckling Göteborgs universitet 4-5 oktober 2007 Petri Salo, Tammerfors universitet, Finland Pedagogisk praxis.
Projekt Måltidssamtal. Projekt Måltidssamtal Ettårigt projekt Ägs av Studieförbundet Vuxenskolan Södra Mellansverige Medel från Allmänna Arvsfonden En.
Ett projekt där du studerar hur Stockholm vuxit fram, samt hur staden fungerar och påverkar människorna som bor där. Tidsram: v. 47 – 50.
Välkommen till kursstart Konstpedagogik 1 Ht-11
Förmågan att dra korrekta slutsatser. Cannabisrökaren upplever sin personliga historia som höljd i dimmoln. Försämring har noterats inom följande funktionsområden:
Debattartikel.
Nobelpriset och Nobelpristagare Människor, miljöer och kreativitet.
Uppdragsbeskrivning Ateljéristans roll innefattar:
Den retoriska arbetsprocessen
Välmående ledarteam Tomas Ekeberg & Cecilia Blanckert
Inledning och avslutning
BRIS är en länk mellan barn, vuxna och övriga samhället.
Vad ser du på bilden? Beskriv bilden i ord! Vilken tid är det i bilden?
glädje-trygghet-kamratskap-nyfikenhet
Kapitel 5 Vad en hälsopedagog bör kunna
VÄLKOMNA TILL MYGGANS FÖRÄLDRAMÖTE
Cindy Sherman nu på Moderna museet Cindy Sherman är en av de viktigaste konstnärerna idag. Hennes fotografi är omedelbart tillgängligt, men också.
Lillsjöskolan 19 januari 2017 Kl
Fritidshem på Knappekulla
Kommunikation.
DET-Uppgifter.
Språk och kommunikation Skapande och estetiska uttrycksformer
Nu är det dags! Ansökan till gymnasiet
Talförmåga År 7 Bedömning Lärandemål/Syfte Lgr11
Rapporten innehåller totalresultatet för elever i förskoleklass.
Det pedagogiska året December November Januari Oktober Februari
Presentationens avskrift:

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Hur skulle du uppleva det här om du inte kunde se?

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Elever med synskada eller hörselskada skall inte exkluderas oavsett om eleverna går integrerade med seende eller hörande klasskamrater eller i specialskolor. Elever i särskolan skall inte exkluderas. Hur kan museerna hjälpa till?

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Utsätt dig för konsten Dramatiserade visningar för alla! Ett konstpedagogiskt projekt i Hallwylska museet

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Vad gör vi? Hallwylska museet utvecklar under våren 2009 en ny variant av dramatiserade visningar för att kommunicera museets konstsamling till elever med hörselskada, synskada samt till elever i Grundsärskolan och Gymnasiesärskolan.

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Vad är en dramatiserad visning? •En visningsaktivitet där teatrala element ingår. •Leda visningsdeltagarna till kunskap om museets innehåll genom att levandegöra historien.

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Varför dramatiserade visningar? •Väcker intresse och nyfikenhet •Underlättar för ork och koncentration •Levandegör fakta •Underlättar därmed för lärande

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Upplev konstverken med flera sinnen •Genom konstverk som syntolkats •Genom att känna på olika material •Genom dofter •Genom att utforska rekvisita

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Syntolkade verk

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | ”På spaning bland drakar och änglar” •Genom att skapa egna berättelser så övas den språkliga, dramatiska och fantasiskapande förmågan. •Det finns inte alltid korrekta svar

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | ”Konst eller konstig?” •Få konstverk tillkommer av en slump. Konstverket är ofta tänkt att fungera i ett sammanhang. •Wilhelmina von Hallwyl beställer konstverk och porträtt av Julius Kronberg •Vem har makt över vem?

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | ProgramÅlder På spaning bland drakar och änglarF 1-2 Den magiska sagostigenF 1-2 Särskolan Äldre åldrar; ”Konst eller konstig?”9-Gymnasium Konst med alla sinnenGymnasiesärskolan

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Referensgruppen med lärare för särgrundskolan och särgymnasiet •Lärare och elever deltar i den kreativa processen •Hur uppfattas visningarna av deltagarna?

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Kreativa processen steg för steg Manusarbete Manusbearbetnin g Gestaltnin g feedback avslut Januari/februari aprilmars juni maj

Hallwylska Museet | Hamngatan 4 | Stockholm | tel | Hur skulle du uppleva det här om du inte kunde se?