Kristianstads Flygklubb Årsmöte 24 mars 2013
Verksamhetsberättelse för år 2012 IFR skolning med KVT Flygtidsuttaget har totalt sett ökat från 772h till 958h Nya piloter: 1 st. UL 2 st. PPL – UL Några NQ Medverkat i FFK 13 styrelsemöten har genomförts (två extra) Antal medlemmar 128 st (113) 77 huvudmedlemmar 29 (18) gästmedlemmar 19 (17) stödmedlemmar 3 (2) hedersmedlem SE-LOY
Verksamhetsberättelse för år 2012 Två spaka-sjävdagar har genomförts Ny hangar är på gång Genomfört AVA-utbildning
Verksamhetsberättelse för år 2012 Landningsträning i juni Krabbelur varje torsdag Året avslutades med julfika
Inkommen motion Jag skulle vilja föreslå att man installerar mode S transponder i våra maskiner, i första hand KVT men gärna även i KDZ. Mode S transponder är obligatorisk för flygning i kontrollerad luftrum i många länder i Europa. Detta påverkar inte bara IFR flygning, där mode S är obligatorisk, utan även VFR flygning, där man utan mode S tvingas hålla sig i okontrollerad luftrum på låg flyghöjd. Varje år flyger klubbens flygplan på eskaderflygning till kontinenten och man tvingas då smyga fram på låg höjd eller hålla sig ifrån Väst-Europa helt och hållet. Thordur Bjarnason
Flygtidsuttag PPL t o m 2012
Flygtidsuttag UL t o m 2012
Flygtidsuttag totalt
Övriga frågor • Airshow 2014 • Flygskola och framtiden • Renovering KVT