Så här tycker klienterna om socialtjänstens arbete

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pilotprojekt för Digitalt Stöd i samverkan, H2O. Vad har vi lärt oss? Digitalt stöd ökar valfriheten och tryggheten för våra brukare, bibehåller kvalitén.
Advertisements

1 1 Brukarenkät genomföra brukarundersökning årligen - höja svarsfrekvensen - minst 90 % skall vara nöjda Syfte En temperaturmätning som signalerar.
Ett förslag på arbetsgång
Att visa fotnot, datum, sidnummer Klicka på fliken ”Infoga”och klicka på ikonen sidhuvud/sidfot Klistra in text: Klistra in texten, klicka på ikonen (Ctrl),
9/21/2016 Föräldraenkäten 2015 Förskola Skyttebo.
Förbättringsområde Ökad tillgänglighet för personer med behov av att ta sitt blodtryck.
ASI och Ubåt - ett ramverk för att följa upp och utvärdera insatser i missbruksvård.
KONCERNRAPPORT – RESURSTEAMET I STOCKHOLM AB STOCKHOLMS STAD – PERSONER MED FUNKTIONSNEDSÄTTNING 2014 Anna Ragnarsson Senior Consultant Tel:
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015 Stockholm Stad.
Föräldraenkäten 2015 Förskola Jonasbo. 9/24/2016 Vet ejI hög grad I tillräckligt hög grad I inte tillräckligt hög grad I låg gradMedelSvar ditt barn får.
9/24/2016 Föräldraenkäten 2015 Förskola Bergabo. 9/24/ Vilken avdelning går ditt barn på? Bergabo 1.Bullerbyn17 (23%) 2.Junibacken22 (30%) 3.Katthult10.
9/24/2016 Föräldraenkäten 2015 Förskola Norrebo. 9/24/ Vilken avdelning går ditt barn på? Norrebo 1.Bullerbyn13 (16%) 2.Junibacken18 (22%) 3.Madicken8.
Så skapar vi Sveriges bästa företagsklimat Frukostmöte 21 maj.
Vad är musik? Namn på skolan.
INCLUSIVE CITY.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Välfärdens processer för myndighetsutövning inom IFO/FH
Medborgarpanel om bibliotek I Botkyrka
Syftet med ASI och UBÅT är att bidra till en kunskapsbaserad lokal missbruksvård
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Staden Geografi åk 4.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Föräldraenkäten 2015 Förskola Kunskapshuset
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Jämställt bemötande på Skatteverket
Föräldraenkäten 2015 Förskola Åkerbo
VÄLKOMMEN! BABBEL OCH BUBBEL Klassföräldraträff
(antal enkäter = 229, antal svar = 196)
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
När gäller förordningen
Föräldraenkäten 2015 Förskola Billinge
Påverkansanalys Version 2 mars 2017
VAD ÄR VÅRDTAGARINFLYTNDE?
Föräldraenkäten 2015 Förskola Bergabo
Föräldraenkäten 2015 Förskola Gyabo
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Vad kan du som förälder göra? Om någon annan inte har det bra
Attraktiv Hemtjänst Om att utvärdera hemtjänst för dig som handläggare.
Regiongemensam enkät i förskola och familjedaghem 2016
Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Föräldraenkäten 2015 Förskola Toftabo
Erfarenhetsutbyte 25 november
Föräldraenkäten 2015 Förskola Mariebo
Religion.
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Enkät för cancerberörda – patienter och närstående
Biblioteken speglar samhället
Diabetesenkäten och Diabetesprofilen på webben
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
SFI/SFX 2018 i Stockholms län
Föreningen Samtal och erfarenhetsutbyte
Medarbetarenkäten december 2018.
Likabehandlingsplan och plan mot kränkande behandling
Akademikerförbundet SSR
FÖRETAGSBESÖK 2017.
Resultat medarbetarenkät hemtjänst
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Undersökningsperiod: >
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Revisionsredogörelsen 2017
Systematiskt förbättringsverktyg för samverkan
Led- och muskelmottagning
Sammanfattning underlag från arbetsgruppen
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Kundundersökning Matdistribution 2019.
Angereds unga stadsutvecklare
Särbehandling.
Presentationens avskrift:

Så här tycker klienterna om socialtjänstens arbete Pilotenkät webb 2016

Bakgrund Webb pilotenkät i oktober 2016 , 247 besvarade enkäten på Tellusgatan och 635 besvarade enkäten på Kortedala torg, jmf 122 personer 2015 (pappersenkät). Majoriteten är över 25 år Fler män än kvinnor svarar på Tellusgatan nästan lika många män som kvinnor på Kortedala torg Strax under hälften är födda utanför Sverige Strax över 50 % har bott mer är 5 år i Sverige på Tellusgatan fler på Kortedala torg

Förstår, lätt att nå, tillräckliga kunskaper för samverkan hälften förstår den informationen man får av sin handläggare på bägge socialkontoren, 70 % upp till ibland hälften upplever att de får lätt kontakt med sin handläggare när man behöver det på Kortedala torg, 80 % upp till ibland en fjärdedel upplever att handläggaren har tillräckliga kunskaper om andra myndigheter som är till stöd för den enskilde på bägge socialkontoren, 60 % upp till bland Fler förstod informationen 2015 , fler tyckte det var lättare att nå oss 2015, fler tyckte handläggaren hade till 40 % på Tellusgatan kontakt Sämre på Tellusgatan

Nöjda med stöd, förstår varför, rättvist och sakligt, är situationen förbättrad en tredjedel är nöjda med den hjälp/stöd man får av sin handläggare/socialsekreterare på Kortedala torg, 58 % upp till ibland en tredjedel upplever att ärendet behandlats rättvist och sakligt på Kortedala torg, 62 % upp till ibland en tredjedel vet varför man fått det beslut man fått på bägge socialkontoren, 65 % upp till ibland en tredjedel tycker att situationen förbättrats efter kontakt med socialtjänsten på bägge socialkontoren, 62 % upp till ibland 50 % tillräckliga Tellus Upp till 45 % på Tellus Upp till 49% på tellus Upp till 46 % på Tellus

Upplevt kränkning 38 personer har under den senaste 12 månadersperioden blivit bemött/behandlad kränkande av personalen (20 personer på Kortedala torg och 18 personer på Tellusgatan) 13 personer 2015

Vi fortsätter att arbeta med .. Tydlighet i beslut ”klarspråk” Öka upplevelsen av rättvis och saklig behandling Fler besök

KONTAKT: Avdelning Område, Göteborgs Stad Namn namn@namn.se