Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Resultat medarbetarenkät hemtjänst

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Resultat medarbetarenkät hemtjänst"— Presentationens avskrift:

1 Resultat medarbetarenkät hemtjänst
2016

2 Medarbetarenkät hemtjänst 2016
Svarsfrekvens 77 % 140/183 medarbetare har svarat Nästan alla medelvärden i enkäten är högre 2016 jämfört med 2015

3 Högst inom sektorn

4

5

6

7

8 65 procent uppger att deras hälsa är ganska bra eller mycket bra.
Självskattad hälsa Allmänt 65 procent uppger att deras hälsa är ganska bra eller mycket bra. Stress 17 procent uppger att de känner av stress ganska mycket eller väldigt mycket (minskat från 30 procent sedan 2015) Fysiska besvär 57 procent uppger att de känner av fysiska besvär varje dag, en dag eller flera dagar per vecka som de tror beror på arbetsmiljön Sjuknärvaro 76 procent uppger att de har arbetat trots att de anser att de borde ha sjukanmält sig istället Allmänt – ungefär samma som förra året, 66 % i hela förvaltningen, 70 % i hela staden Stress – 34 % i hela förv, 31 % i hela staden. Fysiska besvär – ungefär samma som förra året, 52 hela förvaltningen, 47 % i hela staden Sjuknärvaro – ungefär samma som förra året, även ung samma i hela förvaltningen och staden

9 Attraktiv arbetsgivare – enda området inom sektorn som har grönt på denna
Ledarskap, närmaste chef har gått från blått till grönt Organisatorisk tillit (bättre än övriga sektorn, gått från gult till grönt) Inflytande har gått från rött till gult

10

11

12

13

14 KONTAKT: Avdelning Område, Göteborgs Stad Namn namn@namn.se


Ladda ner ppt "Resultat medarbetarenkät hemtjänst"

Liknande presentationer


Google-annonser