Kartläggning av stöd- och ledningsprocess

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Qulturum Bergeling 2014 Frågor att besvara i varje steg av processen Vilken information behöver vi ha för att ta beslut om åtgärd i detta steg av processen?
Advertisements

Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting
QULTURUM Mari Bergeling 2014 Kartläggning av stöd- och ledningsprocess Personcentrerad processkartläggning – PCP Före- byggande Identifiering av förutsättningar.
Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting
HSO Skåne Ett samarbetsprojekt mellan HSO Skåne och Furuboda Arbetsmarknad Finansierat av Arvsfonden De Offentliga Arbetsgivarnas Ansvar DOA.
Samborådet Emina Redzematovic. Samborådet 2. Coach/vägledare kartläggning Motivationssamtal Bedömning Upprättande av handlingsplan Planera insats Följa.
ATT UTVECKLA LÄRARES FÖRBÄTTRINGSFÖRMÅGA ULF BLOSSING.
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency Egenkontroll och tillsyn Peter Sörngård.
Ta tillvara styrkan i FINSAM och... växla upp.
Skicka frågor till Helena Orrevad Hur kan man göra en analys och handlingsplan? Analysseminarium ÖK Psykisk hälsa februari 2016.
Process - MMR Dagens tema, , Förnamn Efternamn.
ASI och Ubåt - ett ramverk för att följa upp och utvärdera insatser i missbruksvård.
Vuxna med utvecklingsstörning och svåra beteendeproblem.
PBL-projekt Bygglov. Processkartläggning Kartläggning Hur jobbar vi idag? Struktur och dokumentation Dokumentera arbetsflöden Dokumentera rutiner Kunskapsöverföring.
Bergeling P – kartläggning för att förstå sammanhang P urpose – vilket är syftet, målet, uppdraget? P atient/kund – vilka/vilken är patient/kundgrupperna.
TPI workshop. Team Pro Inventory Inledning Syfte Att få en tydligare bild av och diskutera hur väl teamet/arbetsgruppen samarbetar och interagerar. Mål.
Vad är evidensbaserad praktik? Evidensbaserad praktik (EBP) är integreringen av bästa forskningsstöd med professionell praktisk erfarenhet och klientens.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Våra tankar om ett nytt program Stödja innovationsprocesser - klusterinitiativ Stödja regionernas innovationsarbete.
ELEVHÄLSAN PÅ ALZAHRAÀ AKADEMI
LSS – Daglig verksamhet
Avdelningen för vård och omsorg
Uppföljningar av hemtjänstutförare - fokusområden
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Syftet med ASI och UBÅT är att bidra till en kunskapsbaserad lokal missbruksvård
Information från Kvalitets- och Utvärderingskontoret- KoU
Syftet med ASI och UBÅT är att bidra till en kunskapsbaserad lokal missbruksvård
Processkartläggning Upphandling
på personer i behov av hjälp
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Klassifikation av vårdåtgärder
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Skolutvecklingskonferens Den 14 oktober 2017
Strategi för hälsa Skola Socialtjänst Vård och omsorg
Kvalitet i äldreomsorg ur ett anhörigperspektiv
LUP Mål 3 Satsning på kompetensförsörjning
Svenska i gymnasieskolan
Vad är daglig verksamhet Daglig verksamhet är en frivillig insats och ska i första hand syfta till att matcha individer mot arbete, men anpassas utifrån.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Talangutveckling Ungdom
Partsgemensam information till dig som medarbetare
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Åtgärdswebben.
RISKBEDÖMNINGAR Inför ändringar i verksamheten
Patientsäkerhet Patientsäkerhet, Socialstyrelsen Övergripande gemensamma mått Region Jönköpings län.
Aktivitetspyramiden:
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
Kortsiktig /Långsiktig effekt
Pär Vikström Utredare Folkhälsomyndigheten 22 september 2016
Schyst offentlig upphandling
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
TRIS-processen TRIS-teamen arbetar enligt TRIS-processen. TRIS-processen är den gemensamma processen och modellen för rehabiliteringssamverkan. Från vårdens.
Arbetsmiljö FSG januari 2019.
Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting
Smartare möten – effektivare uppföljning
Innehåll kategoriträff för specialpedagoger den
Systematiskt kvalitetsarbete
Verktyg för förändringsteori
Elevhälsoarbete och kvalitet ….vad innebär det?
Behovskartläggning Kartläggningen beskriver målgruppens behov och skapar därmed förutsättningar för att utveckla processer som motsvarar behoven. Den.
Ett ramverk för kartläggning, uppföljning
Strategi för närvårdssamverkan i Uppsala län
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Välkomna!.
Rekrytering med lokala jobbspår
Agenda Projektets uppdrag Vad har projektet identifierat?
Socialstyrelsens arbete mot våld i nära relation
Temagrupp Psykiatri Rapport från möte
Presentationens avskrift:

Kartläggning av stöd- och ledningsprocess Personcentrerad processkartläggning – PCP Före- byggande Identifiering av förutsättningar Kartläggning inför beslut om åtgärd Beslut om åtgärd Genomför åtgärd Upp- följning Frågor att besvara i varje steg av processen Vad är viktigt för kund utifrån sina behov? Vad och hur gör vi i detta steg? Vad säger riktlinjer/erfarenheter/evidens om vad som skulle behöva göras? Vilken information behöver vara på plats? Vilka förutsättningar behöver finnas på plats (kompetenser, samverkan, teknik, kapacitet, behov av flexibilitet)?

Förebyggande

Identifiering av förutsättningar

Kartläggning inför beslut om åtgärd

Beslut om åtgärd

Genomföra åtgärd

Uppföljning

Vad behöver vi följa upp för att få svar på processens kvalitet avseende: Erfarenheter  (utifrån kund/elev/klient etc) Professionellt genomförande Funktionalitet Resurser