Så här arbetar jag/vi med Idrottsmedelapplikationen

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Samtala om böcker.
Advertisements

Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
Protokoll föräldraråd Plats: Bjälbotullsförskola Tid: 17,30 •Tankar efter mötet med våra politiker. Finns det politiska frågor som vill lyfta.
Träddiagram - ett sätt att ta fram aktiviteter och prioriteringar för hur man ska jobba med ett visst område.
Skottövning Spel Dribblingsövning Nickövning Två måls spel
Pedagogisk dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet
Att vägleda på Mässan Lite om:  förutsättningar  möjligheter  krav  begränsningar  lärdomar.
Workshop inför Projektet
Aktivt lyssnade.
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Exempel på övning ”Dokumentärfilmen”
Elisabeth Ingesson, Kalmar Läns Landstingsavdelning 097
Anställningsintervjun
Utbildarforum 1-2 september
Titel på ditt arbete -undertitel, vad handlar det mer specifikt om? Introduktion Här bör man skriva en kortfattad introduktion till sitt arbete, eller.
Lärande samtal Utse en gruppledare som leder samtalet och håller tiden
Inledning och avslutning
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Arbetsmiljöarbete Service- och bemötande
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Att driva förändringar med hjälp av kommunikation - Så nyttjar du kommunikationens kraft på bästa sätt i ditt förändringsarbete.
Systematisk problemlösning enligt EPA-modellen -MÖJLIGHETER OCH UTMANINGAR.
Skrivardagar januari Artikel - Reportage - Nyhet - Notis - Inledare/ledare - Krönika - Insändare - Debattartikel - Pressmeddelande.
SAMTALSMETODIK – HUR NÅR JAG FRAM OCH SKAPAR KONTAKT.
SKRIVA TEXTER Vad är uppgiften? Berätta om det inte något annat! Skriv mycket! Bättre med lång text och fel än lite och rätt. Några exempel på bisatser.
Försvar– Träningspass-1 Färdighetsövning - 1 Vad? Varför? Hur? Frågeställning: Öva: Organisation : Anvisningar : Sammanfatta (med följande kontrollfrågor):
När du tar en gammal sak och ger den ett nytt användningsområde När du tar en trasig sak, kompletterar med nytt material och gör om prylen När du använder.
SIP - ett makalöst samverkansverktyg!. Vad är en SIP ? Varför behövs en SIP ? Vem kan ta initiativ till en SIP ? Hur går SIP-arbetet till?
Pojkar-09 Övningar och spel

När säger du ifrån? Om civilkurage på nätet.
Jag ser dig – jag ser dig inte! Om hat.
Handslag för kårbruk För att vi och du ska lyckas!
Region Örebro län Förvaltningsorganisation, tjänsteresa och riskanalys (10 minuter) Eftermiddagen
Att skriva en resonerande text
Kreativa verktyg och metoder
Jenny Manning Åsa Gårdsskola
Cummins modell för reflektion
Metodstöd Att arbeta med MUSK-resultatet
Nätverksstruktur Lisa Malmros, Trollhättan
Första sidan beskriver kort hela träningens mål / syfte
Seminarium 1 – redovisning/bokföring
Resonerande text Använd din elevbok!
Olika sätt att föra fram sin åsikt, samtala och diskutera
Bild/Svenska – HT 2017 Klass 3B Björktjära Skola
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Bild/Svenska – HT 2017 Klass 3B Björktjära Skola
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Ispass lördag 8:00-9:00 VSK F-07
Föreläsning Svenska II
Idag: Vi övar vidare på: att leda ett samtal, formulera och bemöta argument samt sammanfatta huvuddragen i vad som sagts.
Ta reda på vad eleverna lär sig under lektionen
Föreningen Samtal och erfarenhetsutbyte
Metoder för arbete med psykosocial arbetsmiljö -hur medarbetare och chefer kan utföra övningarna Dessa övningar kan antingen utföras som de beskrivs.
Exempel på övning ”Dokumentärfilmen”
Övning Tid: 40 minuter Problemträdet.
Kompetensutvecklingsmaterial i slöjd Tema 6 Andra tillfället
Kompetensutvecklingsmaterial i slöjd Tema 1 Andra tillfället
 Kap 6 1NT - överföring 2
Övernattningsläger P-05 Kungsbacka IF
Min vardag som handläggare
Distriktens uppdrag i Idrottslyftet
ViS-GIS Grenseseminariet Kongsvinger september 2018.
Vad är och hur når vi en inkluderande arbetsmiljö på APL platsen?
Seminarium 4: Att redovisa sina resultat och kommentera andras LT200X Examensarbete inom teknik och lärande, avancerad nivå 30,0 hp Helena Lennholm
IK Zenith P-05 Spel på små ytor.
Utvecklingsplanen.
NÄTVERK Lärare på fritidshem.
Att vara läkarstudent vid Linköpings universitet
Presentationens avskrift:

Så här arbetar jag/vi med Idrottsmedelapplikationen Arbeta med grupper om cirka 4 personer

Så här arbetar jag/vi med Idrottsmedelapplikationen Notera gärna frågor/medskick till RF och goda exempel som dyker upp i diskussionerna på utlagda papper. Ta själv ansvar för att notera de tankar/idéer som du vill ta med dig i ditt fortsatta arbete.

Så här arbetar jag/vi med Idrottsmedelapplikationen Från inbjudan: ”Ett pass där några SF-representanter beskriver hur de arbetar i och använder sig av Idrottsmedelapplikationen. Fokus på ”tips och tricks” som upptäckts över tid.” Något om att vi frångått idén om SF-representanter, då så få anmälde sig som ”informatör/inspiratör”.

Referensgrupper Tre små referensgrupper (anläggning, distrikt och SF) har skapats för att titta på Idrottsmedelapplikationens utvecklingsbehov med fokus på: - Förstasidans utseende - Formulärfunktioner - Flagga goda exempel Fånga in tankar kring detta i slutet av seminariet om tid finns.

Utmaningar och lösningar Vilka är dina tre största utmaningar/tidstjuvar/irritationsmoment i Idrottsmedelapplikationen? Vilka är dina tre bästa ”tips och tricks” som du över tid kommit på i ditt arbete med Idrottsmedelapplikationen? Fundera på ovanstående frågeställningar tyst för dig själv i cirka 5 minuter.

Utmaningar och lösningar Beskriv era tre största utmaningar/tidstjuvar/irritationsmoment för varandra i gruppen och se om ni kan hjälpa varandra att lösa dessa. (cirka 20 minuter) Byt grupp och beskriv därefter era tre bästa ”tips och tricks” för varandra i gruppen. (cirka 15 minuter) Lyft de eventuella utmaningar/tidstjuvar/irritationsmoment som inte fått någon lösning i helgrupp för att se om vi gemensamt kan hitta lösningar alternativt formulera utvecklingsönskemål. Avsluta med en ”laget runt vända” där var och en berättar om det bästa tipset man fått under detta seminariepass.