Plan För Ökad Måluppfyllelse

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Camilla Wallström Kunskap föds där tanke och känsla möts
Advertisements

Lust att lära - möjlighet att lyckas!
Granskningsområden Måluppfyllelse och resultat Tillsynen granskar inom detta område förskolornas måluppfyllelse gällande resultatet av förskolornas arbete.
Skollagen 3 kap 3§ ”ska elever ges den ledning och stimulans som de behöver i sitt lärande och i sin personliga utveckling för att de utifrån sina egna.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig
Kvalitet i förskolan Erfarenheter från Kungälvs kommun
Digitala möjligheter i studiehandledning på modersmål
Vi bläddrar i minnenas arkiv eller Va’ va de vi sa Om framtiden !
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Dokumentation som en del i det systematiska kvalitetsarbetet
Kvalitetsredovosning  Analys och bedömning av måluppfyllelse i verksamheten som helhet  Prioriterade mål och åtgärder
Vardaglig observationer
Pedagogisk dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet
Kvalitet och inflytande i förskolan och skolan
En reviderad läroplan för förskolan
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Vuxenutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008, antagen.
Systematiskt kvalitetsarbete
Dagordning föräldraråd 2/6
Hej och välkomna!.
 Vikande resultat i matematik hos svenska elever  Undervisningen präglas av allt för mycket individuellt arbete  Eleverna erbjuds inte möjlighet att.
En viktig utgångspunkt- skolans breda uppdrag
Arbetsorganisation Vem ansvarar för vad i förskolans verksamhet?
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
Några godsaker á lá Nacka. Forsknings- och utvecklingssatsning Didaktisk forskarskola i samverkan med universitet och högskolor, för förskollärare och.
Genomförandeplan för Dalarnas län inom området barn och vuxna med funktionsnedsättning (LSS) 2013 – april 2014.
Hälsa, lärande och trygghet
F-6 och fritidshem/fritidsklubb 2013/14
IUP Karin Wennbo Bilderna är från flickr
Kvalitetsarbetet och redovisningen
Den individuella utvecklingsplanen
Ett verktyg för systematiskt kvalitetsarbete
HLT Hälsa Lärande Trygghet.
Ett verktyg för systematiskt kvalitetsarbete
”Vi är bäst på att utnyttja de möjligheter den nya världen ger!” Strategi för framgång! Vi lyfter blicken! Bejakar förändring! Går på expeditioner!
Regelbunden tillsyn i Älvdalens kommun
Ann-Britt Åsebol Riksdagsledamot sedan 2010 Bakgrund som lärare, skolledare, lärarutbildare Startat frigymnasium Arbetar i socialförsäkringsutskottet.
Lokal arbetsplan Hedlunda skola Kunskaper, utveckling och lärande Barnen/eleverna ska känna sig trygga, respekterade och ha demokratiska värderingar.
/X Regelbunden tillsyn höstterminen 2009 Skolinspektionen bedömer att det kvalitetsarbete som bedrivs har en god struktur och är kopplat till.
OBS Material bearbetat av GBG: Stad
Kvalitetsredovisning Resultat för grundskola 1 Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2007 Antagen av Utbildningsnämnden.
Tidigt ingripande och förebyggande stöd för elever inom allmän undervisningen.
BUN DAGAR Resultat- och Kvalitetsuppföljning
Kvalitetsredovisning Resultat för gymnasieskola 1 Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2007 Antagen av Utbildningsnämnden.
Kvalitetsutveckling inom gymnasieskolans individuella program.
Likabehandlingsplanen klar – vad händer nu? n Genomgång med elever på lektionstid n Rastvaktsschema upprättas lagvis n Regelbunden kartläggning av trygghet.
Hur väl verksamheten uppfyller nationella mål
Verksamhetsplan Regional utbildningsstrategi Utvecklingsledargruppen
Uppföljning och utvärdering
Arbets- och utvecklingsorganisation
Bättre skola Södra Berget Sundsvall Lars Thorin
Systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Kvalitet i förskola, skola, vuxen- utbildning och skolbarnsomsorg Statens utgångspunkter –Elevernas utveckling mot nationella mål i centrum –Nationell.
Rektor/förskolechefens roll i införandet av ny läroplan
I Gymnasieförvaltningen Mölndals stad I I Kvalitetsredovisningar i dagsläget Ett led i den.
Hur kan vi förstå begreppet?
Nämndplan 2015.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Förskoleklass, grundskoleutbildning och skolbarnsomsorg Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och.
Skoldialogen - samverkan för bästa skola Växjökonferensen den 27 januari 2016 Marie Sedvall Bergsten, Undervisningsråd.
Skolinspektionen Bra tillsyn – bättre skola - Det pedagogiska ledarskapet.
Skolinspektionen i Almedalen 2017
Gemensam APT Förskolorna i Svedala
Vad är studiero? Eleverna kan ägna sig åt de planerade aktiviteterna
Klagshamns rektorsområde
SKA = systematiskt kvalitetsarbete på Åsaskolan
Kontaktpersoner Bedömning & Betyg
Regionalt utvecklingsarbete EBP inom verksamhetsområdet stöd till individer med funktionsnedsättning
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Personen från Skolverket
Digitalisering av kvalitetsledning och kvalitetsuppföljning
Presentationens avskrift:

Plan För Ökad Måluppfyllelse 26 augusti 2014

Handlingsplan - 9 punkter Resultatuppföljning Kvalitet i förskolan - tidiga insatser Systematiskt kvalitetsutveckling av undervisningen Närvaroarbetet Föräldrasamverkan Delaktighet i undervisningen Läxhjälp och Ferieskola Trygghet och studiero Administrativ utveckling 26 augusti 2014

Resultat uppföljning Betyg sammanställs och analyseras på skol- områdes och sektorsnivå Nationella proven planeras att redovisas och analyseras Ma-screening 26 augusti 2014

Kvalitet i förskolan - tidiga insatser Utreda möjligheten att utöka från 15 - 25 h Nytt kvalitetledningssystem

Systematisk kvalitetsutveckling av undervisningen Handledning för lärande - Skolverket Ma-lyfte (7-9) PBSI Reading to learn 26 augusti 2014

Närvaroarbetet Månatliga uppföljningar och sammanställningar av elevernas lektionsnärvaro och skolornas dokumentation av lektionsnärvaron genomförs Sammanställningarna gås igenom både på sektors-, områdes- och skolnivå. 26 augusti 2014

Föräldrasamverkan Föräldrastöd i förskolan - Glädje och utmaningar Föräldrautbildningar Lärplattor 26 augusti 2014

Trygghet och studiero Ökat fokus på de äldre barnen i fritidshemmet Stegvis och PBSI Trivselledare SSPF

Läxhjälp Samtliga betygssättande skolor erbjuder olika form av studiestöd utanför lektionstid. Stödet som erbjuds utformas efter de olika behov som eleverna har på skolorna. 26 augusti 2014

Lärplattor till samtliga elever Samtliga elever har en egen lärplatta. Lärplattorna möjliggör en utveckling av undervisningen som stimulerar elevernas utveckling Det pedagogiska samtalet har utvecklats Omfattande kompetensutvecklingsinsatser är planerade för läsåret 2014/2015 26 augusti 2014