Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Samborådet Emina Redzematovic. Samborådet 2. Coach/vägledare kartläggning Motivationssamtal Bedömning Upprättande av handlingsplan Planera insats Följa.
Advertisements

Konstruktiv bildkritik Källor: fotosidan.se Facebookgruppen Street Photography- Sweden Elevarbeten Kärrtorps gymnasium Tack till fotograferna som givit.
Matematiksatsningen Några nedslag i Skolverkets utvärderingar.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Ett forskningsbaserat arbetssätt i teorin och praktiken.
Likvärdig utbildning – Likvärdig undervisning
Förberedande projekt inom temat Framtidens välfärd Fokus vård och omsorg Kompetensförsörjning inom välfärdssektorn –
Slöjd Så här blir du bättre och får ett högt betyg: Lär dig dessa fyra förmågor: Förmåga 1: Formge och Framställa föremål med hjälp av verktyg och tekniker!
Om denna presentation: Version Denna PPT-presentation tillsammans med det talspråksmanus du hittar i anteckningssidorna är framtaget för att.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
I detta projekt var uppgiften att konstruera en av flera plattor som tillsammans formar en mindre ”stad”. Denna stad ska vara en plattform för mindre.
Hem- och konsumentkunskap Vt 16 1.Kostproblematik. 2.Planering en tid framöver 3.Z:\allergibra mat klar.pptZ:\allergibra mat klar.ppt.
Pedagogiska planeringar Hanna Sepp Marcus Granberg Albina Brunosson.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
entreprenöriellt och ämnesövergripande med ikt-verktyg
Pedagogisk planering- Naturkunskap
LULEÅ GYMNASIEBY Fyra kvarter samt bibliotek och Hälsans hus.
VÄLKOMMEN TILL 6A.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Artefakter.
BESÖK OSS PÅ FACEBOOK OCH EDGYMNASIET.SE
Kritiskt förhållningssätt
APL info åk 1 Arbetsförlagt arbete.
Gymnasiearbete 100 p.
Formativt lärande.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa
Regiongemensam elevenkät 2016
Etik- planering.
LÄSSTRATEGIER på högstadiet.
Regiongemensam elevenkät 2016
Fysiskt tvång - fasthållningar
Nätverk för lärare på fritidshem
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Regionalt utvecklingsarbete evidens- baserad praktik (EBP) inom verksamhetsområdet stöd till personer med funktionsnedsättning Förstärkt delaktighet och.
Framtidsmöte Trygg hemma Vi kommer alltid att vara på väg! Kiruna
Delprojekt 3 - Ämnesintegration
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Lärares planeringsarbete!
Timplan för grundskolorna i Angered
Kompetensförsörjnings-processen
Ny vision VARFÖR HAR VI EN VISION?
Program 16,30 – 16,45 Inledning Göran J och Per S
Styrkor Svagheter Möjligheter Risker/Hot SWOT
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
TRIS-processen TRIS-teamen arbetar enligt TRIS-processen. TRIS-processen är den gemensamma processen och modellen för rehabiliteringssamverkan. Från vårdens.
Regiongemensam elevenkät 2016
Johan gustafsson, kommunikationschef c more
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
Framtidens vårdinformationsmiljö Webbutbildning
Hållbar utveckling måste vara
Utvärdering av system för styrning, uppföljning och kontroll
Gymnasiearbete 100 p.
Djuren möter ungdomskulturen
Kreativa verktyg och metoder
Vad innebär kooperativt lärande i praktiken?
Guide för genomförande av grundutbildning Barnkonventionen
Fortbildning för pedagoger
Bakgrund Sedan 2018 har staden ett program för en jämlik stad som sträcker sig fram till Programmet har en bred politisk förankring.
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Kontinuitetshantering
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa MäNNISKOKROPPEN Ett samarbete mellan biologi, BILD och idrott och hälsa

SYFTET MED PROJEKTET: ”Att få kunskaper om människokroppens olika delar samt dess funktion” För att skapa en bredare kunskap och få in flera olika perspektiv utförs detta projekt ämnesövergripande där ämnena biologi, idrott och hälsa samt bild ingår. Nedan ges en översikt av syftena ämnesvis: Vilka delar en cell innehåller och skillnaden på olika celler. (Biologi) Beskriva organs olika funktioner samt vad som händer om funktionen försämras. (Biologi, idrott och hälsa) Föra diskussioner kring givna frågeställningar. (Biologi, idrott och hälsa) Använda olika tekniker, verktyg och material för bildskapande. (Bild) Redovisa det du skapat och anpassa redovisningen till temat. (Bild)

FÖRUTSÄTTNINGAR Åk 9 elever, Svalöv Eleverna behöver mobiltelefoner eller andra digitala verktyg Tillgång till kreativa material; lera, papper, pennor… Datorer för att bearbeta filmerna Massor av tid…

PLANERING OCH GENOMFÖRANDE Eleverna ska jobba individuellt samt i grupp (3-4 elever/grupp) Varje grupp kommer att få ett område inom biologin att specialisera sig på: Grupp 1 – Matspjälkningssystemet Grupp 2 – Blodomloppet (med andning) Grupp 3 – Huden Grupp 4 – Rörelseapparaten Grupp 5 – Nervsystemet och hormoner Grupp 6 – Sinnena Gruppen ska göra ett informationsmaterial samt skapa tre öppna frågor för diskussion i klassen. På bilden ska eleverna skapa två- eller tredimensionella bilder i olika tekniker med koppling till gruppens arbetsområde. Dessa ska sedan sättas samman till en kort men informativ stop motion-film. Filmen ska delges de andra i klassen.

BEDÖMNING Läxförhör på fakta Informationsmaterialet med tillhörande frågor Deltagande i workshop Den bildskapande processen: planering, genomförande, resultat Presentationen av filmen

Det här bedöms i bild: Kommentar elev lärare Teknik Komposition Du kan använda olika tekniker, verktyg och material på ett ganska bra sätt. Du provar på ett ganska bra sätt hur de kan användas tillsammans för att skapa olika uttryck i dina bilder Du kan använda olika tekniker, verktyg och material på ett varierat och bra sätt. Du provar på ett bra sätt hur de kan användas tillsammans för att skapa olika uttryck i dina bilder Du kan använda olika tekniker, verktyg och material på ett varierat och mycket bra sätt. Du provar på ett mycket bra sätt hur de kan användas tillsammans för att skapa olika uttryck i dina bilder Komposition Du kan sätta ihop former, färger, och bildkompositioner på ett ganska bra sätt i dina bilder Du kan sätta ihop former, färger, och bildkompositioner på ett bra sätt i dina bilder Du kan sätta ihop former, färger, och bildkompositioner på ett mycket bra sätt i dina bilder Redovisning Du kan redovisa dina bilder och anpassa redovisning till budskap och situation på ett ganska bra sätt Du kan redovisa dina bilder och anpassa redovisning till budskap och situation på ett bra sätt Du kan redovisa dina bilder och anpassa redovisning till budskap och situation på ett mycket bra sätt Arbetssätt Du kan hjälpa till med att ge förslag på och välja arbetssätt som gör att ditt arbete med att skapa bilder går framåt. Du kan ge förslag på och välja arbetssätt som efter någon förbättring gör att ditt arbete med att skapa bilder går framåt Du kan ge förslag på och välja arbetssätt som gör att ditt arbete med att skapa bilder går framåt.

UTVÄRDERING Vad kunde vi sedan innan? (förförståelse) Vad har vi lärt oss teoretiskt och pratiskt? Vilka hinder stötte vi på i arbetet och hur kom vi vidare? Vad ska vi tänka på till nästa gång? Jag/vi/ni (eleven/gruppen/läraren) Övriga tankar, kommentarer och idéer!