Start VT2019 Konsten att handleda i vårdande under verksamhetsförlagd utbildning Anmälningskod: MDH-12015 Kurskod:VAE074 Kursen vänder sig till dig.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Utbildning på universitet och högskolor
Advertisements

Utbildning och stöd i engelska på KTH Rebecca Hincks Lektor, Enheten för språk och kommunikation.
Beteendemedicinsk prevention och behandling i utbildningen
Kristina Bäck VFU-handläggare
Utbildningar (just nu)
Mälardalens högskola Det här är.
UTBILDNING Målgrupp Kursen vänder sig till samtliga personer som vill få grundläggande kunskaper inom PSA och MTO i framförallt kärnkraftsbranschen. Kursdelarna.
UR LTU:S strategi LTU ska utveckla sin förmåga att arbeta med högkvalitativt flexibelt lärande.
Björn Thuresson CSC HPCViz/VIC Datorspelsdesign DH2650.
AT- och ST-läkare som handledare för läkarstudenter
IT-utbildningar på distans Gunnar Peterson Malin Pongolini.
Peter Gustavsson IEI/Företagsekonomi Torsdag 5 december 2013 kl (ca) Lokal: A2 Examensarbete - Information inför kurs 722A35/722A36/722A42 VT 2014.
Termin 1-4Enligt studiegång Termin 5-6Listning. Kurser som skall läsas under termin 5 eller 6 Omvårdnad, examensarbete 15 Hp Profil (teori och VFU) 15.
Lärarprogrammet Linköpings Universitet
Mattebron.se Surfa Vad görs? Framtiden? Surfa Vad görs? Framtiden?
MALMÖ HÖGSKOLA LÄRANDE OCH SAMHÄLLE LÄRANDE OCH SAMHÄLLE Grundlärarutbildningen består av tre integrerade delar: Ämne och ämnesdidaktik.
MALMÖ HÖGSKOLA LÄRANDE OCH SAMHÄLLE LÄRANDE OCH SAMHÄLLE Ämneslärarutbildningen består av tre integrerade delar: Ämne och ämnesdidaktik.
Malmö högskola Fakulteten för Lärande och samhälle.
Examensarbeten och skolutveckling
Information Anna Klisinska, inriktningsansvarig Gy
Kurser i tyska. 2 Kursutbud Tyska läsåret se:  Att kommunicera på tyska (ht2011)  Nybörjarkurs.
Försöksverksamhet med övningsskola och övningsförskola
Tillgodoräknande Stöd för administrativ personal Studentcentrum.
Master program inriktning klinisk laboratoriemedicin
Utvärdering av Boråsmodellen Syfte: undersöka hur modellen fungerat utifrån intentionerna ur bibliotekets och utbildningarnas perspektiv Rektor beslutade.
Mats Blomberg Mauritza Jadefrid Joakim Lennartsson Biblioteksundervisning i informationskompetens med fokus på hållbar utveckling.
Kursutvärdering Studiebyrån Alla kurser utvärderas Du ska utvärdera alla kurser som du deltar i Genom kursutvärderingen ger du läraren respons på.
NIVÅ: GRUNDLÄGGANDE MÅLGRUPP: ÄMNESLÄRARE FART: ¼- DÅ EN MER LÅNGSIKTIG LÄROPROCESS ÄR AV VIKT Högskolan i Gävle 1 Uppdragsutbildning 7,5 hp – kurs för.
Lärande, kommunikation och IT
Biomedicine and Methods in Medical Diagnostics Biomedicin och metoder inom medicinsk diagnostik Master program 120 hp inriktning Klinisk laboratoriemedicin.
Vet vi lärare vad som händer på andra sidan? Grundskolan – gymnasiet – Högskolan Bråkräkning och ekvationslösning Elevernas tid upplevs som mer begränsad.
Organisationsteori 7,5 hp Kursansvariga: Gary Kokk och Patrik Zapata Den pedagogiska idén För de flesta av er är detta den sista kurs ni.
Acasia Utbildning Utbildning inom Fysiologi och Farmakologi.
Tillit, Tid och Reflektion Tre nyckelbegrepp i klinisk handledning
Säkerhet och Samhälle Rosersberg Säkerhet och samhälle: Målsättning Rosersberg Vt 2007 Föreläsning Leif Svanström.
ITP – IT för Personligt Arbete VT 2006 Lisa Brouwers
Välkomna till Medie- och kommunikationsvetenskap 2013! a) Vad är MKV? Varför intressant? Vad använda till? b) MKV organisationsmässigt, personal c) Kursinnehåll.
Studenter som resurs - en modell för undervisning i informationssökning? Pablo Tapia Malmö högskola Bibliotek och IT.
Pedagogiskt arbete ur ett lokalperspektiv Förutsättningar Kurser Trender.
1 Lärcentret i Åbo Introduktion i användningen av nätet i undervisningen Moodle/Blackboard Maria Söderbacka och Tove Forslund
Bedömning - Skolan har ett kunskapsuppdrag som bedömningen ska relateras till - Kunskapssynen uttrycks i styrdokumenten – läroplanen, Lgr 11.
Fastighetsförmedling III. Välkomna Upprop Fastighetsförmedling III Kursutvärdering Kursens uppläggning Schema Introduktion.
Studiegångar 2011 års lärarutbildning Förskollärarexamen, 210 hp, 3,5 år 2 Utbildningsvetenskaplig kärna 60 hp Förskolepedagogik 105 hp –Teknik,
Övningsskolor och övningsförskolor Vfu i kommunerna Skola.
F&U-kurserna Delkurs 1 & Delkurs 2. Detta kommer ni få ut av kursen/kurserna.
Analysen – vad har underlaget från fakultetsstyrelserna givit? - Svårt att skatta utbildningsutbudet i yrkes- och professionsinriktning, bildningsorientering.
Undervisning och lärande för en hållbar framtid via aktionsforskning Inger Björneloo Inst. för didaktik och pedagogisk profession.
NIVÅ: GRUNDLÄGGANDE MÅLGRUPP: ÄMNESLÄRARE FART: ¼- DÅ EN MER LÅNGSIKTIG LÄROPROCESS ÄR AV VIKT Högskolan i Gävle 1 Uppdragsutbildning 7,5 hp – kurs för.
Välkomna till uppföljning och utvärdering 28 november 2016
Fördjupning och examination av VFU
Välkommen till examensarbetet i Lärarprogrammet!
Välkommen till studentdagen 2016
Välkomna till kursen Uppsats - Examensarbete!
Valbar VFU 7,5 hp Termin 6, HT17 Syfte med kursen är att ge den studerande möjlighet att fördjupa och utveckla sin kliniska kompetens inom ett valfritt.
Validering inom Lärarlyftet
Handledningsseminarium för erfarna handledare
Universum – en resa genom kosmos
Medicinska fakulteten
Automatiserade kursvärderingar och analysmallar
Kursintroduktion – Religionsdidaktik ht 2010.
Design, strategi, management
Mellbystrandsskolan årskurs 3
Magisteruppsats 30hp Masteruppsats 30hp Examensarbete 30hp
Vårdvalsråd 20 mars Helena Lagerlöf Anna Björk
Årskursinformation åk 4-5
Lek, lärande och rörelse 15 hp
VFU i CL-programmet
Vill du göra skillnad på riktigt?
Kursansvarig KPU: Leif Mideklint: och Maria Terning:
Utbildningsplan Lärandemål
Presentationens avskrift:

Start VT2019 Konsten att handleda i vårdande under verksamhetsförlagd utbildning Anmälningskod: MDH-12015 Kurskod:VAE074 Kursen vänder sig till dig som handleder studenter och är intresserad av att vidareutveckladin roll om handledare. Du får möjlighet att fördjupa dina kunskaper och färdigheter med fokus på hur olika miljöer kan skapas och utvecklas för studenters lärande. Kurs på avancerad nivå som ger fördjupade kunskaper om vårdvetenskap och didaktik relaterat till handledning av studenter I undervisningen ingår bl.a. litteraturstudier, seminarier, grupparbeten och föreläsningar Kursen ges på kvartsfart, vecka 04-23. Upprop och kursintroduktion samt ytterligare tre undervisningstillfällen ges på campus Eskilstuna. Viss undervisning i form av grupparbeten sker via kursplattform. För mer information kontakta kursansvarig, Yvonne Németh yvonne.nemeth@mdh.se