Genomgång av Verifiering av tjänsteproducent

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Webbtidbokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster. Webbtidbokning innebär att mottagningen låter invånaren boka, av- eller omboka en tid direkt i journalsystemets.
Advertisements

Kontaktsjuksköterskans uppdrag och ansvar Klara Karlsson & Jennie Jackson Samordnande kontaktsjuksköterskor Hematologiska processen.
Välkommen till bildspelet om S2S Följ bara instruktionerna på skärmen För tränaren/ledaren: ett fullständigt videobibliotek av moment och övningar. förbered.
Oskrivna och skrivna regler i Kallhälls scoutkår Hälsodeklaration, personuppgifter och kontaktuppgifter Kåren har som policy att ta in en ny hälsodeklaration.
Ett fungerande schema förutsätter att uppdrag och arbetsgivarens förväntningar är kända ger utrymme för alla arbetsuppgifter inom avtalad arbetstidsram.
Miljödepartementet Ökat skadeståndsansvar och förutsättningar för generationsskifte Miljöminister Andreas Carlgren, Torsdagen den 18 februari 2010.
Nyutveckling Stöd och behandling 2016 Samverkan mellan SKL, Inera och 1177.
De mest använda knapparna Excel Start Ångra Gör om Fler knappar Vanligaste talformaten Klistra in Hämta format Inställningar tex För att placera.
Information och kontakt:  Hur nöjd är du med Informationen du får i nyhetsbrev från Hjälpmedelstjänsten:
Ögondroppar efter ögonoperation Flödesschema för bedömning och utförande enligt Egenvårdsförordningen alt som Hälso-och Sjukvård.
Pedagogiska planeringar Hanna Sepp Marcus Granberg Albina Brunosson.
Information om datasystem för vård och omsorg
Äldreomsorgen idag och i morgon Ny teknik i välfärdens tjänst
MIT-miljöer och utbildningsmijöer -Staffan Ekstedt
Kultur- och språkanpassad hälsoinformation Steg 1 Datum:
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
En hållbar organisation
Ackreditering enligt EN ISO/IEC 17025:2005
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring Bygga och Bo Att bygga ett nytt hus eller bygga till det hus du redan har, är något som för.
Nationell Patient Översikt
Välfärdens processer för myndighetsutövning inom IFO/FH
Avbrott i nätinfrastrukturen på US
Välkommen till information om lex Sarah
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE
Guide för personal som bemannar Telefon-/videohandledning
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
LUP Mål 3 Satsning på kompetensförsörjning
Kompetensförsörjningsgruppen presenterar
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Innehåll i och användning av läromedel.
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet
Friluftsliv.
Välkomna, nu börjar vi! Nina Frid Susanna Höijer handläggare handläggare.
Kartkontroll och godkänd karta
Utveckling och samordning av virkesmätningen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
Riksrevisionen Årlig Revision
Användaravtal för Nyps
Patientsäkerhet Patientsäkerhet, Socialstyrelsen Övergripande gemensamma mått Region Jönköpings län.
Nationell patientöversikt - NPÖ
Delprojekt 3 - Ämnesintegration
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Vad är ett system? "Ett system är ett nätverk av ömsesidigt beroende komponenter (fristående uppgifter, människor eller processer) som arbetar tillsammans.
Cykel information Agneta Nordström
Nationell patientöversikt
Nationell Patient Översikt
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
- ett verktyg för ANDT-uppföljning Introduktion
Informationsförsörjningstjänster
Erfarenheter av dynamiskt Inköpssystem
Diagnos och delaktighet
Projektet ”Sluta faxa” på 15 minuter 
Åtgärdsvalsstudie - Tillgänglighet för Stockholm, Nacka, Värmdö och Lidingö SL Riggert Anderson.
Kartläggning av stöd- och ledningsprocess
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Bostadstillägg Pensionsmyndigheten har av regeringen fått uppdraget att öka kunskapen om bostadstillägg och verka för att mörkertalet inom bostadstillägg.
Lathund-Ladok Hantera mallar för intyg
NY BESTÄLLNINGSPORTAL I JIRA - LADOKBESTÄLLNING
Dokumentera rätt i vården
Rapportering av avvikelse och lex Sarah
Webbtidbokning via 1177 Vårdguidens e-tjänster
Utveckling och samordning av virkesmätningen
HÅLLBARA LIVSSTILAR - Hur du lyckas med insats & utvärdering
Kontinuitetshantering
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Genomgång av Verifiering av tjänsteproducent

Ansvarsfördelning Ineras ansvarsområden Dina ansvarsområden Tillhandahålla testsviter och underlag Tillhandahålla anslutningsunderlag och självdeklaration Tillhandahålla nationella testmiljöer Granska och bedöma anslutningsunderlag Support och felsökning enligt gällande avtal Granska och bedöma självdeklaration Dina ansvarsområden Fylla i och skicka in övergripande anslutningsunderlag (förstudie m.m.) Skicka in blankett för anslutning mot SIT-miljön Verifiera uppfyllnad av verksamhetskrav Verifiera informationsmodells-mappning Validera information i sin kontext Verifiera uppfyllnad av krav i RIVTA och tjänstekontraktsbeskrivningar (TKB) Kunds testmiljöer

Support För supportfrågor under VavTP Tillitsmodellen hänvisas till kundservice på Inera. https://www.inera.se/kundservice/kontakta-oss/ Supporten hjälper till med:  Testmiljö Testförfarande/utförande Otydligheter TK-testsviter Självdeklaration Anslutning till SIT/QA Problem som rör referensapplikationerna (Journalen + NPÖ)

VavTP steg för steg

Förberedelser Egentester Utföra kommunikationstest mot SIT-miljö Ha resurser tillgängliga för assistans under VavTP såsom Kontaktperson hos leverantör Verksamhetskunnig personal för validering av information Egen personal med kunskap om SOAPUI Egen testmiljö Egen personal med god kunskap om de tjänstekontrakt som ska anslutas Förståelse för testprocessen

Releasepaket Laddas hem från Rivta.se och innehåller TK-testviter för verktyget SoapUI och självdeklarationer för att kunna utföra en verifiering

Testdata För att kunna genomföra TK-testsviter behöver testdata läggas upp i källsystemet. Tänk på att lägga in testdata som motsvarar verksamhetens användning av journalsystemet (verklighetstroget), samt med en bredd och variation (inklusive sällan-fall) som gör det möjligt att hitta eventuella problem”. Tänk på att testdata kan komma från andra system och sparas i journalsystemet Bra testdata är en förutsättning för att kunna lyckas med sin testning

Testning Utför testning i egen testmiljö med TK-testsviter för att verifiera funktionalitet, uppfyllnad av tjänstekontraktets regler, och mappning hos tjänsteproducenten. TK-testsviterna fokuserar mycket på tjänstekontraktets regler enligt tjänstekontraktsbeskrivning, schema och schematron, men har inte möjlighet att täcka in allt (t.ex. mappningsproblem eller andra semantiska problem). Så granska svaren även manuellt för att få en ökad täckning och för att upptäcka mappningsproblem

Testning i SIT Utför Validering av informationsmappning i SIT-miljön och använd referensapplikationerna NPÖ och Journalen så att verksamhetskunnig personal kan validera informationsmappning ur ett verksamhetsperspektiv.

Dokumentera i Självdeklaration Redovisa resultaten i Självdeklarationen samt dokumentera eventuella avvikelser i avsedda avsnitt. Det är en Självdeklaration per tjänstekontrakt.

Granskning Skicka in Självdeklaration och eventuella bifogade testrapporter och loggar till Inera för granskning.