Mål och resultat på Åsaskolan

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skola och arbetsliv i samverkan
Advertisements

Legitimationskrav Rekrytering
Center för Skolutveckling
Analys av måluppfyllelse i verksamheten som helhet Kollaskolan
Betyg i årskurser där man ej haft undervisning i ett ämne
Handlingsplan för matematikutveckling
Plan mot kränkande behandling
Vardaglig observationer
speciallärare specialpedagog pedagogisk kartläggning
Nya Elementar!.
Omdömen, bedömning och betyg
5 feb 2013 Pedagogiskt Forum Beskuren bild Göran Forsberg.
Kvalitetsredovisning 1 ÖSTERÄNGENS REKTORSENHET. kvalitetsredovisning 2.
Hej och välkomna!.
Nya utvecklingssamtal
F-6 och fritidshem/fritidsklubb 2013/14
Kunskaper Mål: Öka eleverna läs- och skrivförmåga Elever som lätt når kunskapskraven som minst ska uppnås upplever att de får ledning och stimulans att.
Individuella utvecklingsplaner ska: - vara ett stöd för elevens lärande - innehålla omdömen om elevernas kunskapsutveckling - innehålla en planering av.
Ett verktyg för systematiskt kvalitetsarbete
Föräldraråd
Nulägesanalys skattning 1-10
Vad? Så här ska vi … Delaktiga
VÅGA VISA är ett samarbete mellan Danderyd
Organisationsstruktur för Elevhälsan. Arbetsgång
Skolinspektionen Kvalitetsgranskning av svenskundervisning för invandrare i Falkenbergs kommun.
Elevsociala team.
Planering och genomförande av undervisningen
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
Samverkan kring likabehandlingsarbetet samt information om kommande läsårs organisation Råtorps skolor
Spångas EHT-plan en elevhälsoplan efter de nya Allmänna råd för arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram.
Komplettera med ett ord!
Mobila enheten Salems kommun *.
GYMNASIESÄRSKOLAN i skollagen
Verksamhetsplan Regional utbildningsstrategi Utvecklingsledargruppen
Lars Kaggskolan Prioriterade områden
Rektors ledarskap - En granskning av hur rektor leder skolans arbete mot högre måluppfyllelse.
Ett verktyg för systematiskt kvalitetsarbete
BFL Bedömning för lärande
Rektor/förskolechefens roll i införandet av ny läroplan
Plan mot diskriminering och kränkande behandling.
Systematiskt förbättringsarbete
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
ELEVER I SKOLAN = ELIS
Our arbete 28/ En halvdag för att arbeta med tre av forskargruppernas rekommendationer och att implementera ett nytt tankemönster på Åsaskolan.
Nämndplan 2015.
Välkomna Klassbloggen Lärare i klassen Skolrådsrepresentanter
Systematiskt kvalitetsarbete i vardagen!. Systematiskt kvalitetsarbete 1 juli 2011 förstärktes kravet på ett systematiskt kvalitetsarbete Kvalitetsredovisningen.
Skoldialogen - samverkan för bästa skola Växjökonferensen den 27 januari 2016 Marie Sedvall Bergsten, Undervisningsråd.
1. Uppmärksamma/Aktualiseringsorsak I första hand ska nya elevärenden tas upp i samband med elevvårdstiden. Här tar man ställning till om man ska göra.
INFÖR BETYGSPROGNOS GY VT ”Ett överordnat mål är att få alla barn, elever och deltagare inom AcadeMedias verksamheter att nå målen för.
* Smileprojektet är ett konkret stöd i implementeringsarbetet med de nya läroplanerna. * När projekttiden är slut har vi utvecklat metoder.
Skolinspektionen Bra tillsyn – bättre skola - Det pedagogiska ledarskapet.
ATT FORTSÄTTA UTVECKLA KVALITÉ PÅ SKOLAN SYSTEMATISKT KVALITETSARBETE.
INFÖR BETYGSPROGNOS HT2015 – ELEVER SOM LÄSER ÅRSKURS
Mosjö skola Kunskap och Glädje Tillsammans Arbetsplan 2015/ /2017 reviderad
Arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram.
Rektors vision ”Varje elev som lämnar Skanskvarnsskolan har hög måluppfyllelse, god självkännedom, gott självförtroende och en god kommunikationsförmåga.
ELEVHÄLSAN PÅ ALZAHRAÀ AKADEMI
Samverkan – att komplettera skolan Hur dokumenterar vi?
Välkomna! Föräldramöte 6 sept. 2017
Bedömning och betygsättning
SKA = systematiskt kvalitetsarbete på Åsaskolan
Mål och resultat på Åsaskolan
KAGG, DIN GULDBILJETT TILL FRAMTIDEN
Kontaktpersoner Bedömning & Betyg
Stöd och anpassning av undervisningen för varje elev. Vad krävs?
Kunskapsprocessen Spånga Grundskola
Om Mig – Från resultat till handling
Fördjupning till systematiskt kvalitetsarbete
Samverkansråd
Presentationens avskrift:

Mål och resultat på Åsaskolan Huvudman - Resultatdialog Rektor & EHT – eleverna socialt, lärande , kunskap - signalljus metoden , ÅP och extra anpassningar. Planerar för det fortsatta arbetet för speciallärare/ övrig personal under terminen. Mentor ser över mentorselever extra anpassning & ÅP tar hjälp av EHT vid behov. – kommuniceras på utv - samtal. Arbetslag & EHT möts Rektor - Utvärderar måluppfyllelse Pedagoger - utvärderar måluppfyllelse i ämnet på individ nivå, planerar det fortsatta arbetet. Pedagoger – Betyg Rektor & EHT - Planerar för det fortsatta arbetet under terminen. Mentor ser över mentorselever s extra anpassning & ÅP tar hjälp av EHT vid behov. Involvera eleven! Arbetslag & EHT möts Pedagoger -”klickar” i kunskaper, kompletterar med skolans insats vid ”insats krävs” Mentor - skriver in/ reviderar extra anpassningar utifrån ämneslärares rekommendation. Kommunicerar dessa med övriga undervisande pedagoger samt elev. Arbetslag & EHT möts Pedagoger -”klickar” i kunskaper, kompletterar med skolans insats vid ”insats krävs” Mentor - skriver in/ reviderar extra anpassningar utifrån ämneslärares rekommendation. Kommunicerar dessa med övriga undervisande pedagoger samt elev. Arbetslag & EHT möts Rektor & EHT - Planerar för det fortsatta arbetet under terminen Arbetslag & EHT möts Rektor & EHT – elevernas socialt, lärande, kunskap - signalljus metoden , ÅP och extra anpassningar. Planerar för det fortsatta arbetet under terminen. Arbetslag & EHT möts Mentor ser över mentorselever extra anpassning & ÅP tar hjälp av EHT vid behov. Involvera eleven! Rektor - sammanställer resultat kring betyg, bedömning och måluppfyllelse Pedagoger – Betyg - utvärderar måluppfyllelse i ämnet på individ , gruppnivå och genus. . Mentor ser över mentorselever s extra anpassning & ÅP tar hjälp av EHT vid behov. – kommuniceras på utv -samtal. Mål och resultat på Åsaskolan