Påverkansanalys Version 2 mars 2017 Målgrupp: personer i alla åldrar, som efter utskrivning från sluten vård behöver insatser från socialtjänst, den kommunalt finansierade hälso- och sjukvården eller den landstingsfinansierade öppna vården Sekundär påverkan ”Hur?” Primär påverkan (2-4) ”Vad?” Superanvändare utbildas + Breddutbildning till många Tydligt beskriven process finns och är känd Göra rätt i alla stegen i vårdplaneringsprocessen Personcentrerad SIP görs VC, hemsjukvård, specialistvård är delaktiga och samverkar Mål/ målområde Patient och/eller närstående är delaktig i processen Personer/närstående upplever vårdplanerings-processen positivt Trygg, säker, samordnad och ”rätt” vårdplaneringsprocess vid in och utskrivning från sjukhus Alla har en personcentrerad SIP som används och är känd Trygghet för processen och vård när hemma Tydligt varför ny vårdplaneringsprocess Tydligt beskriven process och rutiner finns och är känd Medarbetare upplever vårdplaneringsprocessen positivt Lätta vägar att kommunicera Rätt och aktiv parter i samverkan It-system för kommunikation mellan olika aktörer finns - Link IT-stöd, Rutiner, Mallar finns och fungerar Processbild och rutiner finns. SIP finns läsbart för alla aktörer - Mall i Cosmic Tillräckliga resurser finns: Personal, tid, kompetens Utbildning i Process ,SIP, och Link Vårdsamordnare på VC finns och fungerar. Utbildning, nätverk