Vilka är dina förväntningar?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Avtalsdatabasen kommer att byta utseende
Advertisements

Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
Individuellt lärande tillsammans
Minnesanteckningar från förtroendevaldsträff 15/
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
Samarbete med Microsoft Office Sharepoint server 2007 Angelica Rydelius Bergman Välkommen!
Problemsnack eller bygga lösningar.
Att söka och förvalta kunskap
Geospatial Solutions Sweden AB  Kommer GeoSol garantera support på TB2?  Ja, vi kan garantera support på Topobase2.  Kommer GeoSol utveckla ny KBFunk.
Mål och betygskriterier
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
Block 4: Att driva företag
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Journalister har ofta kontakt med forskare
BLI EN BÄTTRE VALBEREDARE SPF – kurs i Vaggeryd Rune Kjernald 1.
Möjligheter till arbete med hjälp av kognitivt stöd ?
Dialogdag 23/ Lagen om regionalt utvecklingsansvar i vissa län Regionalt tillväxtarbete (regionalt tillväxtsansvar) -Regional utvecklingsstrategi.
Utmaningsdriven innovation
Introduktionskurs för användare Del 1
Sammanställning av gruppdiskussioner på pers.ass.-kurs, Fyrbodal
Chalmers som stiftelsehögskola – utifrån studenternas perspektiv.
Skolutveckling Sfi Norrköping 2014 Flippade undervisningsmoment B-kurs på distans med fysiska träffar
Visa & Prova Skolfederation Kristina Edman
Att tillsammans påverka!
Logoped Lena Nilsson Logoped Elin Berglund
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Välkommen till fördjupning IT
Förslag till Arbetsrutiner inför ”Nulägeskartläggning” MÅL 1
Områdesmöte Vårterminen Agenda Del 1: Status upphandling och tidsplan Områdesmöte Grundidé Diskussion Del 2: Arbete i resp. grupp.
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Naturvårdsverket | Swedish Environmental Protection Agency 1 Nationell EBH-träff – Osäkerheter och projektrisker Ulf Larsson, Naturvårdsverket.
Informationsinfrastruktur Välkommen till ett samarbete för att effektivisera åtkomst till dokument mellan och inom organisationer.
Handledarutbildning för Läslyftet ht15-vt16 Handledning – Ewa Wictor
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Företagsklimat Företagares och politikers syn på skatter, regler och kostnader Skillnader i synen på företagsklimatet 2010 Dalarnas län.
1 © copyright Aim 4 knowledge AB Referensmodell för en enklare väg till service management.
ANVÄNDARBETEENDE Kompetensgruppsarbete E-tjänster inom vägsektorn Flåm.
Hemläxa: att se positioner i systemet Reglab: Lärprojekt Integration – regionernas roll Skapa din egen ”system- och relationskarta” enligt instruktionerna.
Kultur- och språkanpassad hälsoinformation Steg 2 Datum:
Summering från lördagen
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Kronobergs län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Kalmar län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Blekinge
Vägledning 5 steg för att följa Dataskyddsförordningen
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Upplands län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Gotlands län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Södermanlands län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Skåne län
Att skriva en resonerande text
Presentation av ledningssystemet
Öppen frågestund Den 4 maj 2017.
Lektion om samband.
36 % 56 % Källa: IDC Visste ni….det finns studier som visar att en anställd lägger 36% av sin arbetstid på att leta efter och sammanställa information,
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Jönköpings län
Skillnader i syn på företagsklimatet 2010 Örebro län
SVERIGES CHEFSORGANISATION
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
Lön och verksamhet BILD 2: Introduktion forts.
Din lön och din utveckling
Områdesmöte Vårterminen 2015.
Omställningen av hälso- och sjukvården
ESCRIBIR 1.Skriv och berätta om dig själv.
Hur kan digitala flöden underlätta, effektivisera och stärka ärendehanteringen?
Statusrapport införande
Aktivera administrationsmodulen i Business Online
Den här presentationen innehåller:
Nästa steg mot en attraktiv och hälsofrämjande arbetsplats
Helena Lennholm, KTH Docent i träkemi
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Vilka är dina förväntningar? Vilka är vi som är här? Företag Namn Vilka är vi som är här? Namn, Företag, Roll och Förväntningar Roll Vilka är dina förväntningar?

Hur ser det ut i din verksamhet? 1 Vi använder IC till: Steg-för stegguider 2 Vi använder IC till: Steg-för stegguider Textguider 3 Vi använder IC till: Steg-för stegguider Textguider Översiktsguider 4 Vi använder IC till: Steg-för stegguider Textguider Översiktsguider Kurs (LMS) Processer Hur ser det ut i din verksamhet? Laget runt, hur ser det ut i din verksamhet. Hur mycket av produkten InfoCaption använder ni på hemmaplan?

Vad är skillnaden mellan? Och Vad är skillnanden mellan söksida/filter och en översiktsguide? Diskussionsövning, prata ihop er radvis och presentera Skillnader Söker mot större mängd guider Söker mot guider kopplat till fler områden (kan vara så) Guider visas utan någon bestämd struktur, vilket gör det svårt för t.ex. nyanställd Mer FAQ (söksida) Handbok mer utbildning och struktur

Demo Översiktsguide Demo Översiktsguide: Visade Raindance – introduktion för ny användare i ekonomisystemet https://training.procydo.com:443/1694.guide

Före, Under och Efter En bra handbok kan tjäna många syften: Exempelvis: 1) Kommuniceras ut inför en lärarledd utbildning för att öka förståelsen och diskussionsnivån när man träffas (kortar ner fysisk utbildning) 2) Användas som Agenda under utbildningen. 3) Personer som inte kan närvara får samma utbildning på distans 4) Samma handbok kan tjäna som supportmaterial efter utbildningen. Innebär: Förkortad tid för lärarledd utbildning, möjlighet att göra på distans och sänka antal ärenden till supportfunktioner.

Stycka elefanten och följ flöden För att få en så renodlad handbok som möjligt kan man med fördel stycka handboken så det blir enklare att hitta rätt. Vad menar jag med att stycka? 1) Ex. Ny kund – Befintlig kund (skiljer sig instruktionerna) 2) Ex. Offerera avtal – Teckna avtal ….kanske krävs två handböcker Att följa flöden, va kan jag mena med det? Utgå alltid ifrån användarens vardag och befintliga arbetssätt för att skapa igenkänningsfaktor

Skapa en Översiktsguide Visa hur man skapar/ändrar en Översiktsguide: Demonstration av hur man skapar: http://infocaption.com/46.guide

Testa själva Möjlighet att testa att skapa: Skapa en Outline för nyanställd Skapa en Outline för ett system