Säljsamtalet Innesälj.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Samborådet Emina Redzematovic. Samborådet 2. Coach/vägledare kartläggning Motivationssamtal Bedömning Upprättande av handlingsplan Planera insats Följa.
Advertisements

Argumentera. Vad är argumentation? När är det viktigt att kunna argumentera? Vilka ämnen är lätta/svåra att argumentera om? Introduktion Att ange skäl.
Version: En modern idrottsförening som präglas av glädje, öppenhet och ett ökat välbefinnande hos barnen, ungdomarna och de vuxna! God idrottsutbildning.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
Grupputvecklingssamtal GUS Dokumentet har utarbetats efter att chefer i LiV efterfrågat en metod för att genomföra utvecklingssamtal i grupp. Gruppen ges.
Genomförd av CMA Research AB Medarbetarundersökning 2014 Oktober 2014 Ängelholms kommun.
16:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Kampanjens förutsättningar sammanfattas i en brief Bakgrund Vilka är målgrupperna? Kampanjens mål Vilka.
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation SWOT Personas (användare) 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt.
Vad är evidensbaserad praktik? Evidensbaserad praktik (EBP) är integreringen av bästa forskningsstöd med professionell praktisk erfarenhet och klientens.
H2000 Servicekunskap – för goda kundrelationer Kopiering tillåten © Liber AB 12:1 Olika metoder för kundundersökningar Skrivbordsundersökning: använder.
Fredrik Steinholtz - Vagabond nt AB Fredrik Steinholtz -
Distrikt 1410 Område 10 PETS 16 mars 2013.
Automatic Delivery Rewards
Målsättning Genom att utbilda beställarna i inköpsportalen
Välkomna på föräldramöte Irsta IF F-08
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Från chef till ledare Modul II: Gruppcoaching.
Claes Anstérus.
Hur kan jag få bättre kontroll över mitt arbete?
Presentationsteknik.
Planeringsfasen av arrangemang
Samordnad Individuell Plan - Hur enkelt kan det bli?
Grundläggande Försäljningsteknik
Från chef till ledare Modul III
Rekrytering.
Kaktusen är taggig, har en mjuk insida, och är en riktig överlevare.
Vård- och omsorgscollege återcertifiering
Försäljnignsledning.
Förslag till Länsplan Robert Örtegren, Trafikdirektör.
Aktuellt COSMIC R8.1 Nummer 17 vecka
Etik- planering.
Vår Handlingsplan Axplock: Individuella rökavvänjningar
VÄLKOMNA TILL VD-Dagen 2017
Utbildning Systemadministratör i C2
SOCIALA MEDIER-KAMPANJ “The Butterfly Effect”
Kartkontroll och godkänd karta
För att anmäla till Blodomloppet
Tillsyn förskola, pedagogisk omsorg
Vilka är vi som deltar idag?
Affärskunskap.
Nu bygger vi nya KomIn..
Handel med andra Övningsföretag
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
1 Åtta goda skäl till att ställa ut på en mässa
Kompetensförsörjnings-processen
TRIS-processen TRIS-teamen arbetar enligt TRIS-processen. TRIS-processen är den gemensamma processen och modellen för rehabiliteringssamverkan. Från vårdens.
- ett verktyg för ANDT-uppföljning Introduktion
Att tänka på vid schaktning
Region Norrbottens gemensamma dokumenthanteringssystem
Så här infogar du den här bilden i en egen presentation
E-handel på KTH På följande sidor beskrivs hur vi på KTH arbetar med E-handel. KTH har i uppdrag att efterleva myndighetskravet om elektroniska beställningar.
ARBETSMODELL FÖR PLANERING AV DISKUSSIONEN
Systematiskt kvalitetsarbete
Elevhälsoarbete och kvalitet ….vad innebär det?
Varför behövs en ny version av MIS Sak 2.0
Lathund-Ladok Hantera mallar för intyg
Leverantörer Bas Bedömning Utvärdering Samarbete Utveckling.
Samordnad hantering Inledande utgångspunkter
Så här infogar du den här bilden i en egen presentation
det är viktigt att detta datum följs då
Förslag på Power-Point för introduktioner till:
Revisionsredogörelsen 2017
ÖKA PR-GENOMSLAGET NY TJÄNST Lås upp artiklar bakom betalvägg och sprid fritt till anställda, kunder och andra Frustrerad när ert PR-arbete döljs bakom.
Kommunikationsprocesser
Instruktioner Välj rätt kommunlogotyp här till höger
Guide för genomförande av grundutbildning Barnkonventionen
Så här infogar du den här bilden i en egen presentation
Fortbildning för pedagoger
Kursadministration- Aktivitetstillfälle
Struktur i modellen, 5 steg
Presentationens avskrift:

Säljsamtalet Innesälj

Tema: Säljsamtalet och avslut av inkommande förfrågningar Målgrupp: Innesälj/bokning av konferenser i alla brand Tidsåtgång: 2 dagar Leverantör: Institut for salg og markedsføring Ansvarig i Choice Hotels: Kari-Anne Røisland Anmälan: helen.sturesson@choice.no Pris: Kr. 3000,- pr. deltagare (resa/uppehåll i tillägg)

Målsättning Ge deltagarna ytterligare kunskap om hur vi arbetar med konferensförsäljning i Choice Hotels. Kvalitetssäkra innesäljs användning av säljsystem och dokumentmallar Ökad closing på inkommande förfrågningar

Innehåll (1) Handtera inkommande förfrågningar. Till tider, en hektisk arbetsplats, där kunden bestämmer. Planering och struktur i arbetet? Sammarbete med utesälj? En del av försäljningsavdelningen? Ägarskapet till kunden / offerten? Kunnskaper, färdigheter, styrning och motivation.

Innehåll (2) Order Offert Behov Kunden ringer in Closing Beslutsprocessen Bekymring för beslut (Behov för att skicka offert?) Offert Bruk av mallar i Super Office Skriva säljande offerter Följa upp det, systematik Invitera på visning (samarbete med utesälj?) Uppenbara och utveckla kundens behov Öppna, stängda, ledande och neutrala frågor Färdigheter i lyssning Argumentera egna USP Handtera invändningar, härunder pris Från kalla fakta till nyttovärde för kunden Behov Kunden ringer in "Från förfrågan till försäljning" Arbetsrutiner Struktur