KLUBBENS PUBLICITETSBILD - Situationen

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Generell bedömningsmatris i SVENSKA (fortsättning på baksidan)
Advertisements

Seminarium om producentansvar 15 mars KSL Nalen Kent Carlsson.
HALLAND Bilda en kommuniktionsgrupp. HALLAND Varför kommunikation? Rätt kommunikation är framgångsreceptet. Kommunikation kräver tid och eftertanke för.
Opinionsbildning och påverkan i stort och smått. Varför beslutsfattarna ska lyssna på Företagarna?
1 Innan Du börjar … angående Internetbaserade kurser /15 Källa:
Innan du börjar För mer hjälp kontaktar du klubbens IT-ordförande eller avdelningen Electronic Learning via e-post: Denna presentation.
Namn på tillfället (kan skrivas på flera rader) Namn på den som presenterar Datum xx.xx.2016.
KEDJAN AV HJÄLP BÖRJAR MED DIG Hungerdagen 15 – Du kan hjälpa! Kuva: Leena Koskela Hungerdagen 15 – 17.9.
I detta projekt var uppgiften att konstruera en av flera plattor som tillsammans formar en mindre ”stad”. Denna stad ska vara en plattform för mindre.
Kommunikation Tove Phillips Olika perspektiv att studera ämnet kommunikation: Sociologi  Sociologiska perspektiv Kommunikation är en naturlig del.
Hur tänker du kring detta? 1 Du läser något på sociala medier som upprör dig. Du kommenterar och delar inlägget och flera av dina vänner gör samma.
Empowerment i teori och praktik?
Teckensnitt i mallen: Rubriker: Franklin Gothic Demi Brödtext: Franklin Gothic Book.
Distrikt 1410 Område 10 PETS 16 mars 2013.
Rotarys medlemssituation – Översikt och distrikt 1410
Medborgarpanel om bibliotek I Botkyrka
Inled med att presentera Raoul Wallenbergs dag
Samuel Svenson samsv
Jul i Sinnet-insamlingen 2017
Livet i en välfärdsstat
VÄLKOMMEN TILL HÖSTSEMINARIET
Lansering av ny webb 11 mars
Lösningsförslag för ABB
BESÖK OSS PÅ FACEBOOK OCH EDGYMNASIET.SE
Innehåll Form (Svenska Impulser från s 198)
Lektion 2:1 Våldets uttryck Våldet tar sig olika uttryck
VÅRT DISTRIKTS OCH VÅRA KLUBBARS OFFENTLIGHETSBILD
Välkommen till nätverk för publicerare och redaktörer
Samhällskunskap år 6 Catha Glaas, Thomas Smith
Information för it-handledare i pensionärsföreningar
Steg för livet
Säker användning av dator och nättjänster
Den digitala resan är påbörjad
Kommer ni ihåg våra STORA frågor?
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Skrivardagar januari Artikel - Reportage - Nyhet - Notis - Inledare/ledare - Krönika - Insändare - Debattartikel - Pressmeddelande.
Kommunikationsplan Bilaga 11 till överenskommelsen mellan Hudiksvalls kommun och Arbetsförmedlingen gällande samverkan för att minska arbetslösheten.
IT verksamhetens satsning utifrån IKT.
9...
Hur skriver man en berättande text
Lions Pass the Plate #lionspasstheplate
CASE Jolanda Riissanen
Verb Ett verb talar om vad någon gör eller vad som händer.
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
Typiska kännetecken för instruktioner
planerare Kaarlo Saukonpää Utbildningsstyrelsen
UF Ett år som företagare Företagsamhet och arbetslivsfärdigheter i praktik Timme 4. och 5. – Affärsidé, personal och rådgivare.
Övning Tid: minuter Instagram-målet.
ÅP / Lektion 8 Omtumlande händelser och inledda återfall
Rotary Doctors Sweden 30 år Upprop 4:e kvartalet 2018
Mobiltelefonins utveckling
TK 466 Belägenhetsadresser
- Att vara personlig och beröra
Textgenrer.
Hur gör vi? Nyhetsvärdering För vem och varför?
MARKETING MANAGER 2016/2017 Liza Manestam.
Johan gustafsson, kommunikationschef c more
Vändagskampanjen 2019 Info för frivilliga
Ordförandekonferens BlOF 2018
Vändagskampanjen 2019 Info för frivilliga
Ersättningskollen.
Föräldrarmöte P07 Säsong 2016
Navigatorn.
Innehåll Form (Svenska Impulser från s 198)
Ett komplement till vårdens övriga hälsofrämjande arbete
Innehåll Form (Svenska Impulser från s 198)
Att använda Oma i avdelningen
Angereds unga stadsutvecklare
Kursadministration- Aktivitetstillfälle
Struktur i modellen, 5 steg
Presentationens avskrift:

KLUBBENS PUBLICITETSBILD - Situationen Publicitetskommitténs ordförande Pentti Pirttilä Distrikt 1410 Höstseminarium 10.10.2015 Säkylä

PUBLICITETSBILDSUTBILDNING Publicitetsutbildningen hösten 2015 15.9 Björneborg 30.9 Forssa 8.10 Åbo Till utbildningarna har det anmält sig ca. 20/tillfälle Tillsammans har det kommit anmälningar från 25 olika klubbar (60 klubbar i distriktet)

UTBILDNINGENS INNEHÅLL Inledning Orientering i My-Rotary-sidorna och Brand-center- Rotarys visuell uttryck och färdigt material Idéer och god praxis för kommunikation(modeller,verktyg) Klubbens www-sidor och Facebook Rotary-tidningen Diskussion / grupparbeten

PUBLICITETSUTBILDNINGENS MATERIAL J Publicitetsutbildningens material finns på distriktet www-sidor http://www.rotary1410.fi/ >>för medlemmar>> publicitetsbildskommittén Lösenord: ratas

HUR GICK DET I BJÖRNEBORG ? Bra diskussion, god feedback Rotarys nya logo nya visuella utseende var inte bekant – inte i användning ännu Efter utbildningen gick många klubbar in och gjorde ett nytt klubblogo på My Rotary-sidorna Mycket diskussion även om behovet av publicitet för Rotary Fortfarande synpunkter om att Rotary inte skall synas eller delta i lokala händelser

VARIFRÅN UPPSTÅR ROTARYS PUBLICITETSBILD? Publicitetsbilden uppstår enbart genom att handlingar och aktiv verksamhet Rotarys publicitetsbild uppstår genom handlingarna i rotaryklubbarna-satsning på ”gräsrotsnivån behövs! Det vi gör, är vi! Eller, vilken är vår publicitetsbild ifall vi inte gör nånting?

GOD OFFENTLIGHET BELÖNAR

I ALLT DETTA KAN DU DELTA - KOM IHÅG ATT BERÄTTA ÅT ALLA Initiativ, jippo, serviceprojekt, händelse Ett eget evenemang eller deltagande i ett lokalt evenemang som en av aktörerna Insamling eller annat riksomfattande tema En intressant föredragshållare/gäst på veckomöte Utbyteselev Vänskapsutbyte, resor Ryla

ALLA KANALER STÅR TILL FÖRFOGANDE! www-sidor klubbarnas egna sidor distriktets sidor Facebook och övriga sociala medier klubbens egna sidor Lokalmedierna> notiser, artikeltips >>>mottagarmängden blir mångfaldig med små finesser

Upprätthållande av klubbarnas www-sidor känns jobbigt Alla har inte ens en direkt domain-adress Nuvarande tjänsterbjudares plattform motsvarar inte på något vis Rotarys nya grafiska uttryck Systemet alltför stelt och dystert Till detta vill man ha hjälp från distriktet!!! >>Feedback från skolningstillfället i Björneborg

WWW-SIDORNA DET VIKTIGASTE FÖNSTRET FÖR ROTARIANERNA www-sidorna en viktigaste informationskällan Uppdateringen Utseendet Image Är de attraktiva? Rotarys formella uttryck Fungerar de på mobila enheter? >> Får vi en bild av klubbarnas sidor, att vi moderna, aktiva, hjälpsamma........?

Varje rotarian för budskapet vidare JAG EN ROTARIAN Varje rotarian för budskapet vidare Gå stolt med rotarymärket på bröstet Var färdig att berätta vad Rotary är (hissprat) Dela Rotaryberättelser i Facebook En sak, som du tycker att är bra, är det säkert bland dina vänner och bekanta

LOGO ENLIGT DE NYA BRANDREKOMMENDATIONEN Har din klubb redan en rekommendationsenlig logo?

VI HAR MYCKET ATT BERÄTTA-GÖR EN LISTA Vad händer på veckomötena Vad deltog våra rotarianer i ? Vilken rotarymånad är det? Vad händer det ute i världen, vad är aktuellt? Och hur reagerar rotarianerna? >>>>Vilken är rotarianernas roll t.ex. I flyktingfrågan?

HEMUPPGIFT TILL ALLA KLUBBAR Logga in på My Rotary-sidorna/ bekanta er med Brand Center Gör en logo i enlighet med de grafiska rekommendationerna åt klubben Planera kommunikationen/utnyttja årsklockan Satsa på www.sidorna och Facebook Take action!

Klubbarna har föga kunskap i om publicitetsbilden SUMMA SUMMARUM Klubbarna har föga kunskap i om publicitetsbilden Det behövs en massa praktisk skolning, rådgivning och färdiga schablon för att sköta om kommunikationen Distriktets roll är betydande – publicitetsbildskommittén bör på alvar hjälpa klubbarna Arbetet har inletts – nu fortsätter vi stort och synligt

HJÄLP TILL KOMMUNIKATIONEN Distriktets publicitetsbildskommitté Ordf. Johanna Talikainen johanna.talikainen@mainossatama.fi 0400 851 704 Finlands Rotarys Brand Manager assistant Niko Niemi nikoniemi@hotmail.com