Cummins modell för reflektion

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
om företaget där du gör din praktik!
Advertisements

Kunskapskrav för godtagbara kunskaper i slutet av årskurs 3 – Svenska
Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
En förskola att förundras i!
Hålltider för dagen 9.00 Kaffe 9.30 Inledning, start
som underlag för skolutveckling och eget lärande
Att läsa och studera.
Pedagogisk dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet
Molndal.se Kultur och Fritid - Bibliotek Synliggör biblioteket - i teori och praktik Anette Eliasson
Att skriva en artikel.
Mötesstruktur.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Entreprenöriellt Lärande _says_schools_kill_creativity.html Hur förbereder vi eleverna att möta en framtid.
I taket lyser stjärnorna Johanna Thydell
Läroplansträff Välkomna.
Läroplansträff Välkomna.
Reportage Något som bärs eller förs tillbaka!
SVENSKA.
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Evidensbaserade metoder och Evidensbaserad praktik
Handledarutbildning Delkurs 4 Barn- och fritidsprogrammet BF
Regional utveckling möter socialtjänst -lärdomar och reflektioner från utvärderingen av URBAL i Härryda kommun. Anna Johansson FoU i Väst/GR.
Läroplansträff fritidshem
Mervärden och aha-upplevelser
Spågumman Spågumman kollar på bilder, bildtexter, baksidan av en bok, rubriker och vad det är för typ av text. Hon kan på så vis få en bra uppfattning.
Välkommen till utbildning som yrkesföreläsare! Vad gör Tria Trias samarbete med ST, SKTF och Unionen Yrkesföreläsningar Ditt uppdrag Hur går det till?
Val, införande och användning av AS
Projektet Bättre psykosvård Sammanfattning. Projektet bättre psykosvård Projektstart november 2011 Uppdrag: stötta enheter i landet som jobbar med psykosvård.
om företaget där du gör din praktik!
Lärande samtal Utse en gruppledare som leder samtalet och håller tiden
Läroplansnätverk förskola 27/ Välkomna!. Dagordning Återblick från förra träffens arbete med språklig begreppsförståelse Kort genomgång av dagens.
pedagogisk dokumentation
Idrott och hälsa 1.
Vo12 Projekt på APL: Lagar och bestämmelser
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Skrivardagar januari Artikel - Reportage - Nyhet - Notis - Inledare/ledare - Krönika - Insändare - Debattartikel - Pressmeddelande.
Brainstorming En enkel metod för att snabbt få fram många idéer till hur man kan hantera en fråga eller lösa ett problem. Börja alltid med att utan invändningar.
Orebro.se Välkommen till Lärardagen 10 augusti 2016 Skolverkets bedömningsstöd i läs- och skrivutveckling i svenska åk 1-3.
SKRIVA TEXTER Vad är uppgiften? Berätta om det inte något annat! Skriv mycket! Bättre med lång text och fel än lite och rätt. Några exempel på bisatser.
Du ska inom arbetsområdet lära dig att Tolka och förenkla uttryck med bokstäver Lösa enkla ekvationer Upptäcka och använda mönster och samband Skriva och.
(använd bildspelsläge) Så här fyller du i omdömesformuläret.
Presentationsteknik Tips och råd Would you like to take a bite ?
4 processer att behärska:
Välkommen till svenska 1
Agenda Söderköpings IK PF03 Föräldramöte 19/3
LEDSTJÄRNOR HSL-ENHETEN
VISA DENNA BILD: INLEDNING
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
Varför tycker jag som jag gör? Om våra informationskällor.
Hur tänker du kring medieutvecklingen? Om det nya medielandskapet.
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
Nationella proven i svenska
Att skriva essä.
Normaliseringsprocessen
(använd bildspelsläge) Så här fyller du i omdömesformuläret
Hur gör vi när vi läser?.
Kroppsspråk, röst och artikulation
ETT VIKTIGT MÖTE OM DITT BARNS IDROTTANDE
Måndag den 22 januari 2018.
Måndag den 5 februari 2018.
Workshop Arbetsplatslärande.
Ta reda på vad eleverna lär sig under lektionen
Referat och källhantering.
Chefens kommunikativa uppdrag Dag 1 & 2 Övningar
Kompetensutvecklingsmaterial i slöjd Tema 6 Andra tillfället
Kompetensutvecklingsmaterial i slöjd Tema 1 Andra tillfället
Min vardag som handläggare
Så här arbetar jag/vi med Idrottsmedelapplikationen
Lärande (i) organisationer
ÅP / Lektion 6 Att kanske förändra vilka man umgås med
Presentationens avskrift:

Cummins modell för reflektion Tänk igenom det du läst. Skriv ner följande punkter (gå tillbaka till dina marginalanteckningar): Tre nyttiga, användbara kunskaper. De behöver inte vara nyheter för dig, men du får en påminnelse om och/eller riktlinjer för hur de här kunskaperna bäst kan omsättas i praktiken inom det här verksamhetsfältet. Två nya intressanta lärdomar. Ett par moment i läsningen som blev ”Aha-upplevelser” för dig när du läste om dem och som berikade ditt kunnande. En kritisk synpunkt. Den kan handla om något i innehållet som inte stämmer med dina tidigare kunskaper och erfarenheter, eller det kan vara något som verkar praktiskt svårgenomförbart eller svårmotiverat.

”Att äga sin tid!” Fundera och dokumentera individuellt utifrån modellen (10 min.) Utse samtalsledare Gå laget runt och låt var och en berätta om sina tankar utifrån modellen (3-4 min/person) Samtalsledaren gör en kort sammanfattning av gruppens tankar. Var och en noterar sin respons, sina frågor och dessa lyftes då ordet släpps fritt på slutet.

http://bit.ly/2hjQdG2