Omvänt ärende och Egna ärendetyper (Mina vårdkontakter)

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsbyggnadsförvaltningen Uteserveringar i Uppsala Hur arbetar Uppsala kommun med uteserveringar? Roger Lindström enhetschef (SBF)
Advertisements

9/21/2016 Föräldraenkäten 2015 Förskola Skyttebo.
Self Service NET2 -Set up Spara gärna denna manual på din PC eller skriv ut materialet för senare stöd. | +46.
Landstingsfullmäktiges hälso- och sjukvårdsberedningar Det finns fyra beredningar: öst, nord, syd och mitt. Beredningarna består av förtroendevalda.
Nyutveckling Stöd och behandling 2016 Samverkan mellan SKL, Inera och 1177.
Cosmicinformation. Nyheter i Cosmic - Cosmic R8.0 - SMS-avisering, Cosmic reminders Självbetjäningsstationer på G Klinisk översikt, mottagning Registrera.
DIVISION Landstingsdirektörens stab Nationell Patientöversikt, NPÖ Nationell patientöversikt, NPÖ, gör det möjligt för behörig vårdpersonal att med patientens.
Färdiga e-tjänster för att effektivisera er hantering kring ENSAMKOMMANDE BARN Under 2015 kom ensamkommande barn och unga till Sverige för att söka.
Ögondroppar efter ögonoperation Flödesschema för bedömning och utförande enligt Egenvårdsförordningen alt som Hälso-och Sjukvård.
Region Östergötland Utbildning E-frikort
Statistik. PDF-fil Excel-fil Omvänt ärendeflöde Mvk rollen Vårdgivare ger behörighet att kontakta patienterna via Mina vårdkontakter, utan.
Workshop 2: Skapa egna e-tjänster och skicka ärenden till era patienter.
Information om datasystem för vård och omsorg
Så här anmäler du dig till högskolan VT18
Mina vårdkontakter blev 2015……
Informationsmöte VA till Varola
Visning av webbtidboken i Cosmic via Mina vårdkontakter
Från Mina vårdkontakter till 1177 Vårdguidens e-tjänster
Så arbetar Nacka med fysisk tillgänglighet Jessica Röök, Anki Rudström Utvecklings- och samordningsenheten.
Välkomna till klass SI16D!
Nya föreskrifter och allmänna råd om läkemedelshantering
3.1 Hur se uppgifter/besök från andra vårdgivare?
Landstinget i Värmland Förvaltningsorganisation, tjänsteresa och riskanalys (10 minuter) Eftermiddagen
Till dig som är en ny studerande Studenternas hälsovårdsstiftelse
Personcentrerade E-tjänster
Patientlagen ger utökad valmöjlighet
Tips när verksamheter startar sina piloter
Arbetsformer XX vattenråd.
SPOR PROM lösningsförslag Magnus Mickelsson, Systemarkitekt UCR magnus
Tandvårdsförmåner - det statliga tandvårdsstödet
Delregionaltmöte Nordväst
Självbetjäningsterminal i primärvården
En välinformerad patient är en trygg patient
Bidrag från CSN För dig på gymnasiet.
Utvärdering av Turistbyrå
Diabetesenkäten och Diabetesprofilen på webben
Nationell patientöversikt - NPÖ
Språkinlärning på talets grund
Välkomna! Utbildning för sköterskor förskrivning av madrasser
Så enkelt som möjligt för så många som möjligt.
Medarbetarenkäten december 2018.
Nationell patientöversikt
SKOLA24 • VANLIGA FRÅGOR december 2018 Vanliga frågor!
Rutiner vårdplan Sårbehandling
Journal via nätet - en av e-tjänsterna på 1177 Vårdguiden
Redovisning enkätsvar PASCAL och eTjänstekort
FAQ NYA Fritester Tekniska kommittén.
Statusrapport Stöd och behandling: Självbetjäningsterminaler:
Diagnos och delaktighet
Smartare möten – effektivare uppföljning
Projektet ”Sluta faxa” på 15 minuter 
Webbtidbokning – nu kör vi igång!
G Anpassa den här banderollen med ditt eget meddelande! Markera bokstaven och lägg till din egen text. Använd en bokstav per bild.
Hur vi jobbar med samhällskunskap
Bidrag från CSN För dig på gymnasiet.
Supportstuga: Terminsstart och -slut
PPM Trycksår Region Östergötland 2019 Rätt läkemedel - varje gång
Mobil incheckning och betalning
Produktnamn.
V Anpassa den här banderollen med ditt eget meddelande! Markera bokstaven och lägg till din egen text. Använd en bokstav per bild.
Dokumentera rätt i vården
Implementering, utvärdering och systematisk uppföljning
Välkommen till visning av
Ärendetyper Visning av de olika frågor du kan lägga till i ett formulär.
Information om lagförslag: medicinsk bedömning inom 3 dagar
Bidrag från CSN För dig på gymnasiet.
Supportstuga: Medarbetarkopplingar
Utbildarhandledning Link
Bidrag från CSN För dig på gymnasiet.
V Anpassa den här banderollen med ditt eget meddelande! Markera bokstaven och lägg till din egen text. Använd en bokstav per bild.
Presentationens avskrift:

Omvänt ärende och Egna ärendetyper (Mina vårdkontakter)

Omvänt ärende Syfte För att Starta en dialog med invånare, t ex Lämna meddelande, Lämna provsvar Information eller fråga/frågor Kom överens med patienten att mottagningen lämnar meddelande via e-tjänsterna Du måste veta att patienten använder e-tjänsterna

Förutsättningar Formuläret skapas och aktiveras Efter aktivering blir det tillgängligt för vårdgivare att använda Ej massutskick – ange personnummer Använd gärna sökordet MVK i journalen ( finns i Allmänna patientuppgifter – Konto Mina vårdkontakter och har valen Ja och Nej)

Skapa mall

Skapa fråga

Fråga till patient

Svar från patient

Meddelande till patient Meddelande till patient

Exempel på utskick av meddelande till patient

Patienten läser meddelandet

Omvänt ärendeflöde Vill ni pröva – hör av er till oss!

Egna ärendetyper T ex Egenremiss

Egenremiss