Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Redovisning enkätsvar PASCAL och eTjänstekort

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Redovisning enkätsvar PASCAL och eTjänstekort"— Presentationens avskrift:

1 Redovisning enkätsvar PASCAL och eTjänstekort
Mona-Lisa Lundqvist

2 PASCAL Utskick till alla 15 kommuner
Svar från 7 kommuner (48 svar PASCAL) 19 st använder det dagligen, 29 st flera gånger i veckan, PASCAL, 20 st ger utbildningen betyg medel och under. Tröghet, långsamt, Svårt logga in, krångligt, registrera ny patient, avluta patient, ändra ordination, för många medicinlistor, utskrifter, svåröverskådligt allt blandat disp, v.b, osv Support???

3 PASCAL vad saknas Man vill kunna se stopptider för ordinationsändringar. Leveransadress och kundnummer direkt Svarsmeddelande när man skickar meddelande till dosapoteket. Vettig lista att skriva ut till patienten. En bevakningslista Tydligare patientuppgifter på medicinlistan

4 PASCAL, vad bra? Att nya ordinationer ej blir låsta.
Att kortet kan dras ut direkt efter nyordination. Meddelandefunktionen. Att e-recepten syns. Man ser biverkningar och interaktioner direkt. Direktlänken till FASS

5 eTjänstekorten Utskick till alla 15 kommuner
Svar från 7 kommuner (63 svar eTjänstekorten). 30 st använder dagligen, 28 st flera gånger dagligen, 4 st någon gång i veckan, 1 st någon gång i månaden. 19 st ger utbildningen medel eller under, övriga över. Support????

6 eTjänstekorten Tar lång tid logga in. Lätt att glömma PIN-koderna
Lätt att glömma kortet i datorn när man går. Svårt komma ihåg att alltid ha kortet på sig.

7 eTjänstekorten, vad bra?
Lättare att använda än lösenord och användarnamn.

8


Ladda ner ppt "Redovisning enkätsvar PASCAL och eTjänstekort"

Liknande presentationer


Google-annonser