Språkutvecklande arbetssätt loopar ASL Utomhus-pedagogik Funktionell grammatik Läromedel LTG Concept cartoons Undervisning med bild som stöd ”Läsfixarna” (RU) EPA Det handlar om medvetenhet och systematisk undervisning. Från det konkreta till det abstrakta.
Det viktiga samtalet Austin´s butterfly Vad gör den här läraren som är bra?
EPA ett sätt att utöka elevers taltid - tänk enskilt, 2 min samtala i par, 4 min delge alla
Vad har vi redan gjort på skolan. Är allt levande Vad har vi redan gjort på skolan? Är allt levande? Vad behöver vi utveckla?
Lika - olika Vad kan man lära sig av det här?
Till nästa gång: Läs Gibbons ”Stärk språket – stärk lärandet” förord och kapitel 1. Ta med en för dig viktig reflektion. Genomför någon övning i klassen där samtalet är i fokus . Förbered dig för att dela med dig av dina erfarenheter.