Självutveckling Modul 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Pedagogisk planering Åk 7 - 9
Advertisements

Kanske är ni goda vänner i ett år,
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
Din hjärna och ditt minne!
Vårdande/stödjande handlingar inom kommunala boenden Delrapport 7
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Att uppnå mål Oavsett om du sätter upp klubbens servicemål, eller klubbens eller distriktets medlemsmål, bör du använda de mest effektiva sätten att sätta.
Psykisk ohälsa, stigma och arbetsliv
Modersmålsenheten 28 oktober 2013
Psykisk ohälsa, stigma och arbetsliv
Bemötande o etiskt förhållningssätt med utgångspunkt i lagstiftning
Att läsa och studera.
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
Analytiker & Holistiker
Att lära på mottagarens villkor
Mål och betygskriterier
Kommunikation.
Tips o råd till din egen golf. Du har kunskapen…..
Läroplansträff Välkomna!.
Instruktioner Vilken grupp av frågor känner du att du instämmer mest med? Instämmer du i hög grad med de första 10 frågorna är din självkänsla lägre.
Syftet med en personlig handlingsplan
Att hålla en presentation
IT-kompetens Svenska & Engelska. IT-kompetens Svenska & Engelska.
Elva tips inför en intervjusituation
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
BILDSPRÅK Bilder har olika syfte Reklambild Konstbilder.
Klart definierade mål Okänd
Vad är du för typ av person?
Ta ställning och handla!
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Hållbar Utveckling Vad är det?.
Konsten att lyckas med sina studier
Retorik Konsten att tala Hur håller man ett bra argumenterande tal?
Analytiker & Holistiker
Positiv Livskraft © Att komma dit du vill
Nycklarna till framgångsrik stresshantering. Anmäld dig redan idag om du …: … känner att du provat allt och vill ha ”nycklar” som verkligen fungerar …
Av egen kraft Marte Meo i Demensvård
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Begrepp.
Coaching –vad är det? Positiv Livskraft ©.
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
Kanske är vi goda vänner i ett år...
Hur man lär sig saker på bästa sätt!
Anställningsintervjun
Portfolion / Dokumentationen bidrar till utveckling
Lions Clubs International  Utbildning för zonordförande.
Idrottspsykologi.
Studieteknik Vad ska det vara bra för?.
Identitet Vad formar oss till oss?.
”strid” med ord, meningsbyte
Hur du tar hand om din kunskap
Hur lätt är det att nå oss per telefon? 0=absolut inte 10=ja, absolut.
Jobbansökan När du ska söka ett jobb är det viktigt att fundera över på vilket sätt du matchar de kvalifikationer som efterfrågas i platsannonsen. Skriv.
Retoriska arbetsprocessen
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
I KONTAKT MED MEDIA MÅNGA LÄSER VIA NÄTET ELLER TALTIDNINGAR EN DEL LÄSTER VANLIGA TIDNINGAR INSÄNDARE I TIDNINGEN VANLIGT FRÅN HANDIKAPPRÖRELSEN NOTISER.
Attraktiv Hemtjänst Deluppdrag Införa välfärdsteknologi Max Domaradzki.
Socialpsykologi.
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
Hälsopedagogik. Kapitel 1 Hej, hur mår du?
Hur du kan lära bättre!.
Tips för det praktiska ledarskapet
Att lära på mottagarens villkor
Vad betyder Social Kompetens
Företagets namn Affärsplan.
Förbättra klubbkvalitet
Presentationens avskrift:

Självutveckling Modul 6 PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624

Learning Outcomes  6.1 Uppmärksamma betydelsen av egna insatser och intressen för sin egen utveckling.  6.2 Uppmärksamma egna styrkor och andra områden för vidareutveckling.  6.3 Förstå hur en persons inlärningsstil påverkar karriär och utbildningsval.  6.4 Kunna sätta personliga mål och syften.  6.5 Kunna göra handlingsplaner för att uppnå personliga mål. PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624

Prestationer och intressen PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624

Kunskaper och kvaliteter - checklista PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624 Du kanske inte ser det själv men du har många viktiga personliga kunskaper och kvaliteter!

Hur kommer dina kunskaper och kvaliteter hjälpa dig… PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624  På arbetet?  I en utbildning?  I ditt framtida liv?

VAK inlärningsstil - video PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI Vv2U

Inlärningsstilar PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624 VAK ”inlärningsstilsmodellen” visar att de flesta människor kan delas in i en av tre föredragna inlärningsstilar. Dessa tre stilar är följande: (kom ihåg: det finns inga rätta eller fel inlärningsstilar)

Visuell PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624 Någon med en Visuell inlärningsstil föredrar att se eller observera saker, inklusive bilder, diagram, demonstrationer, displayer, material, filmer, blädderblock, etc. Dessa människor använder uttryck som "visa mig", "låt oss ta en titt på det” och kommer att vara bäst på att utföra en ny uppgift efter att ha läst instruktionerna eller tittat på när någon annan gjort det först. Det är dessa människor som kommer att arbeta från listor och skriftliga anvisningar och instruktioner.

Audiotiv eller lyssnande PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624 Någon med en Audiotiv inlärningsstil föredrar att lära sig genom att lyssna: på de som talar, för sig själv eller tillsammans med andra. Dessa människor använder uttryck som "berätta", "låt oss prata om det” (och kommer att vara bäst på att utföra en ny uppgift efter att ha lyssnat på instruktioner från en expert. Det är dessa människor som gillar att få röstinstruktioner via telefon, och kan minnas alla orden i låtar som de hört!

Kinestisk eller handlag PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624 Någon med en Kinestisk inlärningsstil föredrar fysisk upplevelse - beröring, känsla, hålla i, göra, praktiska erfarenheter. Dessa människor använder uttryck som ”låt mig försöka", "hur mår du?" Och kommer att vara bäst på att utföra en ny uppgift genom att gå vidare och prova det, lära sig efter hand. Det är dessa människor som gillar att experimentera, praktiskt, och inte tittar först!

SMART mål - video PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI WJsDs

Målsättning = SMART PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624 Specifikt Målet bör identifiera en specifik åtgärd eller händelse som kommer att ske. MätbartMålet och dess fördelar bör vara mätbara. Absolut uppnåeligtMålet bör vara möjligt att nå med tanke på tillgängliga resurser. Realistiskt Målet kan kräva att du tänjer lite på gränserna, för att möjliggöra sannolikheten för framgång. Tidsenligt Målet bör ange den tidperiod under vilket det kommer att ske.

Lärandemål  6.1 Uppmärksamma betydelsen av egna insatser och intressen till sin egen utveckling.  6.2 Uppmärksamma egna styrkor och andra områden för vidareutveckling.  6.3 Förstå hur en persons inlärningsstil påverkar karriär och utbildningsval.  6.4 Kunna sätta personliga mål och syften.  6.5 Kunna göra handlingsplaner för att uppnå personliga mål. PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624