Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
SPF, Sveriges Pensionärsförbund är en medlemsorganisation för alla som har rätt till pension oavsett ålder. SPF är politiskt och religiöst obundet. Organisationen.
Advertisements

En ny struktur för scoutrörelsen – ett förslag. Scouterna – allmänt Scouterna är Sveriges nationella scout- organisation och organiserar all scout- verksamhet.
I Sverige är vi över som har skriv- och lässvårigheter
 … är ett funktionshinders- förbund som samlar personer med läs- och skrivsvårigheter /dyslexi, räknesvårigheter/ dyskalkyli, deras anhöriga, föräldrar.
Så tycker SPFs medlemmar
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Handbok för Civilförsvarsförbundet
Vad är SPF? Sveriges Pensionärsförbund, SPF är en politiskt och religiöst obunden medlemsorganisation för personer berättigade till pension, oavsett ålder.
kommunikation kommer av latinets communicatio
Branding Strategimöte den 3 maj , 2010.
I Sverige är vi över som har skriv- och lässvårigheter
Strategisk kommunikation
Förbundsnytt.
Veteranen – en pigg 70-åring Årets tidskrift 2010
Jämförelse mellan distrikten – Antal medlemmar
Dialog inom hela SPF Dialog föreningar Dialog distrikt Dialog förbundet Gemensam viljeriktning.
Vad är ett varumärke? Mer än bara en logotype!
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Styrgrupp Främlingsfientlighet Miljölobbying Fritidsgårdar/Aktiviteter Skolsamarbete Kollektivtrafiken Utveckla Södertälje Mohamed.
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
Välkomna till Kommunikationsplanerin g Linköping 7/12.
Kommunikatören.
Sociala och kulturella fenomen Livsstilar och kroppsideal
I 80 kommuner finns någon form av lokal paraplyorganisation
Värderingar En värdering är egentligen ingenting annat än en personlig uppfattning om hur bra eller dåligt någonting är eller om vad som är rätt eller.
Så hänger det ihop VISION VÄRDERINGAR MÅLBILDER
Folkhälsoarbetet i Karlskrona kommun
KEPS att lära sig ur flera perspektiv
Medlemsvård och rekrytering
Så hänger det ihop VISION VÄRDERINGAR MÅLBILDER
INFLYTANDE VALFRIHET LIVSKVALITET
Barns relationer – en förutsättning för utveckling och lärande
INFLYTANDE VALFRIHET LIVSKVALITET. Vad är SPF Seniorerna?  SPF Seniorerna är en politiskt och religiöst obunden medlemsorganisation för personer berättigade.
Ny layout på distrikts- och föreningshemsidorna och ny funktionalitet i webbtool.
Välkommen till utbildning som yrkesföreläsare! Vad gör Tria Trias samarbete med ST, SKTF och Unionen Yrkesföreläsningar Ditt uppdrag Hur går det till?
Simidrott för alla SSS Vision SSS verkar för simidrott och hälsa för alla genom att; Simidrott ska vara det självklara valet av idrott, där.
Vårdbehov är påverkbara. Arbete Relationsarbete Motivationsarbete.
1 L U N D S U N I V E R S I T E T Resultat av internundersökning om information på LTH Genomförd våren 2007.
Marknadsföring av Projekt X
Kan man lära gamla hundar sitta och varför?
En blick in i 2015 Utgångspunkt Mål och riktlinjer * Vi-anda och identitet * Rekrytera och behålla * Påverkan och inflytande * Synas och höras.
Beslutsstöd i IdrottOnline en väg till en starkare idrott ? ”Siffror ljuger inte, om vi bara kan tolka dem”
SPF, Sveriges Pensionärsförbund är en medlemsorganisation för alla som har rätt till pension oavsett ålder. SPF är politiskt och religiöst obundet. Organisationen.
Ola Nilsson Folkhälsoansvarig SPF:s förbundskansli SPF slår ett slag för det friska.
Projekt: Distrikt Värmland Övergripande mål Öka intresset hos 40-talister att bli medlemmar i SPF Hitta och identifiera verktygen för en kostnadseffektiv.
Välkomna till Konferensen!. Vilka är ni? Ansvariga på distriktet.
Propaganda Vad är propaganda?.
Ortsutveckling Skebokvarn Välkommen! Stormöte 18 november 2013.
Eva-Christine Öhman – Utveckling och utbildning
Socialt entreprenörskap i ideell verksamhet En studie om de aktiva eldsjälarnas motivation och drivkraft som gör skillnad i samhället.
1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa.
SÅ GÖR VI EN VERKSAMHETPLAN- UTIFRÅN SPF SENIORERNAS MÅL OCH RIKTLINJER 2.
Idéstuga – samla en grupp med både nya och gamla medlemmar och ta tillsammans fram förslag på nya aktiviteter.
REPET - ett projekt inom SPF-distriktet Blekinge Projektet fortsätter nu med fördjupning Ersättningen heter UTVECKLINGSGRUPP.
SÅ GÖR VI EN VERKSAMHETPLAN- UTIFRÅN SPF SENIORERNAS MÅL OCH RIKTLINJER 1.
Tillsammans för ett rikare seniorliv!. SPF Seniorerna har en viktig roll genom påverkansarbete som ökar inflytande, valfriheten och livskvaliteten för.
VARMT VÄLKOMMEN till utbildning i EPiServer 8
Presentation Förbundsmötet 2016 Etapp 1, Organisationsutredning.
Vad är en grafisk profil?  Logotype  Symbol (Mjuklogga)  Profilfärger  Typsnitt  Mallar och regler för användandet av den grafiska profilen på brevpapper,
1 KIF:s AFF Black Knights Värderingar
SPF Seniorernas Kongress 2017
RAPPORT OM MEDLEMSTAPP OM MEDLEMMAR SOM LÄMNAR SPF SENIORERNA OCH VAD SOM KRÄVS FÖR ATT VINNA TILLBAKA DEM WEBBUNDERSÖKNING , SEPTEMBER
Välkommen till styrelsemöte, Stockholm 8 jan 2014
Kroppsspråk, röst och artikulation
”Valberednings- seminarium”
Dyslexiförbundet är ett funktionshinderförbund som samlar personer med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi, räknesvårigheter/ dyskalkyli, deras anhöriga,
TILL SPF SENIORERNA LEKSAND
INFLYTANDE VALFRIHET LIVSKVALITET 3 Vad är SPF Seniorerna? SPF Seniorerna är en partipolitiskt och religiöst obunden medlemsorganisation för personer.
Kommunikation studenter
Presentationens avskrift:

Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund

Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket är allt som vi tillsammans gör inom och ut ur SPF

Allt vi gör sänder ut signaler Allt som vi gör sänder ut signaler: Veteranen spf.se och föreningswebbar Sociala medier Annonser Nyhetsbrev, informationsmaterial, broschyrer Remisser och rapporter

Allt vi gör sänder ut signaler Allt som vi gör sänder ut signaler: Media; nyheter och debatt Hur vi svarar på mail och telefon Aktiviteter, träffar, evenemang Den konkreta rekryteringssituationen Varje möte med en potentiell medlem Varje möte med den som redan valt att bli medlem

Vi är alla en del av varumärket Vi är alla inom SPF en del av varumärket Sveriges Pensionärsförbund Varumärket är hela den samlade bilden och identiteten hos oss som förbund Allt vi säger och gör bygger och påverkar den bilden

Varumärket är ett löfte Varumärket är också det löfte som vi ger till alla mottagare i kommunikationen Ni i distrikten och föreningarna är de som påverkar varumärkets betydelse allra mest Hur upplever mottagaren varumärkets kommunikation? Hur upplever mottagaren varumärkets beteende? Varumärkesupplevelsen är det som skapar och bygger vårt varumärke SPF

Varför är varumärkesarbetet viktigt? Vi köper inte bara varor och tjänster – vi köper ett varumärke och dess värderingar Vi ska som organisation ta plats och synas på en arena tillsammans med många andra aktörer och budskap Intresset för medlemskap i organisationer minskar Medlemmarna väljer oss två gånger!

Vilka är SPF? SPF, Sveriges Pensionärsförbund, är en partipolitiskt och religiöst obunden organisation för seniorer. Vi finns runt om i landet och har cirka medlemmar fördelade på drygt 830 föreningar och 27 distrikt. Prioriterade frågor är äldres ekonomi, hälsa och omsorg, boende, inflytande och rätt att arbeta.

Vad gör SPF, varför medlemskap? Huvudfrågor som utgör grunden i vår marknadsföring: Äldrepolitik Folkhälsa och kompetensutveckling Gemenskap Medlemsförmåner Veteranen

Seniorer i tiden – inflytande, valfrihet, livskvalitet

Vad säger SPFs logotype? Seniorer i tiden – vi har erfarenhet och kompetens, vi följer med vår tid och säger och gör saker som visar det Inflytande – vi påverkar äldrepolitiken, vi är seniorernas röst i samhället Valfrihet – vi anser att valfriheten är viktig för individen Livskvalitet – vi anser att äldre har rätt till ett gott och kvalitativt liv

Spännande fortsättning följer… Nya stadgar Utvidgat medlemserbjudande Nya krav på medlemsnytta från nya medlemsgrupper Nytt namn?!