STUDENTREKRYTERINGSTEAMET KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSAVDELNINGEN STUDENTREKRYTERING.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Dolda kunskaper avslutande möte
Advertisements

1 Handelshögskolan i Stockholm 2 Lunds universitet
Gymnasiearbetet p..
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Sv Kvalitetsdrivet 2013 Studie- och yrkesväglednigens roll som kvalitetsdrivande faktor Nina Ahlroos Enheten för studieinformation.
Att söka till högskolan
1 En studiemedelsansökan för alla Ny tjänst för studeranderapportering.
Projekt Respekt Strategisk plan: Öka andelen under- representerat kön på utbildningarna Bakgrund: 85 % kvinnor, 15 % män Dekanus gav projektgrupp uppdrag.
De Affärsjuridiska programmen vid Linköpings universitet
1.
Hälsopedagogik- Vad är det ?
Kursanmälan ht 2014 Information inför. Program Torsdagen den 27 mars kl 13 – ca sal A1 För KB3nv, KB3civ, TB3 •Studievägledaren informerar •Information.
Tillsammans gör vi studier möjligt
Vägledning och studentrekrytering Via sociala medier Martin Holmberg Uppsala universitet.
Mötesplats Engagemang Förberedelser pågår… Förberedelser (timmen innan start) 28 augusti 2012.
Branding Strategimöte den 3 maj , 2010.
Arbetsterapeuter talar om levnadsvanor
Stora + Störst tal först. Stora additionstabellen Tanketips!
Att ta tempen på den unga målgruppen
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 AMBASSADÖRER FÖR KVINNORS FÖRETAGANDE.
Linköpings universitet
Du skriver in din rubrik, namn osv på sid 1
En förnyare av forskning och utbildning Linköpings universitet.
En förnyare av forskning och utbildning Linköpings universitet Tilläggsbilder samverkan.
En förnyare av forskning och utbildning Linköpings universitet.
1 Sårbarhetsanalys av vägtransportnätverk Erik Jenelius Avd. för transport- och lokaliseringsanalys, KTH VTI Transportforum, Linköping, januari 2007.
Regional tillväxt- och innovationspolitik Claes Norell
Syfte: skapa och stärka relationen med tidigare studenter för ömsesidigt utbyte För att bl a kunna: få reda på.
Välkomna.
Vägen till lycka…..
Låna dig rik! Förändringsarbete genom marknadskommunikation i tre län 1.
Stora additionstabellen
Program Inledning, Susanna Lindvall, Stockholm
KOMMUNIKATIONSSTRATEGI FÖR GÖTEBORGS UNIVERSITET
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2004.
Studenter och studentbostäder i Stockholms län Ylva Disheden 7 december 2012 Tillväxt, miljö och regionplanering.
1. Hur ökar vi det interna engagemanget och delaktigheten? Utvecklingsområde: öka engagemanget och delaktigheten hos medarbetarna.
1.
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Linköpings universitet Internationell ingång Ht-13 Ämneslärare GY: MA/SH.
Karin Vetander Linda Sjödahl
Gröna näringen – en framtidsbransch!. Sid 2 | Lantbrukarnas Riksförbund Välkommen till de gröna näringarna Varor och tjänster som alla behöver – 4 procent.
Transportplanering vid evenemang. Utvecklingen vi ser Transporternas utsläpp Sverige öka sin attraktivitet för events Intresset för hållbara event.
© Synovate Ungas attityder till rökning
Funktionshinder i tiden 1-2 april, Stockholm Samling för social hållbarhet – åtgärder för jämlik hälsa i Västra Götaland.
Bild 1 Hur använder vi KursInfo idag? Högskolan i Skövde.
Folkbibliotek och e-böcker i KB:s uppdrag
Svenska Friidrottsförbundet Elevenkät 2013 Friidrott Umeå RIG Antal svar:20.
© Kairos Future ABF U T U R E S T R A T E G Y A C T I O N Sambandsanalys 2. Norrlands bef minskar 4. Ökad ekonomisering 5. Ökad mängd int anslagsgiv 8.
Information till abiturienternas föräldrar den 29 januari 2015.
ABI Studieinfo.fi Främmande språk, konsthögskolan Övr. yrkeshögskolor och universitet 6 ansökningsönskemål i prioritetsordning.
nationellT kommunikationskoncept presumtiva studenter 2015
Bu eller Bä? Till digitalt & regionalt representantskap den 9 maj, s om komplement till det fysiska mötet i Stockholm.
EU:s Sammanhållningspolitik Fyrbodal Sverker Berglund Europeiska Unionen Europeiska regionala utvecklingsfonden Europeiska Socialfonden.
Hälsopedagogik- Vad är det ?
18-21 augusti 2004 Sociala media för statistik Hur kan nationella statistikbyråer utnyttja sociala medier för intern och extern kommunikation? Omvärldsbevakning.
1 Formulering av behörighet i kursplanen - VU-omgångar i KOPPS -
Kandidatprogrammet i matematik Pågående utvecklingsarbete EF-nämndens möte
En förnyare av forskning och utbildning Linköpings universitet Tilläggsbilder samverkan.
Stora subtraktionstabellen
KOMMUNIKATION SOM PÅVERKAR SUNDSVALL 13 FEBRUARI 2012
Information till abiturienternas föräldrar den 6 februari 2014.
Barn, hälsa och föräldrar - underlag till en nationell strategi för föräldrastöd 30 min - 15 bilder Sven Bremberg.
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Årsrapporten 2016 Välkomna till UKÄ:s frukostseminarium!
Pilotprojekt i Jönköpings län 2015 och Projektet: Den första ingenjören Det här vill vi: Ökad konkurrenskraft genom att ingenjörerna utvecklar.
Skogen i Skolan Läget idag och utmaningar - Lågt intresse för teknik/naturvetenskap inkl. skog -Dagens urbanisering inkl. antalet nyanlända ger mindre.
Kommunikationsstöd FTK
VÄLKOMNA NYA STUDENTAMBASSADÖRER!
Presentationens avskrift:

STUDENTREKRYTERINGSTEAMET KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSAVDELNINGEN STUDENTREKRYTERING

REKRYTERINGENS SYFTE OCH MÅL Rekryteringen ska förmedla relevant information om Linköpings universitet genomför insatser som väcker intresse för universitetsstudier få blivande studenter att söka en utbildning hos oss Vårt mål Öka LiUs nationella andel av antalet förstahandssökande

MÅLGRUPPER Grundnivå, nationell åringar Hela landet, med särskilda insatser för Stockholm och närområdet Avancerad nivå, nationell Studenter på kandidatnivå Vidareinformatörer som t ex skolor, studie-och yrkesvägledare, föräldrar, vänner 4

STRATEGI Vi arbetar med personliga kontakter genom att Engagera studenter som berättar om hur det är att studera på Linköpings universitet Engagera alumner för att berättar om livet efter studierna Skapa mötesplatser för presumtiva studenter 5

LIU STUDENTER – AMBASSADÖRER Rekrytering och utbildning av ambassadörer Uppgifter: Skolbesök i hela landet Utbildningsmässor Besöksdagar Bloggar Svara på frågor (webb/annonsering) 6

KATALOG 7

LAYAR Kopplar ihop katalog och webb 8 overview&list=UU3-6-qBs45YrL6UnryhZPiA

SKOLBESÖK 10

BESÖKSDAGAR 11

SKUGGA STUDENT 12

KAMPANJ 13

WEBB OCH SOCIALA MEDIER 14

CAREER TALKS 15

CAREER TALKS Boka: 7 MAJ