Extraordinära upplevelser Mossberg Kap 1 - 2
Mossbergs ram Upplevelser blir viktiga Från tillverkningsindustri till upplevelseindustri Massproduktion – masskonsumtion Identitetskonsumtion Drömkonsumtion Produkt som en process med nöjesinslag
Konkurrera med upplevelser Grundprincipen är att öka kundvärdet i konsumtionen Tre inriktningar: Nöjesinslaget förstärks Samtidig nytta och nöje Kunden ges något extra
!!! Mossberg Produkt (Tjänst, vara) Producent Mottagare Skapa upplevelser !!! Produkt (Tjänst, vara) Producent Mottagare Mossberg
WOW
Extraordinära upplevelser aktiv dynamisk process stark social dimension mening ock känsla av nöje absorbering och känsla av personlig kontroll påverkan av kontext, ovisshet och nymodighet sammanflätning med livstillfredställelse
Mossbergs modell Image Upplevelserummet Personal Kundens upplevelse Andra kunder
Upplevelser i DMP Vår utmaning: att flytta över Mossbergs upplevelseskapande till DMP