Extraordinära upplevelser

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Idéer för ett bredare entreprenörskap
Advertisements

Familjehemsvård i systemisk anda
Självförvaltning Bollnäs kommuns skolplan
Nordisk slutkundsmarknad
Ledarskap och arbetsliv
En upplevelse *
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Vart är vi och hur går vi (mycket)vidare?
Unga mötesplatser Frågeställningar  Används medlen effektivt idag?  Når vi tillräckligt många?  Kan vi utveckla befintliga mötesplatser.
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
Marknadsplan för HälsoFreak
Sidan 1 Samfakturering privatkunder Telge Energis erfarenheter EI:s referensgruppsmöte 14 januari 2013.
Dagens presentation 1. Utvecklingsprojektet i Halland
Användargrupper Användargrupper Övergripande mål Öka och bredda användningen av geodata i samhället Kunden förstår sina möjligheter.
EU;s sammanhållningspolitik Ny strategi Europa 2020 ersätter Lissabonstrategin Tillväxt o sysselsättningsstrategi Fokus på smart, hållbar och inkluderande.
I transit – ensamkommande barn berättar
Att förändra i förändring Emma Swanström, verksamhetschef, Aleris Hemtjänst.
Kapitel 2 Livsstilens betydelse för hälsan.
Upplevelser och Uppfattningar om äldres läkemedelsanvändning - Att ha full koll eller bara gapa och svälja Sofia Björkdahl Handledare: Rebecka Arman,
1:a Möte Offert process Avsluts process
Pilotgruppens egna erfarenheter från studiegruppen våren 2009
marknadsförarens verktygslåda
Designanalys Branschen för energieffektiviseringar Marcus Jahnke Mia Leterius Tony Ludvigsen.
Kap 6: Marknadsstrategier
Bygg- och miljökontoret Ånge Kommun
Socialt engagemang och entreprenöriellt handlande Fil.dr. Malin Gawell Illustration: Jeanette Wahl Malin Gawell, Estradföreläsning 11 december 2007.
EBP 2010 – 2014 hur har det gått ? Vad tycker ni? Stämmer det som framkommit? Om inte vad? Varför inte? Något att tillföra? Vad är det viktigaste vi ska.
Modell för Utveckling av ledningssystem
Tidiga insatser för barn i förskolan
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
Kommunstyrelsens styrkort 2009 Antagen i KS DNR
Spelarutveckling Ligger sanningen i betraktarens ögon?
Nytta per skattekrona - Arbetsmodell för att öka, utvärdera och upphandla nytta i offentliga verksamheter Johan Gunnars, Chef Strategiska Projekt.
Marknadsförarens yrkesroll
UFAB i Uddevalla och Shanghai
Främja hälsa – en nyckel till hållbar utveckling
Från idé till lönsamt företag 1 Hans Silveborg ALMI Innovation HANS SILVEBORG Innovationsansvarig ALMI Företagspartner Kalmar län AB
Design & Utvärdering, 5 poäng Designern Torsdagen den 23/3 Informatik A.3.
Äldreomsorg på distans. Tekniken Målgruppen80+ Pekskärmsdator ”- När jag fick veta att jag skulle få skärmen hade jag stor förväntan, men visste samtidigt.
PLIKTBARN LUSTBARN.
Strategisk inriktning för Trafikverket
Marknadsföring av turism
Gordon Allport ( )  Ord som kunde användas för att beskriva personlighetsdrag
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
Identitet Vad formar oss till oss?.
Välkomna till Projektledningskurs. Önskar Carina Höyheim carina
Roll och Grupputveckling Christer Sandahl
Välkommen!
Positioneringar driver den sociala processen copyright thomas åström 1. Positioneringarna driver den sociala processen framåt. 2. Drivkraften är det som.
Föreläsning om RUP RUP – Rational Unified Process
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Presentationstitel Månad 200X Sida 1 Kundens väg till arbete.
Li Jansson Arbetsmarknadsekonom/Branschansvarig Näringslivets syn på kommunernas roll i kompetensförsörjningen.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Med tjänstedesign som verktyg: Förstår vi kundens behov och våra utmaningar på djupet innan vi hittar på nya lösningar. Bjuder vi in kunden och olika aktörer.
Analyser och mallar. Innehåller Kravspecifikation 4P (marknadsmixen) Metod Mall Exempel Metod Mall Exempel Det finns inga rätt eller fel hur ni presenterar.
Kunskapsprogram inom digital affärsutveckling
Steg 1 Grundtränarens uppgifter
Utbildningsmodul Svenska Röda Korset
Avdelningen Vuxenutbildning och Arbetsmarknad AVA
Vår utmaning ifjol Antalet kunder. Öka vår intjäning.
Politiskt deltagande Sammanfattning.
Främja hälsa – en nyckel till hållbar utveckling
Produkt, pris, plats och påverkan
Malin Forssell, Karolina Henningsson
Migration och psykisk hälsa
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Presentörens namn | Företagsnamn
Nyheter i skollagen från och med 1. 7
Nyheter i skollagen från och med
Presentationens avskrift:

Extraordinära upplevelser Mossberg Kap 1 - 2

Mossbergs ram Upplevelser blir viktiga Från tillverkningsindustri till upplevelseindustri Massproduktion – masskonsumtion Identitetskonsumtion Drömkonsumtion Produkt som en process med nöjesinslag

Konkurrera med upplevelser Grundprincipen är att öka kundvärdet i konsumtionen Tre inriktningar: Nöjesinslaget förstärks Samtidig nytta och nöje Kunden ges något extra

!!! Mossberg Produkt (Tjänst, vara) Producent Mottagare Skapa upplevelser !!! Produkt (Tjänst, vara) Producent Mottagare Mossberg

WOW

Extraordinära upplevelser aktiv dynamisk process stark social dimension mening ock känsla av nöje absorbering och känsla av personlig kontroll påverkan av kontext, ovisshet och nymodighet sammanflätning med livstillfredställelse

Mossbergs modell Image Upplevelserummet Personal Kundens upplevelse Andra kunder

Upplevelser i DMP Vår utmaning: att flytta över Mossbergs upplevelseskapande till DMP