FRISKOLOR..??. Karl-Filip MOT FRISKOLOR???? STORDRIFT 4/420.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
I detta bildspel reflekterar kollegor i olika ämnen tillsammans över språkliga handlingar i klassrummet. Underlag till diskussionen är den uppgift som.
Advertisements

Kunskapskrav för godtagbara kunskaper i slutet av årskurs 3 – Svenska
Samtala om böcker.
Tips och råd som hjälper dig läsa, lära och plugga
Välkommen till föräldramöte åk 4-6
E C A Du ska kunna läsa boken Ondskan med flyt genom att, på ett i huvudsak fungerande sätt, välja och använda lässtrategi. Du ska kunna göra en enkel.
Järva förskoleenhet Ljus på kvalitet Järva förskoleenhet
Plugga på bästa sätt!.
Att träna Läsförståelse
Begreppsschema – Krönikor
MUNTLIG PRESENTATION Ni ska nu träna er i att förbereda och genomföra en muntlig framställning. Ert arbete kan egentligen handla om vad som helst men.
Ulla Wiklund 2013/Reflektum AB
Att läsa och studera.
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
Varför grammatik? Vad är ordklasser?
Mål och betygskriterier
HÖRA LÄSA MÅL KURS C SKRIVA PRATA.
LEDARSKAP & METODIK Kristina Yondt
Lokal pedagogisk planering
En presentation av I Ur och Skur. friskare gladare smartare med lust och glädje och ansvar för framtiden.
The big 5 1.
Möjligheter till arbete med hjälp av kognitivt stöd ?
Reportage Något som bärs eller förs tillbaka!
Vad är du för typ av person?
Vår tolkning av Förskolans Läroplanenfastställd december 2010
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
Välkommen till Kattfots föräldramöte!
Medvetande - Yttervärld. Är världen så som den ser ut?
VFU Vad är VFU? Bedömning Handledning Samtal Beprövad erfarenhet Skolkultur Ämnesdidaktik Värdegrund.
Tro.
Hur gör man en debattartikel?
Ur Fem gånger mer kärlek av Martin Forster
Psykologins historiska framväxt
Stadsbidrag Läsa-skriva-räkna.
Individuella Utvecklingsplaner på Stordammen
W EBQUEST Vad är det?. W EBQUEST : HISTORIA OCH DEFINITION Konceptet Webquest utvecklades 1995 av Bernie Dodge i samarbete med Tom March vid San Diego.
Vad måste jag kunna? SFI kurs C.
Gå inte för fort fram! Anpassa till barnen.
Kursplaner vid KV Institutionen för Kulturvetenskaper.
Diskussionstillfälle 4
Världskrigens tid, en mörk tid.
Reportage En journalistisk text som på nära håll beskriver människor, platser, händelser och företeelser Journalisten måste ut i verkligheten för att.
Den retoriska arbetsprocessen
Hur du tar hand om din kunskap
Utomhusmatematik i elevens närmiljö
Lässtrategier. 1. Före läsningen- strategier 1.1 Sätt upp mål med läsningen.
Bedömning av text Innehåll Texten är lätt att följa och förstå. Innehållet stämmer med uppgiften och följer instruktionerna. Längden på texten är tillräcklig.
eller vad den också kallas: cykeln för undervisning och lärande
Wittingmetoden - en läs- och skrivinlärningsmetod
Ola Henricsson Muntligt berättande i undervisningen.
Hur du kan lära bättre!. Följande gäller Just det, organisera dina studier! Lär dig att planera dina studier hur, var och när du pluggar bäst lästeknik.
Hur du kan lära bättre!.
4 processer att behärska:
Lära för livet!.
AUTISM och ASPERGER SYNDROM
Välkomna till styrd helpdesk: Skapande
Välkomna till styrd helpdesk: Skapande
Svenska som andraspråk 3
Matspjälkningssystemet
Att skriva en resonerande text
Tyck som jag! Om metoder för påverkan
Inspelad återkoppling vid handledning av självständiga arbeten
Vad vi behöver när vi kunskapar
Svenska – skriva berättelser
Utvecklingssamtal 6a vårterminen 2018
Argumenterande text.
Tidigare granskningar
Kursplan för svenskundervisning för invandrare
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Att främja små barns hälsa och utveckling.
Presentationens avskrift:

FRISKOLOR..??

Karl-Filip

MOT FRISKOLOR????

STORDRIFT 4/420

UBI -UPPLEVELSEBASERAD INLÄRNING Att arbeta med samma sak på olika sätt för att nå alla barn

MILJÖFOSTRAN Trivas Trygghet Undersöka Upptäcka Förstå Kunskap Påverka

BeskrivaBearbeta BerättaUttrycka Ha insikt Jämföra Dra slutsatserAnalysera Bli medveten Förklara Fördjupar sin förståelse

För att minnas: KROPP SJÄL INTELLEKT

-Engagemang -Känslor -Hela kroppen -Flera sinnen UPPLEVELSE

MUNTLIG SAMMANFATTNING -Läraren berättar -Struktur -Mer information -Frågeformulering

LÄSNING -Leta fakta -Läsa ytterligare eller samma information i anpassade texter

FORMULERING -Strukturera och formulera för att skriva -Gestaltning genom drama eller bild

TILLÄMPNING -Repetition -Använda kunskaperna -Redovisning

Lisa Frisk 33år 2 söner,6 och 8 år och en underbar rörmokare Bor på landet utanför Enköping Egna lammungar Trädgårdsintresserad

KVALITET= BEHOV I SAMSPEL ELEVERS BEHOV FÖRÄLDRARS BEHOV LÄRARES BEHOV LÄROPLANENS ”BEHOV”

ARBETSLAG KännaTänka FlexibelOrg FörståRationell