Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Det värdefulla ENGAGEMANGET
Advertisements

Samhällsekonomi.
FÖRETAGSEKONOMI 1 Annan placering av kapitel 1!?
Marknadsekonomi eller planekonomi?
Kapitel 13, Likviditet.
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Affärsidé Affärsidé Personal PersonalRådgivare.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer?
PRUTA INTE MED DIG SJÄLV!
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Vad är marknadsföring? “Marketing’s job is to convert societal needs into profitable opportunities”
Affärsidé Öppna en klädaffär och sälja underkläder från Victorias Secret och t-shirts från olika märken som inte säljs i Varberg. Vi hade även tänkt att.
SAMHÄLLSEKONOMI.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Intervju inför ViV-projektet.
Handel – ord och begrepp
Kunder och konkurrens driver ekonomin
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Ränta och inflation Företagen Ränta Konsumenter
Vad krävs för att klara en kommersialisering?
Affärsidé - företagets vägvisare
Handel i världen - varför då?
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Affärsidé – Emelie & Emma 9E
Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.
Inköpsrutiner.
(Företag LOGGA) Ett steg in i framtiden (Kundens Logga)
Kap 5: Mål och affärsidé Utifrån resultatet i nulägesanalysen formulerar ledningen mål; vad den vill uppnå på kort respektive lång sikt. Affärsidén ska.
Case – ABB, FG Wilson och CAT
Kap 6: Marknadsstrategier
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Namn på presentation. Ändras i Sidhuvud/Sidfot 1 Reko fjärrvärme Vad innebär det för fjärrvärmeföretagen?
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Företagsekonomi 1 Centralt innehåll
Organisation / företag:
Ekonomiska system Viktiga begrepp
Undersök och analysera K14. FÖR1. Hur ser marknaden ut? Vilka åsikter har målgruppen?
Kap 13: Marknadsföring i framtiden
Työelämävalmiuksia | Yrittäjyyskasvatusta | Oman talouden hallintaa Verksamhetsplan.
”Ett ledningssystem är ett verktyg för företaget att nå framgång”
Scope Vad vi intygar Gabriel Bosaeus Scope Vad sägs om scope.
Vad handlar det om?. EcoCraft Allt handlar om hållbar utveckling, vikten av identitet, viljan till det unika, lusten att skapa, lusten att visa och dela.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
SAMARBETE - OM ATTITYD, FÖRSVAR OCH ATT BEVAKA EGNA INTRESSEN.
Affärsplaner för samhällsentreprenörer? Distanskurs i SHE 4 april 2011 Fredrik Björk, Malmö högskola.
Agnes Ö, Petter B, Hannah, Sabina. Rådslaget – tema hållbar konsumtion Vad vi gjort under projektet Kickoff Filmer om hållbar konsumtion Stilmedveten.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Koncept Vårt företag är ett av de största bilföretagen i Sverige. Det som gör oss unika är vårt breda koncept av bilar. Hos oss kan du hitta allt ifrån.
HOLGERS STUGMATERIAL. Holger Larsson grundade Holgers Stugmaterial AB den 24 februari Detta var samma dag som yngste sonen Torbjörn föddes.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Samhällsekonomi Ekonomiska system. Vad är ekonomi? Ordet ekonomi kommer från grekiska ordet för hushållning. Ekonomi handlar om hur vi bäst använder de.
Affärsidén En ledstjärna för både kunder och medarbetare.
6:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Värdekedjan.
Grundkurs i nationalekonomi: Mikroekonomi (5 sp) Kan EPF hitta en annan produktion och fördelning som ökar välfärden i samhället?
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
Marknadsföringens källor
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Att starta eget Färgsätt som i boken. På varje bild ska det stå:
Marknad, målgrupp och mål
Undersök och analysera
Seminarium Affärsidé & Budget
(Företagsnamn) SWOT-analys
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme 2. och 3. – Teamen, brainstorming och rådgivaren.
UF Ett år som företagare Företagande och arbetslivskunskap i praktik Timme – Affärsverksamhetsplan.
Kap. 1 Planera sortimentet
Presentationens avskrift:

Affärsidé Den yttre affärsidén Vad skall produceras ? Vilka ska köpa produkten (målgrupp)? Varför ska kunderna välja att köpa just av oss?

Den inre affärsidén Hur ska den yttre affärsidén genomföras t.ex. vilka resurser som behövs (enkla lokaler med låg hyra)

Syftet med en klar och tydlig affärsidé Yttre affärsidén: Ger tydlighet mot våra kunder Inre affärsidén: Visar hur företaget skall jobba.( Bra att veta för personal och ledning)

Slogan Inte för de rika , men för de kloka Vår affärsidé- Sveriges billigaste matkasse Allt är möjligt i Ljusdals kommun Vi är vackrast, vi är bäst . Vi är dom som vinner mest.

Företaget skall leva upp till den utlovade affärsidén När marknadens behov förändras måste företaget justera affärsidén Verksamhetsidé. Styr offentliga verksamheter och nämner de huvuduppgifter en verksamhet har

Några begrepp Konsument= den slutlige förbrukaren Producenten= tillverkar produkter Kund= de företag säljer till Leverantör= De levererar produkten till företag och privatpersoner Själva affärstransaktionen Köparen= den som köper produkten säljare= Säljer produkten