Designmetoder för ett IT- projekt Grupp 5: Hanna Friberg Annica Löfving Mia Malmberg Yvonne Stenberg
Sul.Music ► Musiksulor som läggs i skor ► Spela enklare melodier
Specificering av problemområde ► Brainstorming i slow-motion ► Scenarios med inslag av experience prototyping och extrema karaktärer ► Experthjälp med jämförandemetod och uteslutningsmetod
Konceptutveckling ► Behavioral Archaeology videofilmning Strukturerade intervjuer ► Bodystorming ► Konceptanalys Egenutvecklad metod
Genomförande ► Quick and dirty prototyping ► Try it yourself ► Genomförandeanalys
Utvärdering ► Deltagande observation ► Tematisering av deltagande observation ► Prototypförbättringsanalys
Reflektioner ► Ett iterativt arbetsätt påverkar användningen av metoderna ► Svårt att hitta metoder till konvergensfasen ► Lägg ner mycket tid på förarbete! För att hitta “rätt” metod För att kunna få ut maximalt av metoden ► Metodfokusering som stjälpte och hjälpte