6 021 %

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
De eviga frågorna behöver ett svar
Advertisements

Mål med samverksanssystemet
Evangelium – vadå god NYHETER? Strandhems Bibel- & Lärjungaskola EJA 2011.
Hur kan jag vara viss om min tro?
Livsåskådning och religion
Skolområde Tuna läsåret 2012/2013 Tillbakablick Fortbildning/kompetensutveckling för våra pedagoger på Skolområde Tuna.
Referat En sammanfattning.
MÄNSKLIGA RÄTTIGHETER
Kulturell och ideologisk jämförelse
Naturreligioner Eller de skriftlösa folkens religioner eller traditionella religioner eller…
Välkommen till Ungdomssamling!
Läsfrämjande inom studieförbunden Kultur i Väst
Buddhismen har två stora likheter med hinduismen.
Familjehem och föräldraskap
Bemötande o etiskt förhållningssätt med utgångspunkt i lagstiftning
Budskapet om förlåtelse
Hur och varför ska jag läsa Bibeln?
Konstruktivism Aktörers identiteter och intressen kan inte tas för givet. Kan vara olika vid olika tillfällen. Immateriella fenomen, te x identitet, språk,
Geografi År 1-2 År 3-4 År 5 År 6 Kartan: Känner till närmiljön
Kända berättande verk samt ord och begrepp som används i analys.
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Barnkonventionen Rätt att utvecklas som person
Hur definieras en nyhet? Det kan vara en form av intuitiv kunskap.
Vad är meningen med kristendomen?
Hur kom Bibeln till? Torsdagen den 14 januari Kvällens ämne:
Stödmaterial för diskussionsledaren Stordior och anteckningsrutor.
Det finns många bildspråk !
Innehåll Från liv till död Vad är Islam? Vem var Muhammad?
Det kreativa konceptets användning i rekryteringsannonser
Ajattelee ja tuntee? Näkee? Sanoo ja tekee? Kuulee? KipupisteetOnnistumiset Tänker och känner? Hör?Ser? Säger och gör? SvårigheterFramgångar.
Grunderna - Från ett logiskt perspektiv André Bodin, Anders Edholm – 2011.
Vad är religion?.
Ta ställning och handla!
Bildspel som användes på nätverksträffen 24/11
Utvecklingsarbete Start 23 februari 2010 Janne Christoffersson SISU.
SEX och relationer Del 2. SEX och relationer Del 2.
Buddhism Buddhismen.
Music: Nightengale Serenade
Världens vän eller Guds vän?
Hållbar utveckling Vårt hem jorden Vårt hem jorden.
Etik Moral Filosofi.
Mission → Uppdrag Diakoni → Tjänande Kyrkan i världen – varför internationell mission och diakoni?
VAD ÄR REKLAM? FÅ OSS ATT KÖPA SAKER.
Luncha & lär! Tänka, tycka eller tro?.
Studieteknik och inlärning
Demokrati och diktatur
Allmän Introduction Allmän Introduction Principerna.
Religionskunskap A 50p.
Religionskunskap Lektion 1.
Religionskunskap 1, 50 p. Religionskunskap 1, 50 p.
Del 2 – de österländska religionerna
Del 1 – mellanösterns bokreligioner
Musslan … för dig som har en närstående som dricker för mycket alkohol, tar droger eller mår psykiskt dåligt.
Religion?.
Identitet Vad formar oss till oss?.
Vad ser du på bilden? Beskriv bilden i ord! Vilken tid är det i bilden?
De tolv sämsta personliga breven enligt Jessica Liebman,
Vad säger bilden oss egentligen!?
Buddhismen.
Inom hästnäringens organisationer har vi gemensamt beslutat att sträva efter tillväxt. Vi ser att det finns potential för vår sektor att växa och.
Inledningen Vinna lyssnarens välvilja ”Jag är ingen talare”
Livsfrågor Vad är meningen med livet? Vem är jag egentligen?
Andlig Klarsyn En måttstock för den Kristna församlingen.
Ola Henricsson Muntligt berättande i undervisningen.
Religionskunskap Att undersöka tro.
Berättelser.
Jämställdhet.
Religion.
Religionskunskap Lektion 2.
4. IDEOLOGI Idéer och tankar om hur samhället
Presentationens avskrift:

6 021 %

…ska han kunna leva för evigt?

Hur ska människan leva sitt liv?

3/4

Reklam eller Storytelling?

!

Den våta drömmen kan komma att uppfyllas!

”Jo, det är sant!. Vi kan tala med alla!”

What to tell? X 3

L2 S2 L1 S1

”När det gäller länets utveckling ska vi tillvarata och arbeta för både enskilda människors och samhällets intressen”

”Vi vill skapa ett bättre liv för de många människorna.” – Ingvar Kamprad

km 3 X 25 km 30 % 0

”Människan är det meningssökande djuret. Hon har en obändig lust att förstå hur världen hänger samman. I alla kulturer finns myter och berättelser om hur universum skapats och vem som har makt över naturfenomenen. Alla människor funderar någon gång över meningen med livet. Sökandet efter mening genomsyrar vår tillvaro.” – Peter Gärdenfors, kognitionsforskare

Stories är inte en bild av livet

Utan av ett meningsfullt liv

Reklam tar sin utgångspunkt i kärnvärden – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – Hur produkterna är skapade av producenten

Storytelling i kärnvärderingar – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – Vad de ska skapa hos konsumenten

Mening

Hur?

4120

1. Jobba!

2. Passion

Vi är byggda för att kunna ta till oss historier.

Varför?

För att de hjälper oss att förstå livet

Varför?

För att vi ska kunna leva ett ännu bättre liv.

3. Skapa mening

1. Jobba med er berättelse 2. Gör det med passion och känsla 3. Berätta varför era produkter eller tjänster gör människors liv bättre