6 021 %
…ska han kunna leva för evigt?
Hur ska människan leva sitt liv?
3/4
Reklam eller Storytelling?
!
Den våta drömmen kan komma att uppfyllas!
”Jo, det är sant!. Vi kan tala med alla!”
What to tell? X 3
L2 S2 L1 S1
”När det gäller länets utveckling ska vi tillvarata och arbeta för både enskilda människors och samhällets intressen”
”Vi vill skapa ett bättre liv för de många människorna.” – Ingvar Kamprad
km 3 X 25 km 30 % 0
”Människan är det meningssökande djuret. Hon har en obändig lust att förstå hur världen hänger samman. I alla kulturer finns myter och berättelser om hur universum skapats och vem som har makt över naturfenomenen. Alla människor funderar någon gång över meningen med livet. Sökandet efter mening genomsyrar vår tillvaro.” – Peter Gärdenfors, kognitionsforskare
Stories är inte en bild av livet
Utan av ett meningsfullt liv
Reklam tar sin utgångspunkt i kärnvärden – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – Hur produkterna är skapade av producenten
Storytelling i kärnvärderingar – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – Vad de ska skapa hos konsumenten
Mening
Hur?
4120
1. Jobba!
2. Passion
Vi är byggda för att kunna ta till oss historier.
Varför?
För att de hjälper oss att förstå livet
Varför?
För att vi ska kunna leva ett ännu bättre liv.
3. Skapa mening
1. Jobba med er berättelse 2. Gör det med passion och känsla 3. Berätta varför era produkter eller tjänster gör människors liv bättre