Gör så här: Skriv din produktberättelse Väck andras intresse för Herbalife och berätta hur det kan hjälpa dem September 2013.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Året var 2004, I en liten stad vid namn Laholm
Advertisements

Året var 2004, i en liten stad som heter Laholm, blev en trygghet totalt omkullkastad. En liten brun nallebjörn blev helt utkastad i kylan! Och blev liggande.
Att förstå anonymiteten (översättning från
Hur kan vi arbeta mot mobbning. eller Hur kan vi arbeta för vänskap
Behandlingsfas 1, hjälpmedel
Lee Esselström 2002 Min egen julkalender - stickade sockor på rad
En Dag i Ramadan Ramadan
Att tydliggöra de långsiktiga målen i Lgr -11 och kunskapskravens fem övergripande förmågor för elever, föräldrar och pedagoger.
Barnanpassad utredning
Att leva med multipel skleros
78 respondenter. 2 [1] Hur har det varit hemma sedan du var här sist?
Gimme5 historia Projektet startar 2010 Val av övningar HT 10
”Tidigare har läraren skrivit hur det har gått för mig i skolan som mamma och pappa fick läsa hemma. På utvecklingssamtalet har mest de vuxna pratat och.
Learning Study / Stöd för genomförande och dokumentation
Leva livet alla åldrar tillsammans: Vi är en internationell rörelse som vill spegla Guds rike med vår livsstil, låta familjen vara den grundläggande.
Välkommen till Ungdomssamling!
VÄRDEGRUNDSARBETE Åmålsgården, Åmåls Kommun
Läsfrämjande inom studieförbunden Kultur i Väst
Personligt brev – din egen form av marknadsföring!
Ungas frågor om alkohol och droger
IT-kompetens Svenska & Engelska. IT-kompetens Svenska & Engelska.
Hela världen talar… Global Issues in Context är en lektion i att lyssna! Hulebäcksgymnasiet, Härryda. Västerhöjdsgymnasiet, Skövde.
Intervju inför ViV-projektet.
God Kharma! Detta är en kort men trevlig läsning. Njut! Det här är vad Dalai Lama har att säga inför Allt tar bara några få sekunder att läsa och.
Att skriva en artikel.
Riktlinjer för presentationer
Plug In riktar sig till elever som avbrutit eller riskerar att av bryta gymnasieskolan. Nationellt är frånvaron hög, närmare 30 %, för Västerbotten ligger.
STUDIEMILJÖ Nu har du kommit till modul 2. Den handlar om din studiemiljö. Hur mycket har du egentligen tänkt på din fysiska studiemiljö? Har du funderat.
IT-kompetens Svenska & Engelska. IT-kompetens Svenska & Engelska.
K ALLE K ARLSSON IUP vt J AG GÅR I SKOLAN FÖR ATT …
Bild 1 Välkomna! Lärarhandledning: 1.
Reportagets delar Rubrik Underrubrik Ingress Brödtext Mellanrubrik
Vägen till lycka…..
Mentometer Tryck på den siffra på dosan som motsvarar ditt val. OBS!
 I denna bilaga ger vi en kortfattad presentation inom olika områden gällande träning och hälsa som vi erbjuder på Forma träningscenter.  Kontakta gärna.
Vad är du för typ av person?
ACT Att hantera stress och främja hälsa
Ta ställning och handla!
VARFÖR IDROTT I SKOLAN ? * Du ska få träna upp din fysiska, psykiska och sociala förmåga * Ämnet ska ge dig kunskaper om en hälsosam livsstil. *
PIRATPARTIET Rubriksnitt: Impact, vanlig text Arial Här kan man lägga en lite ingressbetonad text på ett par tre meningar (men funkar även utan). Vill.
The Wellness Evaluation A Career in Wellness Changing People’s Lives. *
Positiv Livskraft © Att komma dit du vill
Music: Nightengale Serenade
RIALTO Jenny Alvolin Barn- och ungdomsombud Broschyren: Kartläggning av barnets förmågor och behov. Underlätta för barnets vistelse i fsk/skola.
Att sälja Lions Quest-kurser till skolor /14.
TÄNK TILL VÄRDEGRUNDSMATERIAL 2014.
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Känna till och ha provat metoder och verktyg för processledning
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Stöd till en evidensbaserad praktik för god kvalitet inom socialtjänsten – brukarmedverkan vid brukarundersökningar inom LSS • • SKAPAD.
Personligt Brev ”Berätta om dig själv!”.
The Wellness Evaluation A Career in Wellness Changing People’s Lives. Be dem att att uppskatta om informationen de fick var användbar Stäm av att de tyckte.
Kroppsideal & idrott Idrott, träning och kroppsuppfattning
Johanna Olausson, Norrängsskolan, Huskvarna –
Hälsa.
ENERGI.
Caroline Hansson, Pilbäckskolan
Sammanställning av enkätsvar med familje- och fritidsknytning från drogvaneundersökningen åk 9, mars 2009.
Förändring – hot eller möjlighet?
Passion för livet utvecklas och stödjs av Region Jönköpings län
LIVET Skruva upp volumen och klicka för att komma igång.
En aktiv livsstil.
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
Näring - hälsa SYFTE: Fördjupa er i näringslära /hälsa.
Elev loggbok.
Kommunikationspass Jag heter
MER ”EGENTID” – SÅ STÄRKER VI BARNENS MÖJLIGHET TILL SJÄLVBESTÄMMANDE OCH INTEGRITET Bambi Ekonomisk förening – Bambi Korttidshem, Matilda.
Gör så här: Skriv din produktberättelse
"Infoga rubriken här" Förut brukade jag ... Numera ...
Träff 11 Välkomna!.
Presentationens avskrift:

Gör så här: Skriv din produktberättelse Väck andras intresse för Herbalife och berätta hur det kan hjälpa dem September 2013

2 Din berättelse är viktig! VARFÖR? Bra berättelser bevisar fördelarna med Herbalife för andra och hjälper dig att marknadsföra din verksamhet Trovärdiga berättelser inspirerar andra och får dem att känna att känna sig trygga så att du kan skapa en relation Sanna berättelser hjälper dig att informera andra distributörer om hur de kan få ut mesta möjliga av sin egen berättelse Berättelser om balanserad näring visar potentiella kunder att Herbalife handlar om sund näring och en sund, aktiv livsstil Stärker våra varumärkesprinciper samt dina möjligheter till korsförsäljning

3 De här riktlinjerna är viktiga Herbalife har sammanställt dessa riktlinjer så att din berättelse blir så bra som möjligt och uppfyller villkoren i europeisk lag. Lagstiftningen i EU och dess grannländer kräver att personliga framgångsberättelser MÅSTE uppfylla riktlinjerna. I annat fall bryter de mot lagen. Om din berättelse inte uppfyller kraven kan vi inte använda den. Herbalife kan inte använda din berättelse om den inte följer dessa riktlinjer Detta omfattar berättelser som utformats för: − Event och scenpresentationer − Tryckt material och webbmaterial Din organisation kan också riskera påföljder om myndighetspersoner ser produktberättelser som bryter mot lagen

4 Lättanvända mallar Mallarna hjälper dig att skapa en personlig, inspirerade och juridiskt korrekt berättelse

5 1. Rubrik 4. Hur lyckades du? 3. Viktiga förändringar: Hur såg dina vanor ut innan du började med Herbalife? Vad gör du nu? 2. Foton: Innan du började med Herbalife och när du nått ditt mål

6 1.Rubrik Här ska du summera i en mening hur du känner dig nu när du har lyckats. 2. Foton Välj 1 foto från tiden då du började med Herbalife och 1 som visar dig när du nått ditt mål (viktnedgång, form, livsstil). Kom ihåg: Använd foton av bra kvalitet med god skärpa Kom ihåg: Ditt "målfoto" ska hjälpa dig att illustrera din nya aktiva livsstil

7 3.Hur såg dina vanor ut innan du började med Herbalife? Vad gör du nu? Välj från en lista med fraser 4.Hur lyckades du? Lista de 4–5 viktigaste förändringarna av din kost, träning och kunskap om näring. Glöm inte de råd och den uppmuntran du fått från familj, vänner och din Herbalife-coach.

8 Dela med dig av din produktberättelse Använd mallen och skapa en berättelse som är: Stark och korrekt – få en stark berättelse som uppfyller de juridiska kraven Snabb och enkel – välj från en lista med fraser som beskriver de viktigaste förändringarna "Jag brukade …" och "Nu brukar jag …". Bra produktberättelser bidrar till att stärka varumärket Herbalife samtidigt som de hjälper dig att sälja produkter.

9 Skapa din produktberättelse i dag! Hämta mallen från MyHerbalife MyHerbalife.com > Tools & Training > Business > My Story Olika mallstorlekar är tillgängliga – A4-posters och PowerPoint. Använd som: – Posters på klubbar och kontor – Flygblad – Vykort – Inbjudningar – Presentationer – Inkludera berättelsen i din marknadsföringsbok.

10 Vill du skriva en längre berättelse? Här är fyra snabba och enkla steg som hjälper dig att skriva en personlig och inspirerade berättelse Kom ihåg: Det är inte bara produkterna som ska stå i centrum för berättelsen. Den ska handla om att man är aktiv och gör sunda val när det gäller näring, exempelvis balanserade måltider, med stöd av Herbalife-produkter.

11 1. Hur kom du igång? Var fick du information om Herbalife? T.ex. gym, familj, vänner Hur såg ditt liv ut? T.ex. stressad mamma, hektiskt jobb, kände inte till principerna för sund näring Vilka produkter började du använda? T.ex. F1 Chocolate mixat med en banan som ersättning för en måltid om dagen samt Herbalifeline eftersom jag inte äter fisk. Vilka resultat har du nått/hur mår du? T.ex. energi, rimlig viktnedgång (max. 1 kg per vecka) eftersom jag tog två shakes om dagen och en sund måltid på kvällen. Hur såg du på sund näring då? T.ex. jag förstod inte riktigt vad jag behövde ge min kropp när det gäller sund näring.

12 2. Vad upptäckte du? Hur kände du dig? T.ex. det kändes som att jag fick mer energi, jag fick bättre självförtroende, min form förbättrades. Gick du ned i vikt? Det är jättebra om du gjorde det, men nämn inte under vilken tidsperiod. "Rimlig viktnedgång" betyder inte mer än 1 kg per vecka från en utgångspunkt som INTE motsvarar fetma. Utöver de produkter du har börjat använda, har du inspirerat dig själv till att förbättra näringsintag och livsstil? T.ex. absolut, Herbalife har lärt mig att ta hand om mig själv genom att fatta sunda näringsval när det gäller måltider, frukost, mellanmål etc. Jag har också lärt mig att kroppen måste vara aktiv! Vad kan du göra nu som du inte kunde göra tidigare? T.ex. genom att fatta smartare näringsbeslut och bli mer aktiv: Stiger jag upp tidigt, hjälper barnen att göra sig i ordning, har tid för en joggingtur eller trädgårdsarbete...

13 3. Din syn på näring och ditt liv i dag? Hur har din syn på näring förändrats? T.ex. jag förstod inte vilka näringsämnen kroppen behöver och i vilken omfattning... Hur ser dina vanor kring näring ut i dag? T.ex. Herbalife inspirerar mig att tänka på att göra näringsriktiga val varje dag och ha en sund livsstil Är du i bättre form i dag? T.ex. Absolut, jag har sett Herbalifes engagemang i idrott och det får mig att tänka på vad jag gör varje dag – även om det är något enkelt som att gå istället för att ta bussen. Jag mår toppen och känner mig positiv! Har du gjort några permanenta livsstilsändringar? T.ex. jag har börjat på gym, promenerar oftare på helgerna, vandrade till och med hela vägen till Maccu Piccu när jag var 60!

14 4. Så hur känner du i dag? Inför dig själv? T.ex. positiv, aktiv, sund, trygg, mer kunnig när det gäller näring, känner mig yngre än någonsin, mycket mer energi, njuter av att svettas på gymmet. För vilka har du berättat om Herbalifes syn på näring? T.ex. min familj och mina vänner använder nu Herbalifes produkter. Jag tar fortfarande Shakes trots att ja inte behöver gå ned i vikt – de smakar bara så gott och det finns så många valmöjligheter. Något annat som du uppfattar som personligt för DIN berättelse?

15 Exempel på produktberättelse – lång version

16 Exempel på produktberättelse – lång version "Hela min livsstil har förbättrats och nu har jag så mycket energi!" "Innan jag hittade Herbalife jobbade jag 50 timmar per vecka och pendlade 8 mil varje dag. Jag var överviktig på grund av dålig hälsa och osunda matvanor. I takt med att jag blev äldre kom övervikten krypande. Jag kände mig orkeslös och alltid trött och hade förlorat livsglädjen." Min man och jag kände inte till Herbalife och vilken effekt det skulle ha på våra liv förrän Roger såg en bil med Herbalifes varumärke. Den tillhörde våra nya sponsorer och de behövde hjälp med att starta bilden. Då fick vi veta mer om produkterna och om affärsmöjligheten. Jag är så tacksam att Roger ställde frågan – "HUR?" Under den första veckan då jag började med produkterna gick jag ned över 1 kg och kände mig otroligt fylld av energi. Jag började med programmet för viktnedgång och tog två shakes om dagen samt multivitaminer. När veckorna gick fortsatte jag att gå ned i vikt och centimeter och andelen kroppsfett minskade samtidigt som min form förbättrades. Livet blev enklare och jag blev mer aktiv, njöt av idrott och aktiviteter igen efter många år. Jag började gradvis använda andra produkter: Herbalifeline, Xtra- Cal, samt hela utbudet av produkter för yttre näring. Hela min livsstil har förbättrats och nu har jag så mycket energi! Jag vaknar tidigt, går och lägger mig senare och står aldrig stilla under dagen – jag lever livet till max. Tack vare att jag kommit i form, förbättrat mitt näringsintag och använt Herbalifes produkter har jag gått ned fyra storlekar. Det känns som om jag är 20 igen, inte 50! Nu använder hela familjen Herbalifes produkter och vi har svårt att förstå hur mycket BÄTTRE våra liv har blivit” Wendy Watson, UK

17 Rekommendationer Europeisk lag reglerar vilka utfästelser du får göra när du presenterar din produktberättelse.

18 Rekommendationer GÖR SÅ HÄR: Inkludera ett påstående om rimlig viktnedgång kopplat till en förändrad livsstil. Inkludera dina Herbalife-produkter, samt uppgifter om en balanserad och varierad kost och ökad fysisk aktivitet (exempelvis: 30 minuters promenad, trädgårdsarbete, leka med barnen osv.). Hänvisa till "rimlig viktnedgång" som en nedgång på maximalt 1 kg per vecka från en utgångspunkt som inte utgör fetma (personer som lider av fetma har ett BMI över 30). Använd före- och efter-bilder om du vill illustrera resultaten. Säkerställ att viktnedgången som framställs är rimlig. Beskriv totala livsstilsförändringar, inte bara viktnedgång. GÖR INTE SÅ HÄR: Gör inga specifika påståenden om viktnedgång enbart till följd av användning av Herbalife Formula 1; Använd inte orden "före" och "efter" bredvid bilder som rör viktnedgång; Använd inte bilder som visar extrem viktnedgång. Beskriv inte extrem viktnedgång på kort tid. Lämna inga "garantier". Alla är olika, resultaten är individuella och kan variera.

19 Bra produktberättelser bidrar till att stärka varumärket Herbalife samtidigt som de hjälper dig att sälja produkter. Men om vi inte känner till din berättelse kan vi inte publicera den i tidskrifter, nyhetsartiklar, vid event etc. Så om du har en fin berättelse att dela med dig av skickar du den till till lokala Sales & Marketing-team.