Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
Advertisements

Kundundersökning mars 2010
1 Medarbetarenkät 2011 • 573 svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Skellefteå - Bodö.
Kundundersökning mars 2010
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Buss Sträcka: Härnösand - Långsele.
Vad tycker NyföretagarCentrums kunder om rådgivningen? Hur många har startat företag efter rådgivningen? Branscher, omsättning, anställda? Jämförelse
Projektföljeforskning
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning juli 2013
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Nässjö.
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
1 Medarbetarenkät svar. 2 Kön 3 Jag är knuten till en klass, undervisningsgrupp eller barngrupp.
Kommunpussel Din uppgift är att sortera de organisatoriska delar på nästa sida på ett sådant sätt att det överensstämmer med hur din kommun är organiserad.
Punktprevalensmätning av trycksår 2011, v.40 Resultat från landstingen
Barn och Utbildning Föräldraenkät 2011 Totalt resultat förskola Svarsfrekvens hela enkäten (förskola och skola) 39 %
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Blackebergs Gruppboende Bromma.
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Tranebergs Å-Hem, Bromma.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Sveg - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle - Hallsberg.
Fakta om undersökningen
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Fakta om undersökningen
11 Kvaliteten i ditt vård- och omsorgsboende Stadsledningskontorets brukarundersökning Bromma.
Hittarps IK Kartläggningspresentation år 3.
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever ( per klass)
Stadsledningskontoret Brukarundersökning inom äldreomsorgen 2013
Greppa Näringen Medlemsundersökning, kvartal 1. 1.
Kouzlo starých časů… Letadla Pár foteček pro vzpomínku na dávné doby, tak hezké snění… M.K. 1 I Norrköping får man inte.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Enkätresultat för Fritidshem Elever 2014 Skola:Fritidselever, Gillberga skola.
1 PROGNOSMODELLENS RESULTAT I BILDER Jouko Kinnunen & Richard Palmer 10 mars 2006.
Grundskola Föräldrar 2013 Grundskoleenkät - Föräldrar Enhet:Gillberga skola.
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Blekingetrafiken Trafikslag: Tåg Sträcka: Kristianstad - Karlskrona.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Uddevalla - Varberg.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Västervik.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Borås.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Töreboda.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Luleå - Riksgränsen.
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Förskoleenkät Föräldrar 2012 Förskoleenkät – Föräldrar Enhet:Hattmakarns förskola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg Sträcka: Gävle – Mjölby.
Bild 1 Prognos för länets arbetsmarknad Stefan Tjb.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Värmlandstrafik AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Karlstad - Charlottenberg.
Grundskola Elever 2013 Grundskoleenkät - Elever Enhet: Gillberga skola.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Oskarshamn.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Merresor Trafikslag: Tåg Sträcka: Nässjö – Värnamo – Halmstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Hemavan - Arlanda.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Töreboda - Nässjö.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport Sverige AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Sundsvall - Trondheim.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Veolia Transport AB Trafikslag: Tåg Sträcka: Linköping - Kalmar.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: SJ AB Trafikslag: Nattåg Sträcka: Stockholm - Luleå.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Västtrafik Trafikslag: Tåg Sträcka: Göteborg - Strömstad.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Swebus AB Trafikslag: Buss Sträcka: Umeå – Mo i Rana.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Granbergs Buss AB Trafikslag: Buss Sträcka: Luleå - Kiruna.
Kundundersökning mars 2010 Operatör: Dalatrafik-KR Trafik AB Trafikslag: Buss Sträcka: Mora - Gällivare.
Kundundersökning juli 2010 Operatör: Destination Gotland Trafikslag: Färja Sträcka: Visby - Nynäshamn.
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Destination Gotland
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: SJ AB Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Tågkompaniet Trafikslag: Tåg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Norrtåg Trafikslag: Tåg Sträcka:
Kundundersökning mars 2016 Operatör: Next Jet AB Trafikslag: Flyg
Kundundersökning mars 2016 Operatör: KR Trafik AB Trafikslag: Buss
Presentationens avskrift:

Kundundersökning mars 2010 Operatör: NextJet AB Trafikslag: Flyg Sträcka: Arlanda - Arvidsjaur

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 2 Rikstrafiken genomför årligen kundundersökningar för att följa upp och utvärdera upphandlad trafik, ge operatörerna ett verktyg i deras arbete att höja den kundupplevda kvaliteten samt för att sprida information om kollektivtrafiken och Rikstrafiken. Huvudsyftet med kundundersökningarna är att få kunskap om hur nöjda kunderna är som reser med den av Rikstrafiken upphandlade trafiken års kundundersökning har genomförts på totalt 39 linjer, vilka fördelade sig enligt följande: 10 buss-, 7 flyg-, 18 tåg-, 2 nattåg- och 2 färjelinjer. Bakgrund och syfte

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 3 Fältarbetet för Rikstrafikens kundundersökning 2010 genomfördes i mars. Denna sträcka mättes på helger samt vardagar, fördelat i båda riktningarna, Arlanda - Arvidsjaur samt Arvidsjaur - Arlanda. Antal mätta turer på sträckan: 16 st. Antal utdelade enkäter: 448 st. Antal insamlade enkäter: 344 st. Svarsfrekvens: 76,7%. Bortfall: 23,3%. Resultaten har viktats mot statistik om antal resenärer på vardag och helg, under mätveckorna. Metodbeskrivning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 4 På betygsfrågorna får användarna ge betyg mellan 1 – 7, där 1 = lägsta betyget och 7 = högsta betyget. Samtliga betygsfrågor får ett indextal mellan 0 och 100 där 100 står för ’total nöjdhet’ - högsta betyg på frågan och 0 för motsatsen, betyget 1 på frågan. Indextalen beräknas på följande sätt: Index = (Medelvärde – 1) x (100/6) Indexnivåerna klassificeras enligt följande indelning: Index 0 – 50 = helt oacceptabelt 51 – 54 = mycket dålig 55 – 60 = dålig 61 – 69 = medelbetyg / genomsnitt 70 – 74 = bra 75 – 79 = mycket bra 80 – = utomordentligt bra Klassificering av indexnivåer

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 5 Helhetsintrycket av resan får ett index på 70, vilket motsvarar betyget bra. Detta är en liten nedgång sedan förra årets mätning. Både att boka biljetter till resan samt hämta ut biljetterna anses vara utomordentligt enkelt. Att stiga ombord på flygen upplevs som mycket enkelt, fast vi kan se en liten nedgång från Värdena för hur behaglig temperaturen är ombord får ett medelbetyg, vilket är en nedgång från Resenärerna anser att det är utomordentligt enkelt att resa med bagage. Värdena för hur bekväma sittplatserna är får ett lågt betyg, vilket är en nedgång från förra året. Flygen anses vara mycket välstädade, fast vi kan se en nedgång från Skyltningen på terminalen och ombord på flygen anses vara utomordentligt tydlig. Även informationen från personalen ombord anses vara mycket tydlig. Resenärerna känner sig trygga och säkra när de reser med denna flyglinje, fast vi kan se en nedgång sedan förra årets mätning. Tidhållningen på flygen ligger på en mycket bra nivå, fast vi kan se en nedgång från 2009 men en uppgång från Utbudet av mat ombord samt kvalitén på maten får ett medelbetyg av resenärerna. Personalen ombord på flygen anses vara utomordentligt serviceinriktade. För att öka nöjdheten hos resenärerna på denna linje är de vanligaste spontana önskemålen från resenärerna lägre priser (36%), kiosk/ servering ska ha bättre utbud (29%) och lugnare miljö/ bättre sovmöjligheter (25%). Sammanfattning

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 6 Jag är nöjd med tidhållningen på den här resan. Det är bekväma sittplatser ombord. Det är behaglig temperatur ombord. Det är välstädat ombord. Personalen ombord är serviceinriktad. Det finns tydlig information på terminalen för att jag ska få den information jag behöver om min resa. Informationen från personalen ombord är tydlig. Informationen på skyltningen ombord är tydlig. Det känns tryggt och säkert att resa med detta fordon. Det är enkelt att resa med bagage. Det var enkelt att stiga ombord.

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 7 Vilka förväntningar hade du på denna resa? Det var enkelt att boka biljetter till den här resan. Det var enkelt att hämta ut biljetter till den här resan. Biljetterna till denna resa är prisvärda. Vad anser du om utbudet av mat ombord? Vad anser du om kvaliteten på maten ombord? Vilket är ditt totala helhetsintryck av denna resa? Hur troligt är det att du rekommenderar andra att resa med denna linje?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 8

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 9

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 10

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 11

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 12

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 13

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 14

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 15

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 16

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 17

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 18

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 19

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 20

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 21

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 22

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 23

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 24

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 25

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 26

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 27

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 28

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 29 ”Priset är orimligt högt 2150 sek för en enkel resa, 3500 sek tur och retur. En tur- och returresa Arlanda-Arvidsjaur för en småbarnsfamilj 2 barn 6 och 7 år, sek.” ”Mycket högt ljud i planet, borde ha öronproppar.” ”Tre avgångar i varje riktning, dagligen och året runt.” ”Hålla utsatta tider.” ”Bättre stolar och mer benutrymme.” ”Jämnare temperatur, ej olidligt kallt till olidligt varmt. ” ”Bjud på en fika.” ”Bättre högtalare i flygplanet = tydligare info.” ”Större tillgång/ utbud av varor, sitter man långt bak i planet tar en del varor slut innan vagnen kommer fram till platsen.” ”Bättre information till resenärer vid förseningar.” Finns det något vi skulle kunna göra för att du ska bli mer nöjd som kund?

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 30

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 31

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 32

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 33

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 34

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 35

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 36

Rikstrafiken Kundundersökning våren 2010NextJet Flyg Arlanda - Arvidsjaur 37