¡La Primavera ha llegado!

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
¿Qué estás haciendo ahora mismo?
Advertisements

Pedagogisk planering Åk 7 - 9
Nya skolan till hösten Projektarbete En personlig dator Aktivt lärande
om företaget där du gör din praktik!
I detta bildspel reflekterar kollegor i olika ämnen tillsammans över språkliga handlingar i klassrummet. Underlag till diskussionen är den uppgift som.
Kunskapskrav för godtagbara kunskaper i slutet av årskurs 3 – Svenska
Från Vasatid till Vasalopp Lpp Historia åk 5, Vasatiden
TILLSAMMANS KAN VI GÖRA SKILLNAD VAR MED I EN ENTREPRENÖRIELL UTMANING.
Norrbacka språkutvecklingsgrupp
Hur arbetar vi… …på Slöingeskolan?
Språkdagen i Malmö Värdeorden i språkämnena Gunnar Stenberg
Att träna Läsförståelse
Vandring bland lärresurser på nätet för pedagoger
Närvaro!!.
”Språk, lärande och identitetsutveckling är nära förknippade
År 5 Välkomna! Föräldramöte ht-2013.
Español 7 BIENVENIDOS.
Mål och betygskriterier
Nationellt prov Sv1.
En el restaurante Grupparbete (3 personer) Mål :
Un trabajo para la clase de español
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Svenska p Svenska p.
Utebildning En presentation på en ”utebildningsdag” i klass 1. Av Katarina.
Ett arbetsområde om poesi
© Steve Wretman & Helena Moreau
Föräldramöte Klass 3A Ht -14.
SVENSKA.
Mål som eleverna skall ha uppnått i slutet av det nionde skolåret
TYSKA STEG 3 Fem arbetsområden: 1. Reisen und Schule in Deutschland
How to learn a Second Language?
Det här arbetar vi med för att du ska kunna nå kunskapskraven
- fortsatt arbete med de nya läroplanen med tillhörande kursplaner
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Individuella Utvecklingsplaner på Stordammen
Nationella proven i kursen Svenska B.
om företaget där du gör din praktik!
Litteratur.
Syfte: Undervisningen ska stimulera elevernas lust att tala, skriva, läsa och lyssna och därmed stödja deras personliga utveckling. Eleverna ska ges möjlighet.
Frågeorden ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Un poco de gramática Grammatik.
Nationellt prov Sv – I andras ögon.
spanska - ett roligt språkval!
Genom undervisningen i svenska ska eleverna utveckla sin förmåga att formulera sig och kommunicera i tal och skrift, anpassa språket efter olika syften,
Vad måste jag kunna? SFI kurs D.
Exempel på skriftligt omdöme
LYSSNA TALA LÄSA SKRIVA SpråkUtvecklande Arbetssätt i teknik Linda Lindkvist
Bedömning av text Innehåll Texten är lätt att följa och förstå. Innehållet stämmer med uppgiften och följer instruktionerna. Längden på texten är tillräcklig.
eller vad den också kallas: cykeln för undervisning och lärande
Kunskaps mål Centralla innehåll Väggen att upp nå målen Bedömning betygsättning Utvärdering Vad är undervisning?
Uttala de flesta svenska språkljuden Bokstävernas namn och ljud (stora och små). Ordbilder på vanligt förekommande korta ord t.ex. jag, och, kan. Läsa.
Orebro.se Välkommen till Lärardagen 10 augusti 2016 Skolverkets bedömningsstöd i läs- och skrivutveckling i svenska åk 1-3.
Vilket är INTE ett värdeord i moderna språk, åk 9 Enstaka enkla Flera olika strategier Finna flera olika lösningar Enkel form.
Välkommen till svenska 1
Svenska som andraspråk 3
Matspjälkningssystemet
LPP i Geografi ht Varför läser vi Vad skall vi gå igenom?
Planering november – kurs D Tema kultur
Svenska – skriva berättelser
Etik- planering.
Föreläsning Svenska II
Utvecklingssamtal 6a vårterminen 2018
Spanska som skolämne Español como lengua extranjera en la enseñanza
Ämneslyftet Sätunaskolan
Talförmåga År 7 Bedömning Lärandemål/Syfte Lgr11
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Föräldramöte VT- 17 Välkomna!.
Kursplan för svenskundervisning för invandrare
Betyg i moderna språk nu redan i år 6
Inför NP Svenska Våren 2019.
Presentationens avskrift:

¡La Primavera ha llegado! Un trabajo para la clase de español

Vad tränar du med det? Du ska träna på följande: Att kunna beskriva kort på spanska (Hay - Det finns) och kunna berätta om vädret (Kap 13) Du ska träna glosorna från alla kapitel vi har gått igenom och nya ord, dvs kap 1 – 8, 13 (vädret) Du ska träna på att bygga korta meningar på spanska Du ska träna uttal och att göra muntliga framställningar på spanska.

Hur ska du jobba med det? Du ska ta 2-3 kort på olika vårtecken som du ser på vår skolgård. (T. ex blommor, buskar, m.m.) Du ska kort beskriva vad är det vi ser på bilderna. Skriv 2 – 3 meningar per bild. Gör en power point med dina bilder och skriv en kort text där du beskriver vad är det vi ser på bilderna. Gör en enkel PhotoStory och lägg till musik (om du vill). Gå till länken: http://www.multimedia.skolverket.se/Arkiv/Musik/

Varför ska du jobba med det?

Syfte i Moderna Språk Du ska utveckla din förmåga att: Förstå och tolka innehållet i talat språk och olika slags texter Formulera er och kommunicera i tal och skrift Använda språkliga strategier för att förstå och göra er förstådda Anpassa språket efter olika syften, mottagare och sammanhang Kunna enkel beskriva en bild.

E C A I muntliga och skriftliga framställningar av olika slag kan eleven formulera sig enkelt och begripligt med enstaka ord och fraser. I muntliga och skriftliga framställningar av olika slag kan eleven formulera sig enkelt och relativt tydligt med fraser och meningar. I muntliga och skriftliga framställningar av olika slag kan eleven formulera sig enkelt relativt tydligt och till viss del sammanhängande. Kunskapskrav

HÄR KOMMER DIN UPPGIFT 

¿Cómo es la primavera? C3BM ¿ Hay nieve? = Finns det snö? ¿ Hay animales? ¿ Hay pájaros? = Finns det djur? Finns det fåglar? ¿ Hay insectos? = Finns det insekter? ¿ Hay arboles grandes o pequeños? = Finns det stora eller små träd? ¿ Hay muchos arbustos o pocos arbustos? = Finns det många buskar eller få buskar? ¿ Los arboles tienen muchas hojas o pocas hojas? = Träden har många eller få blad? ¿ Qué tipos diferentes de arboles hay? = Vilka olika sorts träd finns det? ¿ Hay hierba? = Finns det gräs? ¿ La hierba es verde? ¿ Un poco verde? = Gräset är grönt? ¿ Hay flores? = Finns det blommor? (Las flores son amarillas) C3BM

El Tiempo (Vädret) – KAP 13 ¿Hace sol? = Är det soligt? ¿Hace frio? = (Kap 13) ¿Hace buen tiempo? = (Kap 13) ¿Llueve? = (Kap 13) C3BM

Inlämning ¡SUERTE!  Skicka din power point /PhotoStory till Sary.algotsson@edu.sigtuna.se senast v. 12 (18/3-14) kl. 15.30 Redovisas i klassrummet v. 12 (För Sary och smågrupper) ¡SUERTE! 