Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson Motorförarnas Helnykterhetsförbund ”Inget Extra Liv” En kampanjfilm.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Temagruppen Unga i Arbetslivet Katarina 20 år ”Efter studenten så … jag vet inte jag var jätteförvirrad när jag gick ut … och hade ingen aning.
Advertisements

Att förstå anonymiteten (översättning från
Att identifiera och utveckla ledare
Vad kan jag göra som förälder - om alkohol, unga och föräldraskap Ett föräldrastödsprogram utvecklat av Örebro Universitet Copyright © Nikolaus Koutakis.
Fiber i Bohus Peter Davidsson, Fredrik Östlind, Lennart Svensson
Ålands Näringsliv ATTITUDE Jag studerar på.
Kommunikation som påverkar Göteborg 4 oktober 2012 Välkommen!
Barnanpassad utredning
HAKIR (handkirurgiskt kvalitetsregister) Ett samarbete mellan Södersjukhuset AB Linköpings Universitetssjukhus Skånes universitetssjukhus i Malmö Uppsala.
Den Glada Internationella Vänskaps Veckan.
Barnarbete då nu  sen.
Tips för dig som söker en partner. Om du vill ha en partner som äter all mat du lagar utan att klaga på att det inte smakar som mammas mat.... Skaffa.
Bakgrund och syfte Krav i patientsäkerhetslagen:
Känner du att du har rätt att älska vem du vill utan att någon lägger sig i?
En presentation för dig som har barn i förskoleklass
Film i särskolan Film i Särskolan – Pia-Mari Wehrling
Projekt Respekt Strategisk plan: Öka andelen under- representerat kön på utbildningarna Bakgrund: 85 % kvinnor, 15 % män Dekanus gav projektgrupp uppdrag.
Nationella strokekampanjen Ett initativ från Sveriges landsting och regioner Norrbottens Läns Landsting.
Kanaler och forum, hur man kan jobba med hemsidor, press och media? Kommunikation som påverkar – hur gör man? Hässleholm 18 nov 2010.
Innehåll Strategier, målgrupper, mål Informationskanaler
Att använda sig av massmedier
Fredag 13 juli 2007 Jag önskar att få ut mera av livet Jag har tagit ett beslut !
Barnkonventionen Rätt att utvecklas som person
Sektionen för Ekonomi och Teknik
Att göra: Nyhetsartikel
Fritidshemmet Rubinens barn enkät
Bakgrund Det brinner i mer än ett hem om dagen i Västerbotten, och det vill vi ändra på! Vi ville ändra västerbottningarnas inställning till brand från.
PowerPoint av Bendik S. Søvegjarto Koncept, text och regler av Skage Hansen.
Den Glada Internationella Vänskapsveckan.
Idrottsfysiologi, tränings och tävlingslära 2
Vad är du för typ av person?
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Elizabeth Odalen Bjord
Sjukgymnastik för äldre personer
+ stadsplanering Dansande robot!. + Motivering Vilken plats valde du, och varför?
Att skriva efter en litteraturdiskussion
Filmarbete på temat möten Louise Israelsson 2009
© Synovate Ungas attityder till rökning
Tillvägagångssätt 1-sidig enkät
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Nycklarna till framgångsrik stresshantering. Anmäld dig redan idag om du …: … känner att du provat allt och vill ha ”nycklar” som verkligen fungerar …
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Stig Dagerman Född 1923 i Älvkarleby (Uppsala län) Dog 1954 (tog sitt liv) Svensk författare och journalist Han var en av de mest framträdande författarna.
Nordstjernen Film og TV De tysta barnens röst Dialog- och informationsfilmer om och med barn till föräldrar med en psykisk sjukdom.
Röd zon Grön zon Grön zon Röd zon.
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Livskarriär Din väg mot ett arbete som kommer att göra dig lycklig.
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Barnets rättigheter i Sverige och för alla barn i världen
nationellT kommunikationskoncept presumtiva studenter 2015
Marknadskommunikation och mediaval
Kommunikationspsykologiska påverkansfaktorer
20 april 2010 Inflytande, kreativitet och innovation i Nackas skolor!
Varför börjar alla prata om ”Drop outs” ?
Här är ditt liv, Bertil! 15/
Top Cats bildades Vännerna Jon Kleppenes och Fredrik Lilja hade blivit uppmuntrande av sin musiklärare på Frykenskolan att starta bandet. I början.
KOMMUNIKATION SOM PÅVERKAR SUNDSVALL 13 FEBRUARI 2012
Varumärket yrkeshögskolan – vårt gemensamma åtagande
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
Elev loggbok.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Min friggebod Skiss i 3D Miljö/omgivning Vad den ska användas till Material Motivera materialval Jämför med ett annat material, varför är ditt val bättre?
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
Riktlinjer sociala kanaler 2018
Min insats – informationssatsning till privatpersoner som vill göra en insats för barn Anna SKL BoU 14 november 2018 Sara.
Alla barn har samma rättigheter och lika värde
Presentationens avskrift:

Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson Motorförarnas Helnykterhetsförbund ”Inget Extra Liv” En kampanjfilm för att förebygga rattonykterhet

Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson Fredrik Davidsson Regissör med bakgrund som Art Director Utbildad vid Forsbergs och Stockholms Filmskola

Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson När jag studerade film dog en av mina klasskamrater, 23 år gammal.

Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson Varför satsa på film? * Unga har stor vana av att snabbt ta till sig budskap via film och rörlig media * De har höga krav på kreativitet, kvalitet och design - därför satsar vi på hög filmisk kvalitet * Film är ett medium som innehåller flera olika uttrycksformer, man kan ladda det med mycket * Avsändare som väljer smarta och ”originella” sätt att kommunicera bygger trovärdighet bland unga * Kulturen att ”dela med sig på nätet” skapar en stor spridning av viktiga budskap

Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson ”Inget Extra Liv” Verkligheten är skörare än fiction!

Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson Kampanjfilmen ”Inget Extra Liv” * Handlingen är skräddarsydd efter målgruppen unga killar år, en grupp som är överrepresenterad i rattfylleristatistiken * Bland unga killar är dataspel ett väldigt stort intresse. De har också stor vana att se film. * Vuxna pekpinnar” - prata med unga på deras villkor ( rökning: visa svarta lungor vs lukta illa )

Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson Inget Extra Liv

Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson Inget Extra Liv

Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson Effekter + Dataspelsgrafik

Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson Inget Extra Liv

Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson * Tillsammans kan vi förändra * Finansiärer som alla har ett intresse i trafiksäkerhet och jobbar aktivt med CSR * Filmproduktion, filmarbetare leverantörer som bryr sig. * Samarbete med SF Bio som utsett MHF till prioriterad partner tillsammans med Rädda Barnen * Samarbete med SVT Anslagstavlan som sänder samhällsinformation * Vidare spridning genom övriga TV-kanaler, webbplatser samt våra samarbetspartners kanaler Inget Extra Liv - ett pro bono projekt

Projekt ”Inget Extra Liv” Motorförarnas Helnykterhetsförbund Regissör: Fredrik Davidsson Undrar så hur du hade sett ut idag. Hur du hade varit. Vad du hade gjort. Hade du varit lik din storebror? Hade du haft en tatuering? Hade du haft en flickvän? Varit framgångsrik? Om ditt liv inte tagit slut vid 13. ”Slutet på början”