VERKSAMHETSPLAN 2007 / 2008. Verksamhetsplan 2007 / 2008 1.UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING •Vision •Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER •Bilsport.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Motorstadion i Lidköping en idrottsplattform som specialanpassats för personer med funktionsnedsättning. Vi vill erbjuda funktionshindrade en fin upplevelse.
Advertisements

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
AKTIESPARARNA ÖSTERSUND Presentation
Det här är Jusek Akademiker- förbundet för jurister, ekonomer, systemvetare, personalvetare och samhällsvetare.
Minnesanteckningar från förtroendevaldsträff 15/
/ L.Ring Erfarenheter från olika utsiktspunkter Lennart Ring Forums aktiviteter ska stimulera nätverksbyggande bland företrädare för vårdbyggnadsplanering,
Konferens och evenemang
Välkommen till Norrtälje uppstart - möte 12 juni 2007.
DISTRIKTSMÖTE 25 – 26 MAJ 2013 sundsvall MEDLEMSKAP
Samverkansforum för statliga byggherrar och förvaltare
Info om vår verksamhet - (lokalklubbens namn här) & Svenska Brukshundklubben Fokus skall vara att knyta samman nya medlemmar med aktiva medlemmar för.
Hammarö GK 2012.
Svenska Brandbefälets Riksförbund
Branschföreningen för Personlig Skyddsutrustning
CINERGY – kreativ samverkan och verktyg för regional tillväxt Regionala nämnden 14 september 2011.
En del av Svenska Fotbollsförbundet
Linköpings FF Ungdom Ledarträff
Projektbeskrivning för Affärschansprojekt VILNIUS 2007.
Samordnare Digital agenda Västra Götalands län
Post Girots Vänner PGV Verksamhetsplan 2014.
Kommundirektörsföreningen i Sverige
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Affärsutvecklingscheckar •För utveckling av varor och tjänster •För internationalisering 1.
Övergripande mål 2014: Ö 1: Utveckla och bredda det politiska företrädarskapet genom utökad dialog inom styrelsen, mellan styrelsen och beredningar, med.
Resultat från SWEA Framtidsenkät December Januari 2009 REGION ANALYS: MAME Korta version 13 april 2009 Kontakt med enkätgruppen:
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Kandidatuppsats VT14 Kursledare: Lotta Hallberg och Karl Wahlin
Svenskt Friluftsliv har till uppgift att bevara och utveckla förutsättningarna för det svenska friluftslivet Stärka friluftsorganisationernas långsiktiga.
Välkomna 1. SH Ekonomi Resultat 2010 Sysse Hardenby Distriktskassör
Nätverk i Sveriges HR Förening. Vad är ett nätverk? ” Ett nätverk är en grupp som har en gemensam bas och ett gemensamt mål eller en gemensam idé, med.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Östra Göinge 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Kungsör 2012 Lokalt företagsklimat.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Emmaboda 2012 Lokalt företagsklimat.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Entreprenörskaps- barometern 2012 Entreprenörskapsbarometern 2012 Sveriges största attitydundersökning.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Tillväxtverket 1 Ny myndighet – nya möjligheter.
ZONTA INTERNATIONAL FOUNDATION. ZIF  bildades 1984, inkorporerades i ZI 1985  får sina omkostnader betalda via våra.
INFÖR NATIONELLA PROVET
Bakgrund och syfte Ska ses i ljuset av tidigare utredningar Organisationers önskan om ett annat och bättre sätt att samverka Regeringen vill erkänna,
Regionkoordinator och hemsideansvarig Skogen i Skolan nationellt
Styrning Mina meddelanden
VERKSAMHETSPLAN Verksamhetsplan UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING Vision Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER Autosport International,
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
Preliminär Verksamhetsplan 2015 Fysioterapeuterna Västerbotten.
PROJEKTUPPFÖLJNING Nyanställdaprojektet januari – mars 2009.
1 Kendoförbundet Årsmöte Agenda Utfall 2010 Budget 2011 Verksamhetsutfall och verksamhetsplaner.
Regionalt nätverksmöte 22 september 2011 IPKs nya vision: Internationellt samarbete ger förutsättningar för det bästa lärandet Heléne Säll Matsson/IPK.
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Åtvidaberg 2012 Lokalt företagsklimat.
Agenda myndighetsmötet 21 mars
Två vägar för att ge till hela Missionskyrkan Kyrkoavgiften till församlingarna Missionsgåvan till det gemensamma Kyrkoavgift +
Medlemsföretaget Byggmästarn i Helsingborg Katrineholm 2012 Lokalt företagsklimat.
Drygt 9/10 av alla intäkterna utgörs således av medlemsavgifterna (den del som överförs till förbundet) plus annonsintäkter i Veteranen; 5 % är statliga.
- Ett samarbetsprojekt mellan KLARA i Varberg och Coompanion Halland
Program informationsmöte 4 dec  Genomgång utlysningstext  Ansökningsmallen  Övrig information.
Verksamhetsplan 2012 Ingenjörer för Miljön (IfM) 17 februari 2012 Villa Källhagen.
Samverkansforum för statliga byggherrar och förvaltare.
732G32 Kandidatuppsats, 15 hp (732G03)
Verksamhetsplan 2010 Ingenjörer för Miljön (IfM) Beatrice Teurneau och Sofia Öberg 16 april 2010.
Laget med fart, Hoby så klart Ur föreningens stadgar; Föreningen skall bedriva idrotten Bordtennis. Föreningen.
Lyckeby BTK Vision/Mål/Aktiviteter
REPET - ett projekt inom SPF-distriktet Blekinge Projektet fortsätter nu med fördjupning Ersättningen heter UTVECKLINGSGRUPP.
SACS Swedish Association of Civil Security
Släck ljuset den 28 mars och visa ditt stöd för ett riktigt bra klimatavtal.
Vi är en förening med bred ungdomsverksamhet inom fotboll. Vi har 18 lag, 574 aktiva ungdomar, 3 seniorlag och totalt 1400 medlemmar. Det är fantaskiskt.
Det här är Jusek AKADEMIKER- FÖRBUNDET FÖR JURISTER, EKONOMER, SYSTEMVETARE, PERSONALVETARE, KOMMUNIKATÖRER OCH SAMHÄLLS- VETARE.
Företagsgruppen Hornsbergs årsmöte
Fysioterapeuterna Västerbotten
Skogås-Trångsunds FF Ledarmöte
Beasts vision 2020 Stabil ungdomsverksamhet med ungdomslag från 9 – 17år A-lag i toppen av Division 1/Superettan eller spelande i Superserien. Anställd.
Huvudföreningens uppgift är att
Näringslivsforums Verksamhetsplan
Jeanette Schlaucher Miljöstrategiska enheten Länsstyrelsen Skåne Hej!
Presentationens avskrift:

VERKSAMHETSPLAN 2007 / 2008

Verksamhetsplan 2007 / UPPDRAG / SYFTE 2.VERKSAMHETSINRIKTNING •Vision •Mål 3.ORGANISATION 4.AKTIVITETER •Bilsport Mässan, Älvsjö, november, 2007 •Autosport International, Birmingham januari, 2008 •Uddeholm Swedish Rally, Karlstad, 7-10 februari, 2008 •Professional MotorSport Expo, Köln, 4-7 november, 2008 •Bilsport Mässan, Älvsjö, november, 2008 •Nätverksmöten •Företagsbesök •Databas •Aktiv Styrelse 5.HEMSIDA 6.MEDLEMSVÄRVNING 7.BUDGET

1. UPPDRAG / SYFTE Syftet med Swedish Motorsport Industry är att ge den svenska motorsportbranschen ”ett ansikte utåt” samt att vara en samlande kraft, som ska ge branschen en plattform att arbeta ifrån. 2.VERKSAMHETSINRIKTNING •Vision Visionen är att samla samtliga företag inom den motorsportrelaterade industrin, vare sig det gäller produkter, tjänster eller upplevelser. SMI ska fungera som den givna samarbetspartnern i all utveckling inom branschen. •Mål På kort sikt är målsättningen att sprida kännedom om föreningen och på så sätt underlätta arbetet med att värva medlemmar. Dessutom att stödja marknadsföring av föreningens medlemmar samt att etablera kontakter med statliga och regionala aktörer. För perioden fram till ska vissa delmål uppnås: –Minst 70 medlemmar –Deltagande vid minst 2 nationella mässor –Deltagande vid minst 2 internationella mässor –Genomförande av minst 4 större nätverksmöten 3.ORGANISATION Den dagliga verksamheten leds av VD, som till sin hjälp har kansliet, som består av en person som arbetar deltid. 4.AKTIVITETER •Bilsport Mässan, Älvsjö, november, 2007 Samlingsmonter för föreningens mdlemmar, samt seminarieprogram för presentation av ca 10 medlemsföretag. Utåtriktade aktiviteter mot såväl media som politiker. Ett ypperligt tillfälle att testa konceptet med en SMI-samlingsplats som senare kan appliceras i t.ex. Birmingham eller Köln. •Autosport International, Birmingham januari, 2008 Första internationella framträdandet av SMI års upplaga blir ett pilotprojekt med begränsad utställningsyta med kvalificerad representation. Arrangemang av medlemsresa kommer också att genomföras. Ett eller flera nätverksmöten med intressanta kontakter från England är inplanerade. •Uddeholm Swedish Rally, Karlstad, 7-10 februari, 2008 Någon typ av utåtriktad aktivitet ska genomföras under det som är Sveriges största återkommande idrottsevenemang, det är givetvis en fantastisk plattform för SMI och dess medlemmar.

•Professional MotorSport Expo, Köln, 4-7 november, 2008 Tillfälle att genomföra SMI konceptet för mässdeltagande fullt ut. Önskvärt med deltagande från minst 20 medlemsföretag och stöd från Exportrådet. •Bilsport Mässan, Älvsjö, november, 2008 Med mer än ett års erfarenhet bör SMI kunna dominera mässan och vara en bidragande kraft till att locka en mer internationell publik till mässan i Sverige. •Nätverksmöten Nätverksmöten är en enkel men effektiv mötesform, som redan visat sig fungera väl för flera av våra medlemmar. Kan i vissa fall vinna på att ha en smal inriktning och behöver följaktligen inte alltid vända sig till samtliga medlemsföretag. •Företagsbesök Enkelt för enskilda medlemmar att bjuda in övriga medlemmar till presentationer och produktseminarier via inbjudningslistor som administreras av SMI. •Databas Ett av dom viktigaste uppdragen för SMI är att upprätta ett medlemsregister som ger medlemmarna, men också utomstående, möjligheten att snabbt hitta bland produkter och den kompetens som finns hos medlemsföretagen. Som förebild till den planerade databasen utgör Autosport Directory ett utmärkt exempel. •Aktiv Styrelse Det är önskvärt att föreningens Styrelse är involverad i den löpande verksamheten på ett engagerat och kompetent sätt. Aktiviteter för att stärka detta kommer att genomföras. 5.HEMSIDA Elektronisk informationsspridning är ett effektivt och resurssnålt alternativ till trycksaker. SMI ska i hög grad utnyttja hemsidan samt e-post till intern och extern kommunikation. För 2008 är upprättandet av en medlemsdatabas högsta prioritet. 6.MEDLEMSVÄRVNING Medlemskåren är SMI´s viktigaste tillgång. Medlemmarna deltar i SMI aktiviteter både nationellt och internationellt och ger tyngd åt föreningens ställningstaganden och arbete. Det självklara målet är att hela tiden öka medlemsantalet.Varje medlem i föreningen bör aktivt delta i medlemsvärvningen med stöd från föreningens kansli. Ju större föreningen blir desto kraftfullare blir dess agerande.

Budget 2007Budget 2008 INTÄKTER Serviceavgift60 000, ,00 Medlemsavgift30 000, ,00 Bidrag från SBF85.000,000,00 Övriga intäkter ,00 Intäkter, totalt , ,00 KOSTNADER Personalkostnader Kanslikostnader , ,00 Personalkostnader, totalt , ,00 Övriga verksamhetskostnader Resekostnader , ,00 Möten, seminarier o representation , ,00 Telefon o porto-5 000, ,00 Kontorsmaterial05 000,00 Kopior, tryckning, annonsering-5 000,00 Hemsida-2.500, ,00 Databas0, ,00 Övriga kostnader ,00 Övr.verks.hetskostnader, totalt , ,00 Kostnader, totalt , ,00 Budget 2007 / 2008

Budget 2007 / 2008 De i verksamhetsplanen angivna aktiviteterna kring mässor etc planeras bli självfinansierade, där kostnaderna skall täckas genom avgifter eller bidrag. Diskussion om eventuella arvoden till VD och Styrelsens ordförande för 2008 kommer att tas upp i styrelsen senare.