Cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke (335 087) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) CORPORATE.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
låt oss presentera SLIDEPLAYER.SE
Advertisements

Camilla Wallström Kunskap föds där tanke och känsla möts
Det värdefulla ENGAGEMANGET
En presentation av ett unikt system
Automatic Delivery Rewards
Kvalitet i förskolan Erfarenheter från Kungälvs kommun
Ensize och EDOC Martin Jansson Ensize AB
Skapa ett video-CV på YouTube
Formulär Tänkte nu gå igenom vad ett formulär är och hur man kan skapa dem i Access.
Sellmasters affärsidé Vår affärsidé är att öka företagens försäljning och lönsamhet genom att veckovis coacha och träna säljare och säljkårer med tips.
Välkommen till en check av dina alkoholvanor! BALANS Effektiv hjälp för bättre alkoholvanor DEMO.
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Kartläggning av energirådgivningen Stockholms län
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Syo PRAO ver. 3.0 Välkommen till presentationen av Syo PRAO Vi kommer att gå igenom de flesta funktionerna i Syo PRAO.
Pedagogisk dokumentation i det systematiska kvalitetsarbetet
Principiell uppläggning av kampanjen, distribution av spelet •Grundversionen av spelet distribueras fysiskt i form av en DVD. Anledningen till att välja.
© Aduct AB voxpop ”folkets röst” ett webb-baserat beslutstödssystem.
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Börja blogga! Så här skapar du en hemsida för att börja blogga.
Videokonsultation med medborgare
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Träning ger färdighet!.
PROJEKT TRAPPSTEGET Bilaga 1 PROJEKT TRAPPSTEGET
Fastighetsboxar. 2 Är du för eller emot att man slutar dela ut posten vid varje dörr från år 2011 och istället delar ut posten i fastighetsboxar som fastighetsägaren.
Manual: Att lägga in en nyhet. (Tryck på F5 för att se PP-presentationen)
Information Livsstilsportalen.
C:\data\ovk\demo (besiktningsmans hårddisk)
Laterna Compact Booking Saknar du ett bra bokningssystem? Pröva det här! Lättanvänt Flexibelt Pålitligt.
Logga in i Fronter och klicka på:  Rum  Alla rum  Biblioteket  Projektarbetet En plats att börja på Här hittar du massor av råd och tips – följ länkarna!
Karolinska Institutet, studentundersökning Studentundersökning på Karolinska Institutet HT 2013.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Blad 1 Läsarundersökning Maskinentreprenören 2007.
Att få rätt saker att hända
Ersättningsmodell och pris 2015
Sammanställning genomförd av: Susanne Malmquist, Codeq AB.
Introduktionskurs för användare Del 1
Enkätresultat för Grundskolan Elever 2014 Skola:Hällby skola.
Metodmöte den 9 april 2008 TSV Pirjo Svedberg MMS.
Det här bildspelet visar en del av innehållet i Friskverktyget - Privat. Starta bildspelet genom att i PowerPoint klicka på Bildspel i toppmenyn och sedan.
Det här bildspelet visar en del av innehållet i Friskverktyget - Proffs. Starta bildspelet genom att i PowerPoint klicka på Bildspel i toppmenyn och sedan.
Kostnader för läkemedelsförmån Utveckling t.o.m. september 2014 Materialet: avser kostnader inklusive moms är ej åldersstandardiserat Lennart Tingvall:
EN MODELL FÖR SAMVERKAN:
TÄNK PÅ ETT HELTAL MELLAN 1-50
Exder EPC. Exder EPC Välkommen! I det här bildspelet går vi igenom hur man lägger upp nya artiklar samt skickar artikelinformation. Du bläddrar framåt.
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
Resursgruppmöte 1:a mötet inom 3 månader
Att tillsammans påverka!
Läroplansträff Välkomna!.
S © Synovate Sweden AB. Allmänhetens syn på bankerna 2008 April 2008 Project #:
Föreställning och föreläsning Ledarutbildningar Grupputbildning och workshop.
Servicekunskap Hur vill du jobba med boken?
Miljödata ABwww.miljodata.seBG Besöksadress Ronnebygatan Karlskrona PG Org. Nr Lisa – arbetsskador och.
Gymnasievalet på internet
Rekvirera arbetsgivarstöd via internet
Lathund Unionen PFS på Detta är den sida du möts av när du öppnar Unionens sida: Här loggar du in med det användarnamn.
Utbildning i planeringsprocessen
Vad är arbetsmiljö-/kvalitets-/miljörevision?
Enkätresultat för Grundskolan Föräldrar 2014 Skola - Gillberga skola.
Google SketchUp Del 1.
UNIONEN – ALLMÄNHETEN OM EGET FÖRETAGANDE MINDRE MÄTNING I SYFTE ATT TITTA PÅ INTRESSET FÖR MENTORSKAP VID START AV FÖRETAG Kund: Unionen Kontakt: Åsa.
Varför UNIKUM? Genom att arbeta med IUP via Internet och verktyget Unikum vill vi uppnå flera saker: Ökad delaktighet i planeringen från föräldrar och.
Vara kommun Grundskoleundersökning 2014 Föräldrar 2 Levene skola årskurs 5 Antal svar 2014 för aktuell årskurs i skola: 12 Antal svar 2014 för årskurs.
BVForum - en genomgång för revisorer Sören Thuresson.
Vimmerby Magnus Klofsten Generella framgångsfaktorer i kluster.
Resultat: Mättningar som vi gör en gång i vecka respektive månad ser vi en förändring och en markant förbättring i arbetet. Personalgruppen gillar PPP.
9:1 Kopiering tillåten. M2000 Compact © Liber AB Marknadsplanens delar Nulägesanalys – Var står vi och vad innebär nuläget för oss? Mål – Vart vill vi?
Daniel Nylén, Institutionen för Informatik Design 1.
Avvikelserapportering
Sälja en produkt eller tjänst
Demo - chefsrapport Medarbetarundersökning Mitt ledarskap
Presentationens avskrift:

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) CORPORATE CITIZENSHIP® INDEX sammanfattning

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Corporate Citizenship® Index är ett praktiskt inriktat managementverktyg för corporate citizenship, utvecklat för att på ett effektivt sätt kunna hantera viktiga delar av den information som en effektiv genomgång och genomtänkt plattform kräver.

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) •Global tillgänglighet; när som helst, var som helst. •Begripligt för de flesta. •Effektivt avseende tidsåtgång och kostnad. •Anpassningsbart avseende innehåll och omfattning. •Obgränsad mängd respondenter. Konstruerat för att stödja arbete med CSR-frågor på ett relativt ”konsultfritt” sätt. Utbildar samtidigt som det kartlägger.

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Corporate Citizenship® Index är baserat på de nio principerna i Global Compact samt på en strategisk utvärdering av verksamhet och varumärke. Det är oss veterligen det första management- verktyget i världen som byggts kring FN:s principer.

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Vår ambition är att förhålla oss objektivt och praktiskt till vad du och ditt företag med rimliga insatser kan åstadkomma. Vi ”vänder inte upp och ned på allting” utan går mycket försiktigt tillväga.

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Vi påstår att företagets utgångsläge för arbete med CC eller CSR avgörs av: •Intressentsyn (företagets) •Upplevelse (intressenternas) •Långsiktighet (tänkande och planering) •Uppföljning (system)

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Vi påstår att möjligheten till framgång starkt påverkas av: •Kärnverksamhet •Företagets kultur och värderingar •Varumärkets ”innehåll” •Intern förståelse för både svårigheter och möjligheter

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Vi utgår från: •En internationell jämförelse •Verksamhet •Varumärke

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Vi genomför: •”Benchmarking” mot Global Compact •Strategisk utvärdering •Imageanalys

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Vi levererar: •Organisationens profil •CSR-analys •Slutsatser, konkreta idéer och rekommendation

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Exempel (skärmbilder) från verktyget och dess tre delar: •Global Compact Index •Strategic Index •Image Analysis Index

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) CORPORATE CITIZENSHIP® INDEX: GLOBAL COMPACT INDEX – ENKÄT (fråga 1-8 av 80) cci.pres2 Utgångsläge enligt Global Compact (80 frågor, svarstid ca 30 minuter)

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) CORPORATE CITIZENSHIP® INDEX: GLOBAL COMPACT INDEX – GRAF cci.pres2 Visar hur respondenten för- håller sig till innehållet bakom Global Compacts nio principer; ”högt” eller ”lågt” utvecklad.

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Exempel (skärmbilder) från verktyget och dess tre delar: •Global Compact Index •Strategic Index •Image Analysis Index

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) CORPORATE CITIZENSHIP® INDEX: STRATEGIC INDEX – ENKÄT (fråga 1-9 av 36) cci.pres2 Intressentsyn / Kärnverksamhet / Planering- och Genomförande- system (36 frågor)

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) CORPORATE CITIZENSHIP® INDEX: STRATEGIC INDEX - GRAF cci.pres2 Organisationen får tillgång till samtliga respondenters svar och kan på egen hand utan vår hjälp göra körningar på olikheter mellan individer, avdelningar, geografiska områden osv. Gäller samtliga delar av kartläggningen.

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Exempel (skärmbilder) från verktyget och dess tre delar: •Global Compact Index •Strategic Index •Image Analysis Index

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) CORPORATE CITIZENSHIP® INDEX: IMAGE ANALYSIS INDEX – ENKÄT (fråga 1-8 av 32) cci.pres2 Varumärkeskaraktär och Självbild (32 frågor)

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) CORPORATE CITIZENSHIP® INDEX: IMAGE ANALYSIS INDEX - GRAF cci.pres2 Varje mätpunkt motsvaras av minst åtta frågor som ger ett värde på en ”objektiv skala”. Ett starkt ställningstagande ger ett starkt utslag. En osäker ståndpunkt ut- läses genom starka avvikelser. Endast signifikanta utslag används i den manuella analysen.

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Kostnad (fast pris 1 – 20 respondenter, exkl moms): •Organisationens profil (inkl metodbeskrivning och profilguide) 25 tkr / del •Analys 16 tkr / del •Slutsatser, konkreta idéer och rekommendation 150 tkr •Eget anpassat system (offert)

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Vi rekommenderar att inledningsvis låta ledningen och/eller nyckelpersoner genomföra endast Global Compact Index; dvs en mätning av organisationens förhållningssätt till FN:s principer inom miljö, arbetsrätt och mänskliga rättigheter. Underlaget som levereras efter en sådan kartläggning är ett bra diskussionsunderlag och utgångspunkt för fortsatt arbete inom området. Kostnad: 41 tkr exklusive moms. VÅR REKOMMENDATION

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) CORPORATE CITIZENSHIP® INDEX mer…

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) CORPORATE CITIZENSHIP® INDEX: ADMINISTRATIVT GRÄNSSNITT FÖR EGNA ANALYSER cci.pres2 Första analys i databas, levereras i realtid (på skärmen) direkt till varje respondent. Medianvärden för grupp, samt möjlighet att göra egna ”körningar” endast för beställaren. I det fall beställaren väljer att själv tolka underlaget, levereras profil- guide samt metodbeskrivning tillsammans med materialet.

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) GLOBAL COMPACT INDEX ANALYS MÖJLIGHETER UTGÅNGSLÄGE IMAGE ANALYSISSTRATEGIC INDEX CORPORATE CITIZENSHIP® INDEX GRAF 2 Rekommendation GRAF 3 SLUTSATSER GRAF 1 PROCESS (beskriver hur en fullständig analys utförs där samtliga delar ingår och där vi levererar slutsatser, konkreta idéer och rekommendation) cci.pres2

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Test sker på CCAB:s hemsida : 1.När du kommer till vår hemsida, klickar du på länken ”Deltagare i kartläggning, klicka här>> Corporate Citizenship® Index. ”.Corporate Citizenship® Index. 2.På själva verktygssidan klickar du på ”Logga in” längst ned till vänster. 3.En inloggningsruta dyker upp på skärmen; där skriver du in nedanstående Användarnamn och Lösenord: Användarnamn: source Lösenord: index 4.Välj ”Demo 2” och du kan fritt titta igenom hela kartläggningen utan att behöva svara på frågorna. Du behöver inte ange personlig information, utan klickar på ”Spara användare” direkt, och väljer sedan fritt bland de tre enkäterna till vänster. För att testa verktyget ”skarpt” (och svara på samtliga frågor) var vänlig kontakta oss så lägger vi upp en unik användare. CORPORATE CITIZENSHIP® INDEX TESTA VERKTYGET

cci.pres2 Corporate Citizenship är ett i Sverige registrerat varumärke ( ) för marknadsföring, management och organisationsfrågor (klass 35) Tel: +46(0) Fax: +46(0) SWECORP Citizenship® AB Box Stockholm Sweden Visiting address: World Trade Center Club, WTC Stockholm, Klarabergsviadukten 70 or Gjörwellsgatan 22 SWECORP CITIZENSHIP ® AB