Nyttodriven verksamhetsutveckling med Maximo Carl-Fredrik Haegerström Sara Rosendahl Projektledning, Verksamhetsutveckling och Förvaltningsstyrning
Kundens nuläge Nuläget GIS Maximo Anläggningsinformation matas in i Maximo Informationen förs över till GIS-systemet GIS-användare upplever brister/felaktigheter i informationen vilket ger merarbete – anledning till behov av åtgärd GIS Maximo Anläggningsinformation - Nytta är 5-8 timmar per vecka för en person - Informationskvalitet kommer säkras (skrivs inte över igen när rättad i Maximo)
Kundens lösning Lösningen GIS Maximo Anläggningsinformation rättas i GIS när fel upptäcks Korrigerad informationen förs tillbaka till Maximo Korrekt information i GIS och i Maximo – åtgärden löste behovet. eller… GIS Maximo Anläggningsinformation Korrigerad anläggningsinformation
Kundens lösning ”+/-” Kundens verkliga påverkan System 4 System 2 System 1 Kundens aktuella omfattning System 3 Kundens verkliga påverkan Drift Underh. Projekt Ekonomi System 5 Marknad
Vad gör Nethouse? Hjälper våra kunder att: Tänka helhet och långsiktig hållbarhet Utgå från nytta vid beslut Implementera i mindre steg Vara lyhörda inför de förutsättningar som gäller
Korta fakta Nethouse har drygt 130 medarbetare Omsättning 2011/2012: 144 Mkr med 9,6 Mkr i resultat. Kundfördelning: 65 % offentlig sektor, 35 % privat sektor. Affärsområden: A&V, System-utveckling och Infrastruktur
Välkommen att kontakta oss om ni vill veta mer Carl-Fredrik Haegerström carl-fredrik.haegerstrom@nethouse.se 0703-445794 Sara Rosendahl sara.rosendahl@nethouse.se 0727-444511